abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:55 | Nová verze

    Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | IT novinky

    Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 12:22 | Zajímavý software

    Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Komunita

    Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:44 | Komunita

    Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    26.11. 14:55 | IT novinky

    Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 46
    26.11. 14:11 | Humor

    Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    26.11. 12:44 | Nová verze

    Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.11. 04:00 | Zajímavý software

    Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    25.11. 17:00 | IT novinky

    Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (46%)
     (20%)
     (18%)
     (23%)
     (16%)
     (24%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 412 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník

    Dotaz: Makra v C++

    Wan-To avatar 29.6.2006 14:54 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Makra v C++
    Přečteno: 1237×
    Při psaní jedné cvičební C++/Qt4 aplikace jsem narazil na problém s makry.

    Mám formulář, ve kterém je vždy QLabel a hned vedle QLineEdit. V labelu je napsané, co se má vložit do pole; však to znáte, je to úplně všude.

    V definici třídy mám vždy dvojici členských proměnných, např:
    QLabel * lName; QLineEdit * eName;
    QLabel * lNick; QLineEdit * eNick;
    
    Části za znaky 'l' a 'e' jsou vždy stejné.

    Napadlo mne, že si trochu zjednoduším práci makrem. Místo QLabel * lName; QLineEdit * eName; bych napsal INPUT(Name).

    Vymyslel jsem toto makro, které podle mého očekávání nefunguje :-)
    #define INPUT(X) QLabel * lX; QLineEdit * eX;
    
    Místo toho, aby X nahradilo nějakou hodnotou, pořád vytváří proměnné lX a eX. Jenže INPUT(Name) má vytvořit lName a eName.

    Nemáte nějaký nápad, jak tento problém vyřešit? Tedy pokud vyřešit jde.

    Díky za všechny nápady a řešení.

    Odpovědi

    29.6.2006 15:08 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Makra v C++
    Tohle by mělo fungovat:
      #define INPUT(X) QLabel* l##X; QLineEdit* e##X;
    
    29.6.2006 15:12 tfrais | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Makra v C++
    Ano, také si myslím. Jinak viz
    http://www.fi.muni.cz/usr/jkucera/pb071/sl4.htm
    a odstavec "Makrooperátory # a ##".
    Wan-To avatar 29.6.2006 15:35 Wan-To | skóre: 16 | blog: WanBlog | Čelákovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Makra v C++
    Funguje to krásně, díky moc!
    29.6.2006 15:15 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Makra v C++
    Případně by bylo možné udělat si pomocnou třídu QLabeledEdit, možná by se tím dalo ušetřit i víc psaní.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.