Hector "marcan" Martin z Asahi Linuxu skončil jako upstream vývojář linuxového jádra. Štafetu po něm převzal Janne Grunau z Asahi Linuxu.
PlayStation Network (PSN) má již několik hodin, vlastně celou sobotu, masivní výpadek (Stav služby PSN, X).
Vývojáři open source storage platformy TrueNAS oznámili, že s verzí 25.04 s kódovým názvem Fangtooth končí TrueNAS CORE postavený na FreeBSD a TrueNAS SCALE postavený na Linuxu. Jejich společným pokračováním bude TrueNAS Community Edition postavený na Linuxu.
Mapy Google dnes slaví 20 let. Spuštěny byly 8. února 2005. Svět se přesunul od papírových map k digitálním. A ke Street View, Live View, Immersive View, …
Hector "marcan" Martin, vedoucí projektu Asahi Linux aneb Linux na Apple Siliconu, skončil jako upstream vývojář linuxového jádra. Se slovy "už nemám žádnou důvěru v proces vývoje jádra … další vývoj Apple/ARM bude pokračovat downstream" odstranil své jméno ze souboru MAINTAINERS. Důvodem jsou neshody kolem Rustu v linuxovém jádru [Hacker News, No rust code in kernel/dma, please.].
Mistral AI včera představil nový vylepšený Le Chat. Nově také jako aplikace pro iOS a Android.
Britské bezpečnostní orgány nařídily americké firmě Apple, aby vytvořila takzvaná "zadní vrátka", která by umožnila dostat se k šifrovanému obsahu uživatelů uloženému v cloudu. Tajné nařízení, vydané v lednu, vyžaduje plošný přístup k šifrovanému účtu jakéhokoliv uživatele přístrojů Apple kdekoliv na světě. Britské úřady tedy Apple nežádají pouze o asistenci s přístupem k účtu konkrétního uživatele, ale rovnou chtějí mít přístup ke všem účtům, kdykoliv budou chtít.
Byla vydána (𝕏) lednová aktualizace aneb nová verze 1.97 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.97 vyšlo také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Nedávno se povedlo do pdf souborů vložit Tetris a DOOM a po otevření příslušného pdf souboru v na Chromiu založeném webovém prohlížeči vybranou hru přímo v pdf spustit. LinuxPDF ukazuje, že do pdf lze vložit také RISC-V emulátor a rozběhnout Linux.
#include <stdio.h>
int main(int argc, char **argv) {
char znaky[20];
int a, b;
scanf("%d", &a);
fgets(znaky, 20, stdin);
printf("%s", znaky);
scanf("%d", &b);
return 0;
}
Prekladal jsem to v Linuxu, problem je v tom, ze mi to po spusteni dovoli nacist pouze a, b. Proste mi to preskoci to fgets() a retezec si nemuzu nacist. Kdyz odmazu ty dva scanf() tak program funguje dle ocekavani - nacte z stdin retezec a opise jej na obrazovku, ale kdyz tam jsou ta dve volani scanf(), tak fgets() jako by to ani nevolalo.. Nevite, prosim, v cem je problem?
Diky
Problém je v tom, že fgets()
načte ten ENTER, co pravděpodobně zadáváš za tím prvním číslem(a) a do proměnné znaky
se tak načte prázdný řetězec (viz man fgets
)
scanf("%d", &a);
skus
scanf("%d\n", &a);
scanf("%d", &cislo); printf("pomoci fgets() ulozime %d znaku: ", cislo); fgets(pch, cislo, stdin);se normálně zapíše integer do "cislo", po odentrování se zapíše řetezec do stdin, my vypíšeme hlášku, a teď na nic nečekáme, jen vybereme data z toho už zapsaného stdinu. Jediné řešení co mě napadlo, je připsat ještě jeden fgets, který by sežral ten enter a další by to už zpracovat dle očekávání. Tohle mi ale rozhodně nepřijde elegantní. Momentálně kompiluji pomocí lcc na Win platformě.
To je myslim normalni chovani, treba v C++ cin.get()
taky nechava znak noveho radku ve vstupni fronte. Tohle pripsani jeste jednoho volani dotycne metody je zcela v poradku a ciste, jinak to resit nejde (opominu-li pouziti nejakeho jineho zpusobu nacitani, jako je napr. v C++ cin.getline
)
To same plati i pro jejich obdoby pro praci se soubory.
scanf("%s", ...)
?
fgets(pCh, 2, stdin)
načte ze stdinu řetezec o délce 2, tj. 1 znak, druhý je \0. Enter vytvoří \n, načítá se do prvního výskytu \n (musí se dát pozor,kdy zbyde odminule), podle očekávání bude poslední znak řetezce (vždy?) "\n" (ASCII=10);
scanf("%15d", pCh2)
načte ze stdinu všechno, co tam je, až po zmáčknutí Enteru. Trimne zleva případné zbytečné "\n", resp. všechny bílé znaky. V ukazateli na char dva bude první slovo (případně s maximálním počtem 15 znaků). Ale na rozdíl od fgets nechá v stdinu "\n";
Tenhle příspěvek píšu už asi hodinu, postupně se tento dotaz vyvíjel za neustálého zkoušení od hloupého ke shrnutí, na co jsem přišel. Prosím vás, zkontrolujte mi to ať v tom mám jasno.
A jak byste si konkrétně představoval takový seek na terminálu? Co by třeba podle vás měla provést třeba volání
lseek(fd, 0, SEEK_SET); lseek(fd, 0, SEEK_END);
Mne nic rozumného nenapadá.
lseek
, ale představuji si, že při použití fseek(stdin, 0, SEEK_END)
bych nemusel ošetřovat znaky, které tam zůstanou po scanf
u a věděl bych, že fgets mi vrátí opravdu přesně to co chci po uživatelské vstupu.
Moc děkuji všem za odpovědi #include <stdio.h> #include <stdlib.h> int main(void) { int pocet_znaku=15; char *pch; printf("zadej pocet znaku: "); scanf("%d", &pocet_znaku); /*nejdriv se optame kolik bude chtit znaku*/ fseek(stdin, 0, SEEK_END); /*vyžrání nejen odentrování ----- mě to funguje :-S*/ //char pchHack[2]; //nesmí být jedna - fgets zapisuje do řetezce->na konci \0 //fgets(pchHack, 2, stdin); //printf("\n-> zbytek ve stdin: %d, %d <<-\n", pchHack[0], pchHack[1]); /*vyžrání odentrování - na win platformách --- podle diskuse ABC*/ pch = (char *)malloc(pocet_znaku+1); /*v pch máme zalokovaných tolik bajtů, kolik uživatel chtěl + jeden navíc pro ukončovací znak*/ printf("\npomoci fgets() ulozime %d znaku: ", pocet_znaku); fgets(pch, pocet_znaku+1, stdin); /*pocet_znaku-1 kvuli nule ukončující řetezec*/ printf("\n\nZadal jsi: %s", pch); return 0; }
fseek(stdin, 0, SEEK_END)
opravdu funguje výborně, když ho zavolám po scanf
u, tak si vůbec nemusím lámat hlavu s tím co tam zůstalo. Jupí!
(Není to nějak nečisté? Céčko píšu pár týdnu a někdo výše totiž psal, že čisté i elegantní - přestože možná ne uplně funkční - je to právě přes další fgets)
ad 2) tak tohle mi nějak nefunguje - fgets() se musí po zapsání Enterovat a ungetc() podle všeho nečte, ale naopak zapisuje písmenko do bufferu.
Ještě jednou tedy: rád bych funkci, která mi načte, asi rovnou z klávesnice jeden znak, bez následného zmáčknutí Enter. Přes stdin to zřejmě nelze (viz výše).
rád bych funkci, která mi načte, asi rovnou z klávesnice jeden znak, bez následného zmáčknutí Enter. Přes stdin to zřejmě nelze
Pomocí select() lze dosáhnout elegantnější cestou téměř téhož (pokud jde o onu smyčku s čekáním a read).
Přečti si to celý a pořádně. Požadovaného efektu pomocí select()
opravdu dosáhnout nelze. (Pokuď si teda pod slovem "skoro" nepředstavuješ vynechání nejpodstatnější části požadavku...)
A na hraní si s terminálem je výhodnější využít ncurses, kde přepnutí na nebufferovaný vstup je otázkou zavolání jedné nebo dvou funkcí a přitom ncurses i select je prakticky všude
Jenom kvůli tomuhle do systému zatahovat závislost na ncurses mi přijde dost zbytečný a s tím, že jsou prakticky všude bych si taky dovolil polemizovat...
To jsem reagoval na ten cyklus ukázaný za odkazem, kde byl sleep, kontrola, zda data z stdin přišla a inkrement proměnné. Protože se to opravdu nastavení terminálu netýká a samo o sobě by to nebylo moc užitečné, napsal jsem i druhý odstavecPomocí select() lze dosáhnout elegantnější cestou téměř téhož (pokud jde o onu smyčku s čekáním a read).Přečti si to celý a pořádně. Požadovaného efektu pomocí
select()
opravdu dosáhnout nelze. (Pokuď si teda pod slovem "skoro" nepředstavuješ vynechání nejpodstatnější části požadavku...)
Tiskni
Sdílej: