Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
double a[3], b[3], c[3]; [...] c[0]=a[0]*b[0]; c[1]=a[1]*b[1]; c[2]=a[2]*b[2];dokáže to gcc optimalizovat a použít na to vektorový součin (MULPD) místo jednotlivých násobení? Díky.
-mfpmath=sse -msse -msse2 by to mohlo dělat gcc samo, ne?
$ gcc -ggdb3 -O3 -march=pentium4 -mfpmath=sse,387 -msse -msse2 -msse3 sse1.c -o sse1
$ objdump -d -S sse1
[...]
08048354 |main|:
#include|stdio.h|
int main(void){
8048354: 8d 4c 24 04 lea 0x4(%esp),%ecx
8048358: 83 e4 f0 and $0xfffffff0,%esp
804835b: ff 71 fc pushl 0xfffffffc(%ecx)
804835e: 55 push %ebp
804835f: 89 e5 mov %esp,%ebp
8048361: 51 push %ecx
8048362: 83 ec 54 sub $0x54,%esp
volatile double a[3], b[3];
double c[3];
a[0]=.5; a[1]=.5; a[2]=.5;
8048365: f2 0f 10 05 c0 84 04 movsd 0x80484c0,%xmm0
804836c: 08
804836d: f2 0f 11 45 e0 movsd %xmm0,0xffffffe0(%ebp)
8048372: f2 0f 11 45 e8 movsd %xmm0,0xffffffe8(%ebp)
8048377: f2 0f 11 45 f0 movsd %xmm0,0xfffffff0(%ebp)
b[0]=.5; b[1]=.5; b[2]=.5;
804837c: f2 0f 11 45 c8 movsd %xmm0,0xffffffc8(%ebp)
8048381: f2 0f 11 45 d0 movsd %xmm0,0xffffffd0(%ebp)
8048386: f2 0f 11 45 d8 movsd %xmm0,0xffffffd8(%ebp)
c[0]=a[0]*b[0]; c[1]=a[1]*b[1]; c[2]=a[2]*b[2];
804838b: f2 0f 10 5d e0 movsd 0xffffffe0(%ebp),%xmm3
8048390: f2 0f 10 6d c8 movsd 0xffffffc8(%ebp),%xmm5
8048395: f2 0f 10 55 e8 movsd 0xffffffe8(%ebp),%xmm2
804839a: f2 0f 10 65 d0 movsd 0xffffffd0(%ebp),%xmm4
804839f: f2 0f 10 45 f0 movsd 0xfffffff0(%ebp),%xmm0
80483a4: f2 0f 10 4d d8 movsd 0xffffffd8(%ebp),%xmm1
printf("c=%g,%g,%g\n",c[0],c[1],c[2]);
80483a9: f2 0f 59 c1 mulsd %xmm1,%xmm0
80483ad: f2 0f 11 44 24 14 movsd %xmm0,0x14(%esp)
80483b3: f2 0f 59 d4 mulsd %xmm4,%xmm2
80483b7: f2 0f 11 54 24 0c movsd %xmm2,0xc(%esp)
80483bd: f2 0f 59 dd mulsd %xmm5,%xmm3
80483c1: f2 0f 11 5c 24 04 movsd %xmm3,0x4(%esp)
80483c7: c7 04 24 b0 84 04 08 movl $0x80484b0,(%esp)
80483ce: e8 bd fe ff ff call 8048290 |printf@plt|
return 0;
}
[...]
-O2 -ftree-vectorize -ftree-vectorizer-verbose=3 -march=pentium4):
c[0]=a[0]*b[0]; c[1]=a[1]*b[1]; c[2]=a[2]*b[2]; se nezvektorizuje (fuj, to je hnusný slovo...), ale
for(int i=0; i<3; i++) c[i]=a[i]*b[i]; ano.
for udělá stejně něco podobné tomu prvnímu. Zřejmě ne úplně.)
Jak autor zmíněného článku píše, podobné optimalizace mohou vést k nestabilnímu kódu.
Tiskni
Sdílej: