Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více »
a celkem mi to jde, ale hodila by se mi rada zkušenějších ohledně jedné záležitosti.
Ve funkci nahraj_kofiguraci načítám ze souboru nějaká data a parsuju si to do lokální struktury, která není jednoduché pole ale je to hash obsahující jako hodnotu klíče vždy pole, tedy dalo by se říci hash polí, respektive buďme přesní hash referencí na pole. Po naplnění této lokální brurus proměnné
bych ji chtěl na konci funkce nějak překlopit do globální proměnné, ale teď jak na to? Musím tu globální pomocí foreach nejdřív vyčistit a pak prvek po prvku opět naplnit? Jak je to s platností lokálních proměnných v tomto případě? Připomínám, že ty reference na pole v hashi jsou anonymní. Neexistuje na to nějaký prima trik?
Děkuji.
Jak už jsem uvedl jde o parsování a aktualizaci nějaké konfigurace, konkrétně běží program který je řízen touto konfiguraci a chci mít možnost mu za běhu podstrčit novou konfiguraci, ovšem nejprve ji chci načíst pro kontrolu do lokální proměnné a teprve v případě že je vše ok najednou přeplácnout do globálu. Toliko pro vysvětlení.
Existuje v perlu nějaké elegantní řešení pro tzv. deep copy složitých datových struktur (třeba když potřebuji kopii lokální proměnné do globální)? nebo se to musí poctivě nakódovat na základě znalosti té struktury?
#deklarace prazdne hash
our %konfigurace;
sub load_konfig() {
# deklaruje lokalni promenne;
my %konfigurace;
# nacte ze souboru data a ulozi postupne do %konfigurace,
# jenz ma strukturu { klic1=>[1,2,3,4],klic2=>[1,2],...}
# jestlize doslo ke korektnimu naplneni lokalnich promennych,
# zkopiruj my %konfigurace do our %konfigurace,
# jinak skonci ale zachovej puvodni globalni konfiguraci.
}
# hlavni program
load_konfig();
# chvili neco dela na zaklade %konfigurace
load_konfig();
# chvili neco dela na zaklade nove %konfigurace
load_konfig();
# chvili neco dela na zaklade dalsi nove %konfigurace
Chci programu menit konfiguraci za behu a chci mit moznost kontroly syntaxe te nove konfigurace aniz bych narusil aktualni beh aplikace.
Sice získám kopii reference, jenže jestli se nepletu, bude se odkazovat na stejný místo v paměti, tedy do lokálních struktur tzn. při opětovném vyvolání té funkce, když budu ukládat nový konfigurák do těch lokálních proměnných, tak si budu zároveň přepisovat ty globální, ne?Tak takhle snad nefungují lokální proměnné ani v Perlu, ne? Resp. je rozdíl mezi
my a local, ale už si nepamatuju jaký, tak daleko jsem se v Perlu naštěstí nedostal
our $konfigurace={} # reference na hash
$konfigurace=load_konfig();
#v load_konfig()
my $ret=$main::konfig # puvodni hodnota
/VSE v poradku s daty/ && $ret=konfig # lokalni v procedure
return $ret;
}
IMO our %config a my %konfig je zbytecnost samoucelna, nesetrici pamet a znesnadnujici citelnost
Povesit load_konfig na signal (HUP, USR1) by byl problem ?
foreach ($key,$value) = $main::konfigurace { # maze globalni strukturu
splice(@$value); # vymaze pole pod klicem v hashi
delete($main::konfigurace{$key}); # vymaze prvek globalniho hashe;
}
foreach ($key,$value) = $konfigurace { # vytvari novou globalni strukturu z lokalni
$main::konfigurace{$key} = [ @$value ] ; # vytvoř kopii pole a její anonymní referenci ulož jako hodnotu klíče globálního hashe
}
Tak za výše uvedené bych asi zasloužil oprátku, ale principiálně by to snad mělo být čisté.
No ale taky je možné, že jsem jenom nepochopil jak je to s platností lokálních proměnných a lokálních referencí po opuštění bloku a princip chování garbage kolektoru v souvislosti s lokálnímy a globálnímy odkazy na anonymní pole vytvořené v rámci lokálního kontextu.
Tiskni
Sdílej: