Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Nuže, zkus třeba takovýto snipplet:
#include<stdio.h> int main( int argc, char **argv, char **env ) { for ( ; *env; ++env ) puts( *env ); }
Nebo třeba takhle, což je (?) totéž... (Kdyžtak to tu někdo upřesní...)
#include<stdio.h> extern char **environ; int main( void ) { for ( ; *environ; ++environ ) puts( *environ ); }
To byly jen houpé příklady pro přehled. Pro lepší manipulaci je dobré udělat #include<stdlib.h>
a využít jednu z následujících funkcí.
int putenv(char *string);
(man 3 putenv
) přijímá string tvaru NÁZEV=HODNOTA a nastaví ho. String nekopíruje, pouze přidá pointer. Musí jít o trvale existuící string, nikoliv jen o dočasné pole na zásobníku. Existující proměnné přepíše.
int setenv(const char *name, const char *value, int overwrite);
(man 3 setenv
) dělá totéž, jen vybranějším způsobem. Parametr overwrite určuje, zda má v případě konfliktu názvů původní proměnnou přepsat. Tím se liší od předchozí funkce, která přepisuje vždy. Další rozdíl je, že string okopíruje. Není tedy nutné, aby za běhu existoval trvale. V případě, že je příliš dlouhý, vrátí hodnotu -1.
int unsetenv(const char *name);
(man 3 unsetenv
) Tady je to jasné. Příčina případné chyby bude v ERRNO.
char *getenv(const char *name);
(man 3 getenv
) Vyhledá název. Vrátí buď pointer na hodnotu nebo NULL, podle toho, zda taková proměnná existuje.
Změna je lokální v současném procesu. Nepřenáší se zpět do jeho otce.
Změněné proměnné se předávají nově vzniklým synovským procesům.
Změna se nepřenáší do již běžících synovských procesů.
Takhle bys to mohl třeba použít, stačí přidat jen ošetření případných chybových stavů.
#include<stdio.h> #include<stdio.h> static const char *const NOTSET = "VARIABLE NOT SET"; static const char *const USER = "USER"; static void output( char *const value ) { puts( value == NULL ? NOTSET : value ); } int main( void ) { output( getenv( USER ) ); /* skutečný uživatel */ putenv( "USER=vincenc" ); output( getenv( USER ) ); /* 'vincenc' - přepsáno */ setenv( USER, "hugo", 0 ); output( getenv( USER ) ); /* 'vincenc' - nepřepsáno */ setenv( USER, "hugo", 1 ); output( getenv( USER ) ); /* 'hugo' - přepsáno */ unsetenv( USER ); output( getenv( USER ) ); /* 'VARIABLE NOT SET' - smazáno */ }
Uf, to je vše. Ale příště zkus radši napřed Google, protože tohle není příliš složitá otázka...
K tomu poslednímu snippletu: mám tam omylem dvakrát stejný include. Jak jsem zjistil, stdlib.h v tomto případě není nutné includovat - stačí stdio.h.
Tiskni
Sdílej: