abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:22 | IT novinky

    Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:33 | Nová verze

    Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Komunita

    Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 05:11 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 00:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.11. 22:33 | IT novinky

    Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.11. 16:22 | IT novinky

    Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (18%)
     (22%)
     (15%)
     (23%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 348 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 12.11. 18:21
    Rozcestník

    Dotaz: ziskani hodnoty systemove promenne v C

    17.5.2007 16:23 pavel
    ziskani hodnoty systemove promenne v C
    Přečteno: 180×
    Ahoj,

    potreboval bych ziskat hodnotu systemove promenne v jazyce C.

    Jde to nejak.

    Dik moc.

    Odpovědi

    17.5.2007 16:24 outsider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ziskani hodnoty systemove promenne v C
    http://www.gnu.org/software/libc/manual/html_node/Environment-Variables.html#Environment-Variables
    18.5.2007 00:02 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ziskani hodnoty systemove promenne v C

    Primitivní způsob přístupu

    Nuže, zkus třeba takovýto snipplet:

    #include<stdio.h>
    
    int main( int argc, char **argv, char **env ) {
    	for ( ; *env; ++env ) puts( *env );
    }

    Nebo třeba takhle, což je (?) totéž... (Kdyžtak to tu někdo upřesní...)

    #include<stdio.h>
    
    extern char **environ;
    
    int main( void ) {
    	for ( ; *environ; ++environ ) puts( *environ );
    }

    To byly jen houpé příklady pro přehled. Pro lepší manipulaci je dobré udělat #include<stdlib.h> a využít jednu z následujících funkcí.

    Sofistikovanější způsob přístupu

    • int putenv(char *string); (man 3 putenv) přijímá string tvaru NÁZEV=HODNOTA a nastaví ho. String nekopíruje, pouze přidá pointer. Musí jít o trvale existuící string, nikoliv jen o dočasné pole na zásobníku. Existující proměnné přepíše.

    • int setenv(const char *name, const char *value, int overwrite); (man 3 setenv) dělá totéž, jen vybranějším způsobem. Parametr overwrite určuje, zda má v případě konfliktu názvů původní proměnnou přepsat. Tím se liší od předchozí funkce, která přepisuje vždy. Další rozdíl je, že string okopíruje. Není tedy nutné, aby za běhu existoval trvale. V případě, že je příliš dlouhý, vrátí hodnotu -1.

    • int unsetenv(const char *name); (man 3 unsetenv) Tady je to jasné. :-) Příčina případné chyby bude v ERRNO.

    • char *getenv(const char *name); (man 3 getenv) Vyhledá název. Vrátí buď pointer na hodnotu nebo NULL, podle toho, zda taková proměnná existuje.

    Tři užitečné poznámky

    • Změna je lokální v současném procesu. Nepřenáší se zpět do jeho otce.

    • Změněné proměnné se předávají nově vzniklým synovským procesům.

    • Změna se nepřenáší do již běžících synovských procesů.

    A ještě snipplet na závěr

    Takhle bys to mohl třeba použít, stačí přidat jen ošetření případných chybových stavů.

    #include<stdio.h>
    #include<stdio.h>
    
    static const char *const NOTSET = "VARIABLE NOT SET";
    static const char *const USER = "USER";
    
    static void output( char *const value ) {
    	puts( value == NULL ? NOTSET : value );
    }
    
    int main( void ) {
    	output( getenv( USER ) );       /* skutečný uživatel */
    
    	putenv( "USER=vincenc" );
    	output( getenv( USER ) );       /* 'vincenc' - přepsáno */
    
    	setenv( USER, "hugo", 0 );
    	output( getenv( USER ) );       /* 'vincenc' - nepřepsáno */
    
    	setenv( USER, "hugo", 1 );
    	output( getenv( USER ) );       /* 'hugo' - přepsáno */
    
    	unsetenv( USER );
    	output( getenv( USER ) );       /* 'VARIABLE NOT SET' - smazáno */
    }
    

    Uf, to je vše. Ale příště zkus radši napřed Google, protože tohle není příliš složitá otázka... ;-)

    18.5.2007 00:05 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ziskani hodnoty systemove promenne v C

    K tomu poslednímu snippletu: mám tam omylem dvakrát stejný include. Jak jsem zjistil, stdlib.h v tomto případě není nutné includovat - stačí stdio.h.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.