Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
a pro jiné knihovny žádnou podobnou volbu nepotřebuji
Proč si to myslíte? Automaticky se linkuje pouze libc a u g++ také libstdc++.
Mimochodem, co je to "knihovna math.lm"? Podle toho -lm nejspíš myslíte libm, ale není mi jasné, kde jste vzal ten název math.lm.
math.h potrebuješ preto, že potrebuješ nejakú funkciu - napr. sin(). Manuálová stránka pre sin() hovorí:
Link with -lm.
Funkcie deklarované v time.h nepotrebujú žiadnu extra knižnicu, pretože sú implementované v runtime knižnici glibc - a tá sa pridáva automaticky.
math.h nebo time.h jsou hlavičkové soubory, které potřebujete při překladu, aby překladač znal deklaraci jednotlivých funkcí. Vlastní implementace, tj. definice těchto funkcí je pak v knihovně, tedy souboru libm.so nebo libc.so (při statickém linkování libm.a resp. libc.a), ten potřebujete při linkování. Funkce time() a další deklarované v time.h jsou v knihovně libc (standard C library), která je linkována implicitně, zatímco funkce deklarované v math.h jsou většinou v libm, která automacky linkována není (stejně jako všechny ostatní).
Tiskni
Sdílej: