DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.
VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).
ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.
LF AI & Data Foundation patřící pod Linux Foundation spustila Open Platform for Enterprise AI (OPEA).
Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.
Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.
Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.
#HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.
Pak jsem zkoušel něco napsat v perlu. A třeba na následující jednoduché utilitce na počítání četnosti znaků jsem si vylámal zuby:
use locale;
$_ = <STDIN>;
%znaky = ();
while ( /(\S)/) {
if (exists($znaky{$&})) {
$znaky{$&} += 1;
}
else {
$znaky{$&} = 1;
}
$_ = $';
}
foreach $c (keys(%znaky))
{
print "$c $znaky{$c}\n"
}
Tady mi to pro změnu české non-ascii znaky půlí na nějaké dva nečitelné znaky. Např. pro vstup "ščdfs" dostanu tohle:
� 1
� 1
d 1
� 1
s 1
f 1
� 1
Naveďte mě, co dělám špatně, prosím.
use utf8; binmode (STDIN, 'utf8'); binmode (STDOUT, 'utf8');
use utf8;
pouze říká, že od teď je zdroják v UTF-8.
Co se týče binmode(STDIN, ':utf8')
, tak záleží na verzi (a distribuci). Jsou takové, kde jedině binmode zajistí korektní I/O, jsou takové, kde to funguje podle locale, ale padají varování, a jsou takové, kde to funguje „samo od sebe“.
čo sa týka samotného perlu, ten, ak mu inak nik nepovie, utf8 nepozná. Povedať sa mu to (o STDIN/OUT/ERROR) dá napr. perl -C L
(podľa locale), perl -IOEioA
(natvrdo, aj @ARGV v utf8)
locale
nastaveno na cs_CZ.UTF-8
?
import locale; locale.setlocale(locale.LC_ALL, ''). Není to v Perlu podobně?
Tiskni Sdílej: