Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
gcc test.cpp -o test -Wall -pedantic -pthread
a haze mi to chybu:
test.cpp: In function ‘void* PrintHello(void*)’:
test.cpp:8: error: cast from ‘void*’ to ‘int’ loses precision
a zdrojak je tento:
void *PrintHello(void *threadid)
{
int tid=(int)threadid;
printf("Hello World! It's me, thread #%d!\n", tid);
pthread_exit(NULL);
}
int main (int argc, char *argv[])
{
pthread_t threads[5];
int rc, t;
for(t=0; t<5; t++)
{
printf("In main: creating thread %d\n", t);
rc = pthread_create(&threads[t], NULL, PrintHello, (void *)t);
if(rc)
{
printf("ERROR; return code from pthread_create() is %d\n", rc);
return -1;
}
}
pthread_exit(NULL);
}
omlouvam se ze na vas vyrukuji asi s trivialnim dotazem, ale opravdu netusim co s tim.....
int tid=(int)(long)threadid;by mělo jít.
Trochu mi vrtá hlavou, co vede člověka k použití '-pedantic
' při překladu zdrojáku, kde se přetypovává void*
na int
… :-)
Buď to překládejte s méně striktními parametry nebo to předání proveďte čistším způsobem.
int
(64-bitová platforma?), pak tam prostě ke ztrátě informace dochází. Překladač nemůže vědět, že to nevadí, protože to stejně vždycky voláte s pointerem, který sám vznikl přetypováním z int
.
int
u stejná nebo menší než šířka pointeru, ale jinde to tak být nemusí.
Já osobně bych to ale řešil tak, že bych předávat pointer na int (nebo rovnou na nějakou strukturu, pokud bude potřeba více dat). Ale pozor aby ses nespálil (nepřepsal si něco pod rukama dříve, než to to vlákno přečte), taky bys měl dbát na uvolňování paměti.
unsigned long long tid=(unsigned long long)threadid; printf("Hello World! It's me, thread #%llu!\n", tid);i když by se jistě našlo něco lepšího či přenositelnějšího. P.S. A je docela možné, že ten zdroják v c++ budete muset kompilovat třeba g++, ne jen gcc.
Stálo by za to označit, která z řádek programu je řádka 8, na které to tu chybu hlásí
Jinak, potenciální problémy tam vidím tyto:
PrintHello()
nemá stanovenou výchozí hodnotu, přestože je deklarovaná jako vracející void *
; vím, že ve skutečnosti se ta funkce nikdy nevrátí, ale překladač to IMHO neví a může ho to mást. Doplnil bych fiktivní return NULL
. To samé platí pro main()
.PrintHello()
, by měla pouze napsat pozdrav; rozhodně ne vypsat pozdrav a pak ukončit thread! Buď přejmenovat na PrintHelloAndExit
, nebo dát ukončení threadu někam jinam. Kdyby se taková funkce vyskytovala ve skutečné aplikaci, bude to ošklivá nášlapná mina na každého, kdo bude ten program udržovat nebo upravovat.pthread_exit()
jsou v daném kódu úplně zbytečná; hlavní funkce threadu může svůj výstupní ukazatel prostě vrátit (proto je deklarována jako vracející void *
; hlavní funkce programu taktéž.tid
, je matoucí, protože skutečný TID (ten, který se získá voláním funkce gettid()
) je něco úplně jiného. Opět ošklivá nášlapná mina, zvlášť proto, že skutečný TID je také celé číslo.Funkce PrintHello() nemá stanovenou výchozí hodnotu, přestože je deklarovaná jako vracející void *; vím, že ve skutečnosti se ta funkce nikdy nevrátí, ale překladač to IMHO neví a může ho to mást. Doplnil bych fiktivní return NULL. To samé platí pro main().Překladač to ví.
Štábní kultura: funkce, která se jmenuje PrintHello(), by měla pouze napsat pozdrav; rozhodně ne vypsat pozdrav a pak ukončit thread! Buď přejmenovat na PrintHelloAndExit, nebo dát ukončení threadu někam jinam. Kdyby se taková funkce vyskytovala ve skutečné aplikaci, bude to ošklivá nášlapná mina na každého, kdo bude ten program udržovat nebo upravovat.To by pak mělo na konci jména mít AndExit nějakých 90 % funkcí pro vlákna, co se v programech kdy vyskytují
PrintHello
nelze vyčíst, že je to hlavní funkce vlákna. Kdyby se jmenovala, dejme tomu, HelloThreadMain
, bylo by hned jasno.
Kdyby to byla knihovní funkce, která dejme tomu vykreslí nějaké logo, tak se může klidně stát, že ji někdo vyvolá ze singlethreadového programu, a žuch.
A pthread_exit v main() se mi nelíbí ani trochu.Niekedy to volanie môže myť zmysel. Ak tam je, tak sa počká, kým sa všetky vlákna ukončia (a až potom sa ukončí aj hlavné vlákno). Práve v tom príklade to zmysel má, kedže tam nie je žiadne čakanie na to, až urobia tie vytvorené vlákna to, čo urobiť majú.
unsigned long long tid=(unsigned long long)threadid;
printf("Hello World! It's me, thread #%llu!\n", tid
tak:
int tid=(int)(long)threadid;
nutno kompilovat s g++
dekuji vsem kteri prispeli k vyreseni meho problemu, dekuji i tem kteri me poucili o štábní kultuře, v budoucnu az ziskam urcite zkusenosti se ji budu urcite ridit....
Tiskni
Sdílej: