Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.
V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.
Kit je nový maskot webového prohlížeče Firefox.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.5. Přehled novinek s náhledy v oznámení na blogu.
Německo zvažuje, že zaplatí místním telekomunikačním operátorům včetně Deutsche Telekom, aby nahradili zařízení od čínské firmy Huawei. Náklady na výměnu by mohly přesáhnout dvě miliardy eur (bezmála 49 miliard Kč). Jeden scénář počítá s tím, že vláda na tento záměr použije prostředky určené na obranu či infrastrukturu.
Po dvaceti letech skončil leader japonské SUMO (SUpport.MOzilla.org) komunity Marsf. Důvodem bylo nasazení sumobota, který nedodržuje nastavené postupy a hrubě zasahuje do překladů i archivů. Marsf zároveň zakázal použití svých příspěvků a dat k učení sumobota a AI a požádal o vyřazení svých dat ze všech učebních dat.
gcc test.cpp -o test -Wall -pedantic -pthread
a haze mi to chybu:
test.cpp: In function ‘void* PrintHello(void*)’:
test.cpp:8: error: cast from ‘void*’ to ‘int’ loses precision
a zdrojak je tento:
void *PrintHello(void *threadid)
{
int tid=(int)threadid;
printf("Hello World! It's me, thread #%d!\n", tid);
pthread_exit(NULL);
}
int main (int argc, char *argv[])
{
pthread_t threads[5];
int rc, t;
for(t=0; t<5; t++)
{
printf("In main: creating thread %d\n", t);
rc = pthread_create(&threads[t], NULL, PrintHello, (void *)t);
if(rc)
{
printf("ERROR; return code from pthread_create() is %d\n", rc);
return -1;
}
}
pthread_exit(NULL);
}
omlouvam se ze na vas vyrukuji asi s trivialnim dotazem, ale opravdu netusim co s tim.....
int tid=(int)(long)threadid;by mělo jít.
Trochu mi vrtá hlavou, co vede člověka k použití '-pedantic' při překladu zdrojáku, kde se přetypovává void* na int… :-)
Buď to překládejte s méně striktními parametry nebo to předání proveďte čistším způsobem.
int (64-bitová platforma?), pak tam prostě ke ztrátě informace dochází. Překladač nemůže vědět, že to nevadí, protože to stejně vždycky voláte s pointerem, který sám vznikl přetypováním z int.
Na x86 je šířka intu stejná nebo menší než šířka pointeru, ale jinde to tak být nemusí.
Já osobně bych to ale řešil tak, že bych předávat pointer na int (nebo rovnou na nějakou strukturu, pokud bude potřeba více dat). Ale pozor aby ses nespálil (nepřepsal si něco pod rukama dříve, než to to vlákno přečte), taky bys měl dbát na uvolňování paměti.
unsigned long long tid=(unsigned long long)threadid;
printf("Hello World! It's me, thread #%llu!\n", tid);
i když by se jistě našlo něco lepšího či přenositelnějšího.
P.S. A je docela možné, že ten zdroják v c++ budete muset kompilovat třeba g++, ne jen gcc.
Stálo by za to označit, která z řádek programu je řádka 8, na které to tu chybu hlásí
Jinak, potenciální problémy tam vidím tyto:
PrintHello() nemá stanovenou výchozí hodnotu, přestože je deklarovaná jako vracející void *; vím, že ve skutečnosti se ta funkce nikdy nevrátí, ale překladač to IMHO neví a může ho to mást. Doplnil bych fiktivní return NULL. To samé platí pro main().PrintHello(), by měla pouze napsat pozdrav; rozhodně ne vypsat pozdrav a pak ukončit thread! Buď přejmenovat na PrintHelloAndExit, nebo dát ukončení threadu někam jinam. Kdyby se taková funkce vyskytovala ve skutečné aplikaci, bude to ošklivá nášlapná mina na každého, kdo bude ten program udržovat nebo upravovat.pthread_exit() jsou v daném kódu úplně zbytečná; hlavní funkce threadu může svůj výstupní ukazatel prostě vrátit (proto je deklarována jako vracející void *; hlavní funkce programu taktéž.tid, je matoucí, protože skutečný TID (ten, který se získá voláním funkce gettid()) je něco úplně jiného. Opět ošklivá nášlapná mina, zvlášť proto, že skutečný TID je také celé číslo.Funkce PrintHello() nemá stanovenou výchozí hodnotu, přestože je deklarovaná jako vracející void *; vím, že ve skutečnosti se ta funkce nikdy nevrátí, ale překladač to IMHO neví a může ho to mást. Doplnil bych fiktivní return NULL. To samé platí pro main().Překladač to ví.
Štábní kultura: funkce, která se jmenuje PrintHello(), by měla pouze napsat pozdrav; rozhodně ne vypsat pozdrav a pak ukončit thread! Buď přejmenovat na PrintHelloAndExit, nebo dát ukončení threadu někam jinam. Kdyby se taková funkce vyskytovala ve skutečné aplikaci, bude to ošklivá nášlapná mina na každého, kdo bude ten program udržovat nebo upravovat.To by pak mělo na konci jména mít AndExit nějakých 90 % funkcí pro vlákna, co se v programech kdy vyskytují
A pthread_exit v main() se mi nelíbí ani trochu.
PrintHello nelze vyčíst, že je to hlavní funkce vlákna. Kdyby se jmenovala, dejme tomu, HelloThreadMain, bylo by hned jasno.
Kdyby to byla knihovní funkce, která dejme tomu vykreslí nějaké logo, tak se může klidně stát, že ji někdo vyvolá ze singlethreadového programu, a žuch.
A pthread_exit v main() se mi nelíbí ani trochu.Niekedy to volanie môže myť zmysel. Ak tam je, tak sa počká, kým sa všetky vlákna ukončia (a až potom sa ukončí aj hlavné vlákno). Práve v tom príklade to zmysel má, kedže tam nie je žiadne čakanie na to, až urobia tie vytvorené vlákna to, čo urobiť majú.
unsigned long long tid=(unsigned long long)threadid;
printf("Hello World! It's me, thread #%llu!\n", tid
tak:
int tid=(int)(long)threadid;
nutno kompilovat s g++
dekuji vsem kteri prispeli k vyreseni meho problemu, dekuji i tem kteri me poucili o štábní kultuře, v budoucnu az ziskam urcite zkusenosti se ji budu urcite ridit....
Tiskni
Sdílej: