Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
Instituce státní správy nebudou smět využívat produkty, aplikace, řešení, webové stránky a webové služby poskytované čínskou společností DeepSeek. Na doporučení Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost rozhodla o jejich zákazu vláda Petra Fialy na jednání ve středu 9. července 2025.
Nějak jsem nepochopil, že se chceš vyhnout binárnímu čtení.Myslel som to tak, ze tie struktury v pamati budem moct citat podobne ako by ich cital proces ktoremu patria. Napr. takto st_rec.name. A nemusel to citat ako nejaky prud dat, kde by som musel vediet kde jedna premenna konci a ina zaciana. Takze hovorite, ze zdielana pamat. Tak skusime.
nebo rodič po získání informací tyto "natlačí" do potomka, který si je zapamatujemohli by ste toto konktretne specifikovat, ako by sa to dalo urobit? Musela by tam byt nejaka aktivita na strane potomka. resp. musel by data nejak spracovavat?
fread(ptr, sizeof(*ptr), 1, stream); ptr->name
není už tak hrozné. Akorát by se v potomkovi muselo zacházet s dvěma vstupy naráz (UDP a tahle roura), a to je trochu složitější - buď přes přes select() nebo neblokující režim. Sdílená paměť bude opravdu lepší řešení, pokud je možné ji použít.
(pthread_mutexattr_setpshared(&attr, PTHREAD_PROCESS_SHARED)
. Do přílohy jsem kdyžtat sesmolil ukázkový program, který dělá zhruba to co xsustek chce (abych si vyzkoušel, že to co radím doopravdy funguje). Dost by mě zajímalo srovnání výkonu oproti jiné meziprocesové synchronizaci...
Nechcem k tomu pouzit vlakna.
To je docela chyba, protože právě tohle je jedna z největších výhod threadů. Můžete sice použít sdílenou paměť, ale tím si nepomůžete, stejně budete muset řešit otázku synchronizace (např. pomocí semaforů).
Tiskni
Sdílej: