Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.
V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.
Nějak jsem nepochopil, že se chceš vyhnout binárnímu čtení.Myslel som to tak, ze tie struktury v pamati budem moct citat podobne ako by ich cital proces ktoremu patria. Napr. takto st_rec.name. A nemusel to citat ako nejaky prud dat, kde by som musel vediet kde jedna premenna konci a ina zaciana. Takze hovorite, ze zdielana pamat. Tak skusime.
nebo rodič po získání informací tyto "natlačí" do potomka, který si je zapamatujemohli by ste toto konktretne specifikovat, ako by sa to dalo urobit? Musela by tam byt nejaka aktivita na strane potomka. resp. musel by data nejak spracovavat?
fread(ptr, sizeof(*ptr), 1, stream); ptr->name není už tak hrozné. Akorát by se v potomkovi muselo zacházet s dvěma vstupy naráz (UDP a tahle roura), a to je trochu složitější - buď přes přes select() nebo neblokující režim. Sdílená paměť bude opravdu lepší řešení, pokud je možné ji použít.
(pthread_mutexattr_setpshared(&attr, PTHREAD_PROCESS_SHARED). Do přílohy jsem kdyžtat sesmolil ukázkový program, který dělá zhruba to co xsustek chce (abych si vyzkoušel, že to co radím doopravdy funguje). Dost by mě zajímalo srovnání výkonu oproti jiné meziprocesové synchronizaci...
Nechcem k tomu pouzit vlakna.
To je docela chyba, protože právě tohle je jedna z největších výhod threadů. Můžete sice použít sdílenou paměť, ale tím si nepomůžete, stejně budete muset řešit otázku synchronizace (např. pomocí semaforů).
Tiskni
Sdílej: