Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
public class Main {
public static void main(String[] args) {
double matice[][] = {{1, 1, 1, 1}, {2, 2, 2, 2}, {3, 3, 3, 3}, {4, 4, 4, 4}};
System.out.print(sumMatice(matice));
}
static double sumMatice(double[][] matice) {
double soucetVseho = 0;
for (int i = 0; i < matice.length; i++) {
for (int j = 0; j < matice[0].length; j++) {
soucetVseho = i + j;
}
}
return soucetVseho;
}
static void print(double[][] matice) {
for (int i = 0; i < matice.length; i++) {
for (int j = 0; j < matice[0].length; j++) {
System.out.print(matice[i][j]);
}
}
}
}
nejspis mam chybu v soucetVseho = i + j;.
jak to mam vyresit?
nejspis mam chybu v soucetVseho = i + j;. jak to mam vyresit?
To máte. Musíte sčítáte prvky pole, nikoliv indexy. Má tam být matice[i]+matice[j].
Nevím sice co si představuješ pod pojmem "spocitat vsechny prvky v matici", ale pokuď to má být suma všech prvků matice, pak by funkce sumMatice
měla vypadat nějak takto:
static double sumMatice(double[][] matice) { double soucetVseho = 0; for (int i = 0; i < matice.length; i++) for (int j = 0; j < matice[0].length; j++) soucetVseho += matice[i][j]; return soucetVseho; }
Tiskni
Sdílej: