abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | Komunita

    Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Komunita

    V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    včera 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    13.7. 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (26%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 397 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Dotaz: sjednocení __builtins__ a globals v pythonu

    17.11.2008 17:03 vencas | skóre: 32
    sjednocení __builtins__ a globals v pythonu
    Přečteno: 202×
    Zdraívm,

    mám program v c++ skriptovaný v pythonu. Dělá mi problémy, že každý interpreter pythonu má svoje vlastní globální proměnné, které nejsou mezi interpretery sdílené. (Sad globálních proměnných (tj. interpreterů) je několik: jednak samotný embedded python v c++, pak na konzoli běžící ipython a pak libovolný počet pythonských konzolí přes telnet). Chtěl jsem to vyřešit tak, že bych sdílené proměnné vytvářel ve jmenném prostoru __builtins__; má to ale háček:
    $$$ __builtins__.a=5
    $$$ a # vypíše __builtins__.a
    5
    $$$ a=4 # přiřadí ale do globals()['a'], v tomto případě navíc locals()==globals()
    $$$ a # vypíše globals()['a']
    4 
    
    Výsledek tedy je takový, že proměnné je "jen pro čtení" v tom smyslu, že když se pokusím přiřadit hodnotu a neuvedu explicitně __builtins__, pak proměnnou zastíním globální proměnnou: v současném interpreteru tedy budu vidět tu novou hodnotu z globals() a v ostatních tu z __builtins__. Guláš. Když budu chtít vytvořit proměnnou, pak před ni musím napsat __builtins__.něco, taky nic moc.

    Bohužel nevím, jak (pokud to vůbec jde) globals a __builtins__ sjednotit. Zkoušel jsem triky jako
    globals=lambda: __builtins__.__dict__
    , ale bez úspěchu (globals() se zjevně interně pro nalezení proměnné nepoužívají. (Pochopitelně některé proměnné musejí být pro interpreter lokální, aby se mezi sebou vůbec rozlišily, ale těch bude nejspíš jen pár)

    Máte nějako nějaký nápad? Díky za něj.

    Odpovědi

    18.11.2008 08:21 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sjednocení __builtins__ a globals v pythonu
    No, je to oblast, v ktere se moc nevyznam, ale zkusim to:

    1. Python AFAIK neumoznuje sam od sebe sdilet promenne mezi interprety, protoze to by znamenalo nejake zamykani a pokud by Python mel na promennych zamky, nebyl by potreba global-interpreter lock (GIL).

    2. Nevim, __builtins__ asi neni ta spravna cesta, to je podle me spis jen alias na ty vestavene funkce, ktery je k dispozici i v pripade, ze si je predefinujete. Tim chci rict, ze za __builtins__ patrne zadny skutecny slovnik neni.

    3. Co se tyce reseni, tak nevim. Premyslel jsem o moznosti implementovat nejak vlastni slovnik v C++, ktery by bylo dostupny vsem tem Pythonum pres zamky, ale to ma jeden velky hacek - Python ma vlastni spravu pameti, a tedy neni jasne, co se stane, pokud interpret A dostane pod kontrolu objekt na halde interpretu B - osobne si myslim, ze minimalne s GC to nebude fungovat. Pokud by bylo GC vypnute, fungovat by to mohlo, ale je to asi dost riskantni. Navic, musite zarucit, ze vsechny interprety bezi ve stejnem procesu.

    4. Jeste by byla moznost pouzit nejake posilani zprav a pickle/unpickle. Mozna by to bylo nejjednodussi ve vasem pripade. Jak uz jsem naznacil, kvuli obtiznosti sdileni pameti vice interprety, kopirovani objektu se patrne neda vyhnout.
    18.11.2008 11:03 MarSik | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sjednocení __builtins__ a globals v pythonu
    Napadaji me dve moznosti (cecko nebo python, je to uplne jedno):

    1) zvlast bezici proces a posilani zprav pres socket/pipe/neco - sem spada treba memcached, ktery se na to casto pouziva 2) sdilena pamet - nevim jak je na tom python, cecko urcite umi a python umoznuje v cecku napsane moduly (a je to slusne zdokumentovane), akorat je potreba davat bacha na zamykani

    Oboji je to skaldiste dat a perzistentni objekty muzes zpristupnit treba pomoci jineho procesu, ktery je bude vlastnit a nejakeho xmlrpc..

    Jinak __builtins__ je typove python modul.

    Nothing is foolproof...fools are very clever.
    18.11.2008 11:41 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sjednocení __builtins__ a globals v pythonu
    Jasne, ale vyse uvedene reseni uz je trochu slozitejsi v tom, ze uz nepujde primo o Python objekty, ale bude se to muset prevest. Takze ani tak to neresi kopirovani tech dat (budou se muset kopirovat do tech Python objektu, aby s nimi bylo mozne rozumne pracovat).

    No jo, tenhle priklad krasne ukazuje nevyhodu systemu s vlastni spravou pameti.
    18.11.2008 12:21 MarSik | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sjednocení __builtins__ a globals v pythonu
    No zrovna ten rpc pristup by byly primo Python objekty, kde klienti by k nim meli pristup pres proxy objekt a byla by to porad ta sama instance.

    Jinak sdilena pamet/memcached neni python objket.. jak jsem psal, je to jen skladiste.. a bylo by potreba kopirovat a zamykat.

    Jinak vyrobit v ceckovem modulu objekt, ktery bude na sdilene pameti a bude spolecny pro vsechny neni problem. GC poresite proste tim, ze inkrementujete pocitadlo referenci.
    Nothing is foolproof...fools are very clever.
    18.11.2008 23:07 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sjednocení __builtins__ a globals v pythonu
    Ono by bylo celkem jedno, jestli je objekt společný pro všechny nebo ne, protože všechny ty třídy jsou jen velmi tenké šlupky přes shared_ptr<c++-třída>(nějaký-objekt), takže ať jich je víc nebo ne, data mají stejná.

    Šlo mi primárně o proměnné, aby je interpretery sdílely (resp. jejich jmenné prostory). Všechno to běží v jednom procesu, takže paměť sdílená je. Aby když napíšu a=, tak aby všude platilo a==5: v embed interpreteru (PyRun_SimpleString) i ve všech interaktivních interpreterech.
    18.11.2008 23:10 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: sjednocení __builtins__ a globals v pythonu
    Oprava: aby když napíšu a=5, tak aby všude platilo a==5

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.