V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
Zdravim.
Mel bych prosim otazku. Dokaze nekdo kdyz neco udela v QT-designeru to pote pouzit v KDevelopu? :) jel jsem podle navodu: www.kdevelop.org/doc/technotes/cpprad.html celkem pekne napsany,
ale kdyz kliknu na ,Create or Select Implementation Class for, - (vytvori mi to ty .h a .cpp soubory) hodi mi to error: class was created but not found in class store. nevim co to je za chybu, jeslti je dulezita, ale kdyz pak dam treba prelozit program tak mi to i v tech vygenerovanejch souborech (h a cpp) hodi nejaky chyby. - coz se mi zda divny, kdyz si to vlastne udelalo samo. napr error: expected class-name before '{' token - hned v .h souboru a nemyslim si ze by byl spatne :(
Nema treba pls nekdo navod, jak udelat treba jen v QT4desidneru jedno tlacitko na formulari a v Kdevelopu nebo netbeansu to proste prelozit a spustit??
Taky bych doporucil QtCreator, ale pokud chces presto pouzit KDevelop, je treba pri vytvateni projektu vybrat "C++/QMake project/Qt4 Application", pripadne pri importovani existujiciho projektu zvolit rucne typ "Qt4 C++ Application (QMake4 based)".
Tiskni Sdílej: