Byla vydána verze 3.6 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Byla vydána nová verze 8.8 multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem (DAW) Ardour. Přehled oprav, vylepšení a novinek v oficiálním oznámení.
Byla vydána nová major verze 11.0.0 nástroje mitmproxy určeného pro vytváření interaktivních MITM proxy pro HTTP a HTTPS komunikaci. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Vypíchnuta je plná podpora HTTP/3 a vylepšená podpora DNS.
Richard Hughes na svém blogu představil nejnovější major verzi 2.0.0 nástroje fwupd umožňujícího aktualizovat firmware zařízení na počítačích s Linuxem. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. Přehled podporovaných zařízení, nejnovějších firmwarů a zapojených výrobců na stránkách LVFS (Linux Vendor Firmware Service).
Počítačová hra Kvark (Steam) od studia Perun Creative dospěla do verze 1.0 (𝕏). Běží také na Linuxu.
Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.94 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.94 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
O víkendu 5. a 6. října se koná ne-konference jOpenSpace. Pokud si chcete kouzlo živých přednášek vychutnat společně s námi, sledujte live streamy: sobota a neděle. Začínáme lehce po 9 hodině ranní. Zpracované záznamy jsou obvykle k dispozici do 14 dní na našem YouTube kanále.
Hodiny s unixovým časem dnes odbily 20 000 dnů. Unixový čas je počet sekund uplynulých od půlnoci 1. ledna 1970. Dnes ve 02:00 to bylo 1 728 000 000 sekund, tj. 20 000 dnů.
Notebook NitroPad V56 od společnosti Nitrokey byl oficiálně certifikován pro Qubes OS verze 4. Qubes OS (Wikipedie) je svobodný a otevřený operační systém zaměřený na bezpečnost desktopu.
Ahoj,
v souvislosti s diskuzi Metody pristupu na seriovy port v C jsem se rozhodl resit to pres vlakna. Chtel jsem to udelat tak, ze by kazda instance tridy vytvorila dve vlakna - jedno pro RX, druhe pro TX.
Bohuzel jsem narazil na problem nevim jak vytvorit vlakno, ktere se vytvori s "main" funkci, ktera je metodou dane tridy:
Udelal jsem jednoduchy example:
#ifndef _TRIDA_H_
#define _TRIDA_H_
#include <iostream>
#include <pthread.h>
using namespace std;
class my_class
{
public:
my_class(void);
private:
void* my_thread_main(void*);
pthread_t my_thread_tid;
};
#endif // _TRIDA_H_
trida.cpp
#include "trida.h"
my_class::my_class (void)
{
cout << "Hello from my_class!";
pthread_create(&(this->my_thread_tid),
NULL,
&(this->my_thread_main),
NULL);
return;
}
my_class::~my_class (void)
{
/* pthread_join() */
return;
}
void * my_class::my_thread_main (void *) {
cout << "Hello from my_thread_main!";
return(0);
}
#include <iostream>
#include "trida.h"
using namespace std;
int main (int argc, char **argv)
{
my_class example;
cout << "Hello from main!\n";
return (0);
}
Pri prekladu dostanu toto:
g++ -c trida.cpp -o trida.o
trida.cpp: In constructor ‘my_class::my_class()’:
trida.cpp:9: error: ISO C++ forbids taking the address of a bound member function to form a pointer to member function. Say ‘&my_class::my_thread_main’
trida.cpp:10: error: cannot convert ‘void* (my_class::*)(void*)’ to ‘void* (*)(void*)’ for argument ‘3’ to ‘int pthread_create(pthread_t*, const pthread_attr_t*, void* (*)(void*), void*)’
trida.cpp: At global scope:
trida.cpp:15: error: definition of implicitly-declared ‘my_class::~my_class()’
make: *** [trida.o] Error 1
Dekuji vsem za pomoc! Tomas
V prvé řadě: IMHO není vůbec dobrý nápad dělat komunikaci přes port tak, že jedno vlákno posílá a druhé přijímá. Možná se mýlím, ale myslím, že to bude strašný bordel.
Metodu třídy my_main() máš deklarovanou jako metodu třídy my_class. Volání pthread_create() očekává ukazatel na funkci, ale ty se snažíš mu předat metodu třídy - to nemůžeš udělat, protože metoda třídy očekává navíc ukazatel na "this", který jí nemáš jak předat.
Fungovalo by to, kdyby byla metoda my_main() deklarována jako statická, a ukazatel na příslušný objekt my_class bys jí předával explicitně; potom můžeš tento ukazatel předat jako "uživatelská data" skrz volání pthread_create() a vymalováno.
Jo: zkus se inspirovat nějakou už hotovou C++ knihovnou.
Jako příklad se mrkni třeba na to, jak je udělaná třída QThread z Qt. Není to nijak těžké, jen je třeba udělat ten taneček okolo předávání pointeru na objekt.
No ale jak lze tedy efektivne resit pristup k portu? Kdyz select nelze pouzit protoze chci behem prijimani a odesilani delat neco jineho a ne cekat na data od portu.
Potrebuji totiz soubezne zpracovani dat na seriovem portu a provadeni jineho kodu.
Pokud by ale byla metoda staticka, tak to by znamenalo, ze by vsechny instance tridy meli tuto metodu spolecnou.
Ale ja bych chtel aby kazdy seriovy port mel sve dve vlakna.
Napis co vlastne potrebujes udelat (co ma ta aplikace delat kdyz se zrovna nepristupuje k seriaku), a myslim ze by bylo dobre zamyslet se nad tim jestli by to neslo resit jen s jednim vlaknem a neblokujicim ctenim, ve vetsine pripadu to jde a je to lepsi reseni nez s pomoci vlaken.
Pripojuji se v tom smyslu, že dělat vlákna přes pthreads je v c++ zbytečná dřina. Osobně bych doporučil www.boost.org/doc/html/thread.html .
Pokud bude delat jen jeden programek v C++ tak je to overkill, pokud se tim bude dlouhodobe zabejvat, tak boost je jasna volba.
Přibere tím závislost navíc, ale co se týče čitelnosti kódu (a přenositelnosti, ale to je v tomto případě asi jedno), tak tím myslím získá.
#ifndef _TRIDA_H_ #define _TRIDA_H_ #include <iostream> #include <pthread.h> using namespace std; class my_class { public: my_class(void); private: static void* _entry(void*); void* main(); pthread_t _id; }; #endif // _TRIDA_H_ my_class::my_class (void) { cout << "Hello from my_class!"; pthread_create(&(this->_id), NULL, &_entry, NULL); return; } my_class::~my_class (void) { /* pthread_join() */ return; } void* my_class::_entry (void* data) { my_class* thread = (my_class*)data; return thread->main(); } void *my_class::main() { cout << "Hello from my_thread_main!"; return(0); }
Tiskni Sdílej: