abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:55 | Nová verze

    Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 02:55 | Nová verze

    Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:22 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:00 | Upozornění

    Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 16:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 14:11 | Komunita

    Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:55 | Nová verze

    TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Nová verze

    Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Zajímavý článek

    České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (36%)
     (48%)
     (19%)
     (19%)
     (23%)
     (17%)
     (21%)
     (17%)
     (17%)
    Celkem 284 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    Dotaz: Z pointeru reference v C++

    13.1.2009 20:42 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
    Z pointeru reference v C++
    Přečteno: 736×

    Prosím o odpověď na začátečnický dotaz. Už se s tím mořím docela dlouho a nemůžu na to přijít. Mějme ukázkový kód:

    #include <iostream>
    int *glob;
    int &pokus(){ }  
    
    int main(){
        glob=new int;
      *glob=1;   
    std::cout<<*glob<
    }

    Potřeboval bych napsat kód funkce pokus() tak aby vracela referenci na glob; V programu, co píšu, je to samozřejmě komplikovanější a zabalené do třídy, ale překladač na mne furt řve, že se nedá přetypovat *int na &int. Moje chápání bylo, že &int v podstatě je konstantní verze *intu, ne ?

    s díky za odpovědi Georgius

    Odpovědi

    13.1.2009 21:25 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z pointeru reference v C++

    Jsem blbej, prosím o smazání dotazu. Odpověď samožřejmě JE taková jakou jsem psal ale z nějakého důvodu to nechodilo.

     

    int &pokus(){return *glob;}

    13.1.2009 21:27 John
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z pointeru reference v C++
    int *glob;
    
    //vraci hodnotu na kterou ukazuje glob
    int pokus() { return glob; }
    
    //vraci referenci na hodnotu na kterou ukazuje glob (reference na int)
    int &pokus() { return *glob; }  
    
    //vraci konstantni referenci ...
    const int &pokus() { return *glob; }
    //vraci [konstantni] referenci na glob (reference na pointer na int) (vazne chcete toto?)
    [const] int* &pokus() { return glob; }
    
    //vraci hodnotu glob (pointer na int)
    int *pokus() { return glob; }
    

     

    14.1.2009 16:59 noname
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z pointeru reference v C++

    Ty uz to nehul ani redeny :-DDD

    14.1.2009 17:13 John
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z pointeru reference v C++

    Proc? Mne se ty stavy libi... :-P

    14.1.2009 18:49 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z pointeru reference v C++

    minimalne dve jsou hovadiny

    14.1.2009 20:47 John
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z pointeru reference v C++

    Ted jsem si vsimnul. V tom prvnim se nekam ztratila hvezdicka :-/

    Ale te druhe hovadiny si porad nejak nejsem vedom.

    15.1.2009 17:53 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z pointeru reference v C++

    pardon, myslel jsem ze nejdou delat reference na ukazatele, ale je to presne naopak, tedy nejdou delat ukazatele na reference

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.