abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:22 | IT novinky

    T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:44 | Nová verze

    Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.9. 21:00 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    9.9. 18:33 | Nová verze

    Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.9. 12:22 | IT novinky

    Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.9. 11:44 | Pozvánky

    Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.

    Petr Krčmář | Komentářů: 7
    8.9. 22:00 | IT novinky

    Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.9. 18:44 | Zajímavý článek

    Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.

    🇵🇸 | Komentářů: 29
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (83%)
     (7%)
     (2%)
     (2%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 161 hlasů
     Komentářů: 12, poslední včera 13:00
    Rozcestník

    Dotaz: Z pointeru reference v C++

    13.1.2009 20:42 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
    Z pointeru reference v C++
    Přečteno: 724×

    Prosím o odpověď na začátečnický dotaz. Už se s tím mořím docela dlouho a nemůžu na to přijít. Mějme ukázkový kód:

    #include <iostream>
    int *glob;
    int &pokus(){ }  
    
    int main(){
        glob=new int;
      *glob=1;   
    std::cout<<*glob<
    }

    Potřeboval bych napsat kód funkce pokus() tak aby vracela referenci na glob; V programu, co píšu, je to samozřejmě komplikovanější a zabalené do třídy, ale překladač na mne furt řve, že se nedá přetypovat *int na &int. Moje chápání bylo, že &int v podstatě je konstantní verze *intu, ne ?

    s díky za odpovědi Georgius

    Odpovědi

    13.1.2009 21:25 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z pointeru reference v C++

    Jsem blbej, prosím o smazání dotazu. Odpověď samožřejmě JE taková jakou jsem psal ale z nějakého důvodu to nechodilo.

     

    int &pokus(){return *glob;}

    13.1.2009 21:27 John
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z pointeru reference v C++
    int *glob;
    
    //vraci hodnotu na kterou ukazuje glob
    int pokus() { return glob; }
    
    //vraci referenci na hodnotu na kterou ukazuje glob (reference na int)
    int &pokus() { return *glob; }  
    
    //vraci konstantni referenci ...
    const int &pokus() { return *glob; }
    //vraci [konstantni] referenci na glob (reference na pointer na int) (vazne chcete toto?)
    [const] int* &pokus() { return glob; }
    
    //vraci hodnotu glob (pointer na int)
    int *pokus() { return glob; }
    

     

    14.1.2009 16:59 noname
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z pointeru reference v C++

    Ty uz to nehul ani redeny :-DDD

    14.1.2009 17:13 John
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z pointeru reference v C++

    Proc? Mne se ty stavy libi... :-P

    14.1.2009 18:49 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z pointeru reference v C++

    minimalne dve jsou hovadiny

    14.1.2009 20:47 John
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z pointeru reference v C++

    Ted jsem si vsimnul. V tom prvnim se nekam ztratila hvezdicka :-/

    Ale te druhe hovadiny si porad nejak nejsem vedom.

    15.1.2009 17:53 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z pointeru reference v C++

    pardon, myslel jsem ze nejdou delat reference na ukazatele, ale je to presne naopak, tedy nejdou delat ukazatele na reference

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.