Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »Prosím o odpověď na začátečnický dotaz. Už se s tím mořím docela dlouho a nemůžu na to přijít. Mějme ukázkový kód:
#include <iostream>
int *glob;
int &pokus(){ }
int main(){
glob=new int;
*glob=1;
std::cout<<*glob<
}
Potřeboval bych napsat kód funkce pokus() tak aby vracela referenci na glob; V programu, co píšu, je to samozřejmě komplikovanější a zabalené do třídy, ale překladač na mne furt řve, že se nedá přetypovat *int na &int. Moje chápání bylo, že &int v podstatě je konstantní verze *intu, ne ?
s díky za odpovědi Georgius
Jsem blbej, prosím o smazání dotazu. Odpověď samožřejmě JE taková jakou jsem psal ale z nějakého důvodu to nechodilo.
int &pokus(){return *glob;}
int *glob;
//vraci hodnotu na kterou ukazuje glob
int pokus() { return glob; }
//vraci referenci na hodnotu na kterou ukazuje glob (reference na int)
int &pokus() { return *glob; }
//vraci konstantni referenci ...
const int &pokus() { return *glob; }
//vraci [konstantni] referenci na glob (reference na pointer na int) (vazne chcete toto?)
[const] int* &pokus() { return glob; }
//vraci hodnotu glob (pointer na int)
int *pokus() { return glob; }
Ty uz to nehul ani redeny
DD
minimalne dve jsou hovadiny
Ted jsem si vsimnul. V tom prvnim se nekam ztratila hvezdicka :-/
Ale te druhe hovadiny si porad nejak nejsem vedom.
Tiskni
Sdílej: