Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).
Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
Potřebuji převést string - řetězec znaků z UTF-8 na cp1250 a nevím jak na to - jakou funkci použít v C.
Kdyby to bylo pouze překodování znaku je to bez problému, ale problém je že je to UTF-8 takže tam znak může být různě dlouhý a na to nevím jakou funkci v C použít - nikdy jsem s unicode nedělal.
Nebo to převést na pevnou délku tj UTF-8 na UNICODE (UTF-16) a porovnávat to potom a nahrazovat ?
Prostě mám program který mi převádí data z linuxu pro PocketPC a potřebuji překodovat znakovou sadu.
možná vám pomůže man 3 iconv
Nebo to převést na pevnou délku tj UTF-8 na UNICODE (UTF-16) a porovnávat to potom a nahrazovat ?
BTW., UTF-16 není Unicode (je to formát kódování používané pro kódování Unicode) a UTF-16 nemá pevnou délku znaků.
Jasně trochu se v tom ještě neorientuji pod MS-DOS jsem s UNICODE nedělal v tu dobu nebyl.
iconv()? viz Wikipedie
Jasně to asi bude ono - jdu se na to kouknout co to dělá.....
#define DELKA_POZNAMKY 256 char convStr[DELKA_POZNAMKY]; ........... /* převod kodování */ char * UTF8toWindows (char * from) { char *p1, *p2; iconv_t i; size_t fromlen, tolen; size_t iconv_value; errno=0; if (strlen(from) > DELKA_POZNAMKY) { perror("ICONV: Poznámka je moc dlouhá."); exit(errno); } memset(convStr,0,sizeof(convStr)); tolen = fromlen = strlen(from); p1 = (char *)from; p2 = (char *)convStr; i = iconv_open("WINDOWS-1250", "UTF-8"); if (i == (iconv_t) -1) { if (errno == EINVAL) perror("ICONV: Nepodporuji převod z UTF-8 do CP1250."); else perror("ICONV: Chyba převodu kodování."); exit(errno); } /* Převod */ /* iconv_value = iconv(i, (const char **)&p1, &fromlen, &p2, &tolen); */ iconv_value = iconv(i, &p1, &fromlen, &p2, &tolen); if (iconv_value == (size_t) -1) { perror ("ICONV: Převod kodování se nepovedl."); exit(errno); } iconv_close(i); return(convStr); } ........
Tiskni
Sdílej: