Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.
V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.
Potřebuji převést string - řetězec znaků z UTF-8 na cp1250 a nevím jak na to - jakou funkci použít v C.
Kdyby to bylo pouze překodování znaku je to bez problému, ale problém je že je to UTF-8 takže tam znak může být různě dlouhý a na to nevím jakou funkci v C použít - nikdy jsem s unicode nedělal.
Nebo to převést na pevnou délku tj UTF-8 na UNICODE (UTF-16) a porovnávat to potom a nahrazovat ?
Prostě mám program který mi převádí data z linuxu pro PocketPC a potřebuji překodovat znakovou sadu.
možná vám pomůže man 3 iconv
Nebo to převést na pevnou délku tj UTF-8 na UNICODE (UTF-16) a porovnávat to potom a nahrazovat ?
BTW., UTF-16 není Unicode (je to formát kódování používané pro kódování Unicode) a UTF-16 nemá pevnou délku znaků.
Jasně trochu se v tom ještě neorientuji pod MS-DOS jsem s UNICODE nedělal
v tu dobu nebyl.
iconv()? viz Wikipedie
Jasně to asi bude ono - jdu se na to kouknout co to dělá.....
#define DELKA_POZNAMKY 256
char convStr[DELKA_POZNAMKY];
...........
/* převod kodování */
char * UTF8toWindows (char * from)
{
char *p1, *p2;
iconv_t i;
size_t fromlen, tolen;
size_t iconv_value;
errno=0;
if (strlen(from) > DELKA_POZNAMKY) {
perror("ICONV: Poznámka je moc dlouhá.");
exit(errno);
}
memset(convStr,0,sizeof(convStr));
tolen = fromlen = strlen(from);
p1 = (char *)from;
p2 = (char *)convStr;
i = iconv_open("WINDOWS-1250", "UTF-8");
if (i == (iconv_t) -1) {
if (errno == EINVAL)
perror("ICONV: Nepodporuji převod z UTF-8 do CP1250.");
else
perror("ICONV: Chyba převodu kodování.");
exit(errno);
}
/* Převod */
/* iconv_value = iconv(i, (const char **)&p1, &fromlen, &p2, &tolen); */
iconv_value = iconv(i, &p1, &fromlen, &p2, &tolen);
if (iconv_value == (size_t) -1) {
perror ("ICONV: Převod kodování se nepovedl.");
exit(errno);
}
iconv_close(i);
return(convStr);
}
........
Tiskni
Sdílej: