Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Jakub Vrána vydal Adminer ve verzi 5.4.0: "Delší dobu se v Admineru neobjevila žádná závažná chyba, tak jsem nemusel vydávat novou verzi, až počet změn hodně nabobtnal."
V Německu slavnostně uvedli do provozu (en) nejrychlejší počítač v Evropě. Superpočítač Jupiter se nachází ve výzkumném ústavu v Jülichu na západě země, podle německého kancléře Friedricha Merze otevírá nové možnosti pro trénování modelů umělé inteligence (AI) i pro vědecké simulace. Superpočítač Jupiter je nejrychlejší v Evropě a čtvrtý nejrychlejší na světě (TOP500). „Chceme, aby se z Německa stal národ umělé inteligence,“ uvedl na
… více »Dobrý den,
pokouším se přehrát video v mé java aplikaci pomocí mplayeru. Proto, abych byl schopen získat wid komponenty pro mplayer používám jni. Tento postup jsem vygooglil.
Vytvořil jsem si ExtendedCavas.java:
<code>
package jmediacenter.extendedCanvas;
public class ExtendedCanvas extends java.awt.Canvas
{
private static final long serialVersionUID = 1L;
public native int getNativeWindow();
static
{
try
{
System.loadLibrary("ExtendedCanvas");
}
catch (Throwable e)
{
e.printStackTrace();
System.exit(1);
}
}
}
</code>
Zkompiloval a pomocí javah vytvořil hlavičkový soubor: javah -jni jmediacenter.extendedCanvas.ExtendedCanvas.
Toto je vygooglený kód pro nativní metodu: jmediacenter_extendedCanvas_ExtendedCanvas.c:
<code>
#include <jni.h>
#include <jawt.h>
#include <jawt_md.h>
#include <assert.h>
#ifdef WIN32
#include <windows.h>
#endif
#include "jmediacenter_extendedCanvas_ExtendedCanvas.h"
JNIEXPORT jint JNICALL Java_jmediacenter_extendedCanvas_ExtendedCanvas_getNativeWindow
(JNIEnv *env, jobject obj_this)
{
jboolean result;
jint lock;
JAWT awt;
JAWT_DrawingSurface* ds;
JAWT_DrawingSurfaceInfo* dsi;
#ifdef WIN32
JAWT_Win32DrawingSurfaceInfo* dsi_win;
HWND hWnd;
#else
JAWT_X11DrawingSurfaceInfo* dsi_x11;
#endif
/* Get the AWT */
awt.version = JAWT_VERSION_1_3;
result = JAWT_GetAWT(env, &awt);
if(result == JNI_FALSE) return -1;
/* Get the drawing surface */
if ((ds = awt.GetDrawingSurface(env, obj_this)) == NULL)
return 0L;
/* Lock the drawing surface */
lock = ds->Lock(ds);
if((lock & JAWT_LOCK_ERROR) ) {
return -1;
}
/* Get the drawing surface info */
dsi = ds->GetDrawingSurfaceInfo(ds);
/* Get the platform-specific drawing info */
#ifdef WIN32
dsi_win = (JAWT_Win32DrawingSurfaceInfo*)dsi->platformInfo;
//hdc= dsi_win->hdc;
hWnd = dsi_win->hwnd;
return ((jlong)hWnd);
#else
dsi_x11 = (JAWT_X11DrawingSurfaceInfo*)dsi->platformInfo;
int id = dsi_x11->drawable;
ds->Unlock(ds);
return id;
#endif
}
</code>
Z tohoto jsem si vytvořil knihovnu:
gcc -shared -I/usr/java/jdk1.6.0_06/include -I/usr/java/jdk1.6.0_06/include/linux -o libExtendedCanvas.so jmediacenter_extendedCanvas_ExtendedCanvas.c
Cestu ke knihovně mám vloženou do -Djava.library.path. Cesty k ostatním knihovnám z .../jre/lib/i386 jsem přidal do dl.so.conf a použil dlconfig.
Když potom spustím mojí aplikaci dostanu následující error:
java.lang.UnsatisfiedLinkError: .../libExtendedCanvas.so: .../libExtendedCanvas.so: undefined symbol: JAWT_GetAWT
at java.lang.ClassLoader$NativeLibrary.load(Native Method)
at java.lang.ClassLoader.loadLibrary0(ClassLoader.java:1751)
at java.lang.ClassLoader.loadLibrary(ClassLoader.java:1676)
at java.lang.Runtime.loadLibrary0(Runtime.java:823)
at java.lang.System.loadLibrary(System.java:1030)
at jmediacenter.extendedCanvas.ExtendedCanvas.<clinit>(ExtendedCanvas.java:29)
ldd libExtendedCanvas.so hlásí toto:
linux-gate.so.1 => (0xffffe000)
libc.so.6 => /lib/i686/libc.so.6 (0xb7dab000)
/lib/ld-linux.so.2 (0x80000000)
Toto mě ale zaráží, protože předpokládám, že tato knihovna bude potřebovat min. libjawt.so ale jak je vidět nepotřebuje. Zde bude asi probém. Nevím si s tím rady.
Díky za každou radu.
Toto mě ale zaráží, protože předpokládám, že tato knihovna bude potřebovat min. libjawt.so ale jak je vidět nepotřebuje.Ale potřebuje, jen jste linkeru neřekl, že se má knihovna s libjawt.so linkovat (
-ljawt
?).
Problém vyřešen.
Stačilo při kompilaci knihovny přilinkovat knihovnu libjawt.so:
gcc -shared -I/usr/java/jdk1.6.0_06/include -I/usr/java/jdk1.6.0_06/include/linux -o libExtendedCanvas.so jmediacenter_extendedCanvas_ExtendedCanvas.c -L/usr/java/jdk1.6.0_06/jre/lib/i386 -ljawt
Tiskni
Sdílej: