Hector "marcan" Martin, vedoucí projektu Asahi Linux aneb Linux na Apple Siliconu, skončil jako upstream vývojář linuxového jádra. Se slovy "už nemám žádnou důvěru v proces vývoje jádra … další vývoj Apple/ARM bude pokračovat downstream" odstranil své jméno ze souboru MAINTAINERS. Důvodem jsou neshody kolem Rustu v linuxovém jádru [Hacker News, No rust code in kernel/dma, please.].
Mistral AI včera představil nový vylepšený Le Chat. Nově také jako aplikace pro iOS a Android.
Britské bezpečnostní orgány nařídily americké firmě Apple, aby vytvořila takzvaná "zadní vrátka", která by umožnila dostat se k šifrovanému obsahu uživatelů uloženému v cloudu. Tajné nařízení, vydané v lednu, vyžaduje plošný přístup k šifrovanému účtu jakéhokoliv uživatele přístrojů Apple kdekoliv na světě. Britské úřady tedy Apple nežádají pouze o asistenci s přístupem k účtu konkrétního uživatele, ale rovnou chtějí mít přístup ke všem účtům, kdykoliv budou chtít.
Byla vydána (𝕏) lednová aktualizace aneb nová verze 1.97 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.97 vyšlo také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Nedávno se povedlo do pdf souborů vložit Tetris a DOOM a po otevření příslušného pdf souboru v na Chromiu založeném webovém prohlížeči vybranou hru přímo v pdf spustit. LinuxPDF ukazuje, že do pdf lze vložit také RISC-V emulátor a rozběhnout Linux.
Kancelářský balík LibreOffice byl vydán ve verzi 25.2. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová stabilní major verze 24.10 linuxové distribuce primárně určené pro routery a vestavěné systémy OpenWrt (Wikipedie). Jedná se o nástupce předchozí major verze 23.05. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Podporováno je více než 1970 zařízení. Samozřejmě včetně OpenWrt One. Linux byl povýšen z verze 5.15 na verzi 6.6.
Byla vydána nová verze 6.12 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přináší důležité bezpečnostní opravy díky bezpečnostnímu auditu od společností Radically Open Security. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.0.5. Thunderbird na verzi 128.6.0. Další změny v příslušném seznamu.
Dobry den, ucim se sockety v C a tak jsem si vytvoril dva programky, client a server. Server posloucha na urcitem porte, klient se k nemu pripoji a posle mu retezec, ktery mu by predan jako jeden z argumentu.
V serveru je ve strucnosti toto:
while ((size = read(t, buffer, BUF_SIZE)) != 0 ) { printf("Size: %d\n", size); printf("Buffer: %s\n", buffer) }
V klientu:
// send message to server if (write(s, msg, strlen(msg)+1) < 0) { // write error perror("write"); return EXIT_FAILURE; }
Spustim tedy server a vzapeti klient. Server vypise toto a zustane viset v konzoli: (BUF_SIZE je z testovacich duvodu nastavena na hodnotu 2 a klient posila retezec "Ahoj, jak se mas?")
$ ./server -p 1235 Server: Connection from client 127.0.0.1:48502 Size: 2 Buffer: Ah Size: 2 Buffer: oj Size: 2 Buffer: , Size: 2 Buffer: ja Size: 2 Buffer: k Size: 2 Buffer: se Size: 2 Buffer: m Size: 2 Buffer: as Size: 2 Buffer: ?
Program asi zustane visel v tom while cyklu. Myslel jsem, ze kdyz funkce read uz nema co cist, tak vrati nulu a tak cycklus ukonci, ale asi to tak nefunguje.
Myslel jsem, ze kdyz funkce read uz nema co cist, tak vrati nulu a tak cycklus ukonci, ale asi to tak nefunguje.Na čitanie z socketu použi
recv()
a daj mu flag MSG_DONTWAIT
Ok, zmenil jsem to na:
// read message from client while ((size = recv(t, buffer, BUF_SIZE, MSG_DONTWAIT)) != 0 ) { printf("Size: %d\n", size); printf("Buffer: %s\n", buffer) }
A ted to dela toto:
$ ./server -p 1111 Server: Connection from client 127.0.0.1:55527 Size: -1 Buffer: Size: -1 Buffer: Size: -1 Buffer: Size: -1 Buffer: Size: -1 Buffer: Size: -1 Buffer: Size: -1 Buffer: Size: -1 Buffer: Size: -1 Buffer: Size: -1 Buffer: Size: -1 ... a stale cyckli dokola
Tak to udela to co to delalo s tim read(), nacte to po dvou pisemenkach cely ten retezec a pak zustane viset v konzoli.
Vsak ja to vypisuju. Kdyz se podivas na ten muj uplne prvni prispevek. Vypise to vzdy dvojku, dokud ma co cist (= BUF_SIZE) a potom nevypise uz nic. viz:
$ ./server -p 1235 Server: Connection from client 127.0.0.1:48502 Size: 2 Buffer: Ah Size: 2 Buffer: oj Size: 2 Buffer: , Size: 2 Buffer: ja Size: 2 Buffer: k Size: 2 Buffer: se Size: 2 Buffer: m Size: 2 Buffer: as Size: 2 Buffer: ?
Pratele, co takhle obcas nahlednout do dokumentace? Clovek se tam docte neuveritelne veci.
$ man 3 read ... * If O_NONBLOCK is set, read() shall return -1 and set errno to [EAGAIN]. ... $ man recv ... If no messages are available at the socket, the receive calls wait for a message to arrive, unless the socket is non-blocking (see fcntl(2)), in which case the value -1 is returned and the external variable errno set to EAGAIN. The receive calls normally return any data available, up to the requested amount, rather than waiting for receipt of the full amount requested. ... MSG_DONTWAIT (since Linux 2.2) Enables non-blocking operation; if the operation would block, the call fails with the error EAGAIN (this can also be enabled using the O_NONBLOCK with the F_SETFL fcntl(2)). ...
Ehm, stydim se, ale stale v tom nevidim reseni toho problemu.
Kdyz u recv() nastavim MSG_DONTWAIT, tak mi to v tom whilu vraci same -1 a nic se nenacte.
Tak jinak, kdyz u recv() nastavim MSG_DONTWAIT chova se to podivne. Server bezi a ja opakovane spoustim klienta a deje se toto:
$ ./server -p 1111 Server: Connection from client 127.0.0.1:48953 Size: 2 Buffer: Ah Size: 2 Buffer: oj Size: 2 Buffer: , Size: 2 Buffer: ja Size: 2 Buffer: k Size: 2 Buffer: se Size: 2 Buffer: m Size: 2 Buffer: as Size: 2 Buffer: ? Server: Connection from client 127.0.0.1:48957 Server: Connection from client 127.0.0.1:48966 Size: 2 Buffer: Ah Size: 2 Buffer: oj Size: 2 Buffer: , Size: 2 Buffer: ja Size: 2 Buffer: k Size: 2 Buffer: se Size: 2 Buffer: m Size: 2 Buffer: as Size: 2 Buffer: ? Server: Connection from client 127.0.0.1:48967 Server: Connection from client 127.0.0.1:48968 Server: Connection from client 127.0.0.1:48969 Server: Connection from client 127.0.0.1:48970
To znamena ze prenos toho retezce se povede "jak kdy"... :-/
No ano. Kdyz nejsou zadna data na cteni, tak vrati -1 a nastavi errno
(man errno
) na EAGAIN.
Ja nevim, jaky je presne vas problem. Nejspis klient po odeslani dat nezavre socket, takze server porad ceka na dalsi, nebo mozna tam mate jiny nekonecny cyklus. Dejte sem osekane ale kompletni zdrojaky, ze kterych jde zkompilovat funkcni program. Pak bude videt, kde je chyba.
klient: http://pastebin.com/d58eeb1f7
server: http://pastebin.com/f32789de0
Tohle by melo fungovat.
--- server.old.cc +++ server.cc @@ -1,4 +1,5 @@ #include <cstring> +#include <cerrno> #include <string> #include <unistd.h> #include <cstdlib> @@ -21,7 +22,7 @@ { int s, t, sinlen, opt, size, port = 0; struct sockaddr_in sin; - char buffer[BUF_SIZE]; + char buffer[BUF_SIZE+1]; // +1 == space for ending \0 string message; // we accept two arguments @@ -89,13 +90,43 @@ if (DEBUG) cout << "Server: Connection from client " << inet_ntoa(sin.sin_addr) << ":" << ntohs(sin.sin_port) << endl; + message = ""; // read message from client - while ((size = recv(t, buffer, BUF_SIZE, MSG_DONTWAIT)) != -1 ) - { - cout << "Size: "<< size << endl; - cout << "Buffer: "<< buffer << endl; - message += buffer[BUF_SIZE]; - } + for (;;) + { + size = recv(t, buffer, BUF_SIZE, MSG_DONTWAIT); + + if (size == -1) + { + if (errno == EAGAIN) + { + // no data, try read again + continue; + } + else + { + // some error + perror("recv"); + exit(EXIT_FAILURE); + } + } + + if (size == 0) + // client closed connection + break; + + buffer[size] = 0; // zero-end received string + + cout << "Size: "<< size << endl; + cout << "Buffer: "<< buffer << endl; + + message += buffer; + + if (buffer[size-1] == 0) + // terminating zero received from client + // => end of data transfer + break; + } if (DEBUG) cout << "Server: String received from client: |" << message << "|" << endl;
Dekuji moc, ze jste si s tim dal tu praci. Zaroven ale nechapu, proc jste to tedy upravil a pod to napsal ze takhle se to vlastne delat nema ale dela se o jinak. Proc jste to tedy nenupravil rovnou na tu podobu jak to ma byt spravne? Neberte to jako ze si stezuji, cenim si toho, jen toto opravdu nechapu. Zaroven bych vas chtel poprosit jestli byste jeste mohl napsat tedy tu upravu, jak by to tedy melo spravne byt bez busy waiting. Mockrat dekuji.
Protoze vam nevidim do hlavy a nevim, k cemu to dal pouzijete. Ve zdrojacich jste pouzil neblokujici cteni a ja upravil nezbytne minimum, aby to zaclo chodit.
Zmena je prosta: nahradte volani recv
funkci read
. A pak muzete vyhodit zbytecne if (errno == EAGAIN)
(cast else
tam nechte).
Coz pouzit poll/epoll?
close()
nebo shutdown()
?
Diskusi o recv()
si nevšímejte, read
a write
funguje v tomto případě stejně dobře, jen u recv
máte nějaké extra možnosti, které jsou specifické pro sockety. Ty Vás ale teď moc nemusí zajímat.
write
a read
v klientovi použít funkci shutdown
a jednostranně spojení ukončit, pak to bude fungovat. Druhá možnost je, že si přečtená data v serveru budete postupně ukládat do nějakého bufferu, a v případě, že se obsah nebo délka bufferu bude něčemu rovnat, tak čtecí cyklus ukončíte. Postupné slepování v bufferu musíte použít proto, že Vám původní celá zpráva může přijít postupně po kouskách. Ten druhý postup je univerzální i pro případ, že byste chtěl čtení a zápis alternovat v nějakém delším dialogu, tak jako to dělají normální servery.
Vyzkousim tu moznost se shutdown (protoze ta druha se mi zda nejak slozita nejsem si jisty, zda ji zcela chapu) a dam vedet jestli to pomohlo.
Tiskni
Sdílej: