David Tschumperlé v obšírném článku se spoustou náhledů shrnuje vývoj multiplatformního svobodného frameworku pro zpracování obrazu G'MIC (GREYC's Magic for Image Computing, Wikipedie) za poslední rok a půl.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 23.06 tohoto před šesti lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell, Phosh, Plasma a Sxmo. Aktuálně podporovaných zařízení je 30.
Byla vydána distribuce openSUSE Leap verze 15.5 (poznámky k vydání). Jde o konzervativní distribuci odpovídající komerčnímu SUSE Linux Enterprise 15, nyní Service Pack 5. Mělo jít o poslední aktualizaci Leap v současné podobě před přechodem na Adaptable Linux Platform s „neměnným“ základem, ale padlo rozhodnutí, že v roce 2024 ještě vyjde Leap 15.6 s podporou do konce roku 2025.
Alyssa Rosenzweig v příspěvku na blogu oznámila, že Asahi Linux už zvládá OpenGL 3.1. Dokončuje se podpora OpenGL ES 3.1. Dalším krokem bude Vulkan 1.0.
Intel nedávno představil a pod licencí SIL Open Font License (OFL) na GitHubu zveřejnil font Intel One Mono. Font je určen především pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích (Přehled fontů s pevnou šířkou).
Na redditu byly publikovány zajímavé QR kódy vygenerované pomocí Stable Diffusion. Přehled použitého softwaru v článku na Ars Technica.
Byl vydán Mozilla Firefox 114.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Nově jsou také na Linuxu podporovány USB FIDO2/WebAuthn bezpečnostní klíče. WebTransport je ve výchozím stavu povolen. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 114 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána červnová aktualizace aneb verze 2023.06-1 linuxové distribuce OSMC (Open Source Media Center). Z novinek lze zdůraznit povýšení verze multimediálního centra Kodi na 20. Na léto je plánováno představení nového vlajkového zařízení Vero, jež nahradí Vero 4K +.
Už zítra 7. června od 17 hodin proběhne SUSE Czech Open House 2023 aneb den otevřených dveří pražské pobočky SUSE. Těšit se lze na komentovanou prohlídku nebo přednášku o spotřebě procesorů.
Na vývojářské konferenci Applu WWDC23 byla představena řada novinek (cz): brýle Apple Vision Pro, MacBook Air 15” s čipem M2, Mac Studio s čipem M2 Max nebo M2 Ultra, Mac Pro s čipem M2 Ultra, iOS 17, iPadOS 17, macOS Sonoma, watchOS 10, …
Tohle udelat nejde, proc si dynamicky nenaalokujes pole tech promenych?
Uvedeny program je nesmysl. Popis co potrebujes udelat a pak ti nekdo snad poradi.
Tohle je totalni prasecina. K cemu to je vubec dobre?
Btw, pred pouzitim musi byt promenna nejprve deklarovana cimz se urcuje jaky je jeji typ (coz potrebuje znat prekladac). Definice urcuje hodnotu deklarovane promenne. Takze jiz z principu to nemuze jit.
Pod pojmem definice se míní příkaz, který přidělí proměnné určitého typu jméno a paměť. Naopak deklarace je příkaz, který pouze udává typ proměnné a její jméno. Deklarace nepřiděluje žádnou paměť!Pavel Herout, Učebnice jazyka C, odstavec 3.1.1, 3. upravené vydání
malloc()
a smerníkovú aritmetiku?
Nesmim u toho pouzit pole, coz se v tomto pripade i me jevi jako nejjednodussi reseni.Patrne nemôžeš použiť staticky alokované pole a puntičkári by mohli dokonca tvrdiť, že to ani nejde, nakoľko používateľ môže vždy požadovať o jeden parameter viac ako Ty naalokuješ staticky. Čo ale IMHO máš použiť je dynamicky alokované pole správnej veľkosti. Takže navrhujem nasledujúci postup: 1) Prečítať prvý parameter udávajúci počet premenných. 2) Dynamicky alokovať pole pre daný počet hodnôt očakávaného typu. 3) Postupne čítať jednotlivé hodnoty a ukladať ich do poľa. 4) Opätovne preiterovať pole a hodnoty vypísať. Vypísanie mena premennej v tvare x#, kde # je jej poradové číslo je iba cvičenie na použitie
printf()
.
To by me vazne zajimalo, jake je presne zneni zadani.
C je staticky typovany jazyk, tzn. ze nemuzete za behu programu vytvaret "normalni" promenne a davat jim za behu generovana jmena.
Myslim, ze by melo stacit, ...Keď myslíš, pokojne to tak urob. Rovnako pokojne ignoruj to, čo sa Ti tu od začiatku snažíme vysvetliť: že to nejde.
Dejte sem presne zneni zadani.
Pocet dimenzi budete znat v dobe prekladu, parametr -DDIM=2
predany prekladaci na prikazove radce je ekvivalentem #define DIM 2
napsanym na zacatku zdrojaku. Take tam stoji, ze DIM
bude od 1 do 3, takze nemusite koumat nad zcela obecnym pripadem.
Pro reseni "bonusu" se naprosto idealne hodi pole, ta poznamka se podle me vztahuje k zakladnimu prikladu, ktery opravdu jde jednoduse napsat bez poli.
#define spoj(a,b) a##b
je makro pro preprocesor. Preprocesor je věc, která se proběhne po zdrojáku před "skutečným" překladačem a vyřádí se na zdrojovém textu - tato makra neoperují s proměnnými, ale s textem zdrojáku. Takže expanze tohoto makra ve Vašem případě dopadne takto:
int spoj(x,*i);
int x*i;
což následně při průchodu překladačem bude vyhodnoceno jako syntaktická chyba. V definici proměnné může být za jménem buď rovnou středník, nebo třeba rovnítko a inicializace na počáteční hodnotu, ale ne operátor násobení.
Jak už tu někdo řekl, je to o statickém typování. Preprocesorem si můžete rozplemenit proměnné ve fázi kompilace (resp. před vlastní kompilací). Za běhu už bude množina staticky deklarovaných proměnných pevně dána.
Nešlo by napsat Váš algoritmus tím způsobem, že si přes jedinou proměnnou postupně načte jednu až tři vstupní hodnoty a nějak je postupně "akumuluje" do výsledku? To by se obešlo i bez dynamických alokací a bez polí. Sice to trochu smrdí bílým trpaslíkem, ale co naplat, když rozmáchlejší styl zatím používat nesmíte (nemáte ho umět)
Pokud nesmíš použít pole, tak by to šlo ještě řešit rekurzí. Nebude to asi to, kam mířilo zadání :) A nic moc jiného než vytištění hodnot v opačném pařadí, než je uživatel zadal sice asi nespácháš, ale procvičíš se v rekurzi.
Tiskni
Sdílej: