abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:22 | Nová verze

    Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:00 | Komunita

    Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 20:33 | IT novinky

    Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Komunita

    MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.9. 17:33 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.9. 01:33 | IT novinky

    Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    12.9. 14:00 | Nová verze

    Samba (Wikipedie), svobodná implementace SMB a Active Directory, byla vydána ve verzi 4.23.0. Počínaje verzí Samba 4.23 jsou unixová rozšíření SMB3 ve výchozím nastavení povolena. Přidána byla podpora SMB3 přes QUIC. Nová utilita smb_prometheus_endpoint exportuje metriky ve formátu Prometheus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (81%)
     (7%)
     (3%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 183 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 10.9. 13:00
    Rozcestník

    Dotaz: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++

    17.3.2009 18:42 bestik
    vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
    Přečteno: 2987×

    dobrý den,

    Měl bych dotaz.

    Vytvořil jsem si jednu třídu CZamestnanci a 2 potomky CVojak a COz.

    vytvořil jsem si pole objektů třídy CZamestnanec :

    CZamestnanec *lide[100];

    nyní bych chtěl vytvářet objekty (potomky) CVojak a COz

    pokud vsak vytvorim objekt takto : lide[0] = new CVojak tak objekt lide[0] je stále třídy CZamestanci.

    Nevíte jak to udělat tak aby mohl vytvářet prvky pole třídy CVojak nebo COz podle toho jaky typ zrovna chci?

    děkuji za odpověď

     

    Odpovědi

    AraxoN avatar 17.3.2009 19:08 AraxoN | skóre: 47 | blog: slon_v_porcelane | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++

    Disclaimer: v C++ som nikdy nič užitočné nenaprogramoval a vedomosti mám viacmenej len zo školy, takže tento komentár berte s rezervou.

    K Tvojmu problému: pokiaľ viem, tak on to je CVojak, ale tým že k nemu pristupuješ cez typ CZamestnanec *, tak s ním môžeš robiť len ako s CZamestnancom. Keď chceš volať metódy zdedených tried, tak tie metódy musia byť virtual a keď chceš prístupiť k dátam toho CVojaka, tak to jedine, že si ten smerník predtým pretypuješ.

    kozzi avatar 17.3.2009 19:16 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
    To dost dobře nejde. Jelikož tím že to pole je typu Y tak nemůžeš chtít aby uchovávalo informace o typu X. Přiřadit X do Y můžeš jelikož C++ ví že se ejdná o třídu zděděnou a tak jí poníží na tu úroveň toho zamestanance, ale zpětně to nejde. ALe můžeš ten objekt zase přetypovat.
    #include <iostream>
    using namespace std;
    
    class Zamestnanec{
    	public:
    	void setNazev(){cout << "Nazev";}
    	void setJidlo(){cout << "Jidlo";};
    };
    
    class Debil : public Zamestnanec{
    	public:
    	void setZadrz(){cout << "Zadrz";};
    };
    
    class Kokot : public Zamestnanec{
    	public:
    	void setOjeb(){cout << "Ojeb";};
    };
    
    int main(int argc, char** argv)
    {
    	Zamestnanec *pole[100];
    	pole[0] = (Debil*) new Debil();
    	pole[1] = new Kokot();
    	((Debil*)pole[0])->setZadrz();
    	return 0;
    }
    
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    17.3.2009 19:21 bestik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++

    Děkujimoc. Zachránil jsi mi život...Tohle funguje bezvadně :-)


    kozzi avatar 17.3.2009 19:26 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
    mimochodem neni misto pole lepsi pouzivat nektery s kontejneru?
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    17.3.2009 19:49 bestik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++

    To možná jo, ale já jsem příliš velkej začátečník abych věděl co to je


    kozzi avatar 17.3.2009 20:21 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
    Aha :-D. Tak například vector by se dal použít takto:
    #include <iostream>
    #include <vector>
    using namespace std;
    
    class Zamestnanec{
    	public:
    	void setNazev(){cout << "Nazev";}
    	void setJidlo(){cout << "Jidlo";};
    };
    
    class Debil : public Zamestnanec{
    	public:
    	Debil(int d){
    		this->data=d;
    	}
    	void setZadrz(){cout << this->data;}
    	private:
    	int data;
    };
    
    class Kokot : public Zamestnanec{
    	public:
    	void setOjeb(){cout << "Ojeb";};
    	private:
    	int data;
    };
    
    int main(int argc, char** argv)
    {
    	vector<Zamestnanec*> pole;
    	pole.push_back((Debil*) new Debil(5));
    	pole.push_back(new Kokot());
    	((Debil*)pole.at(0))->setZadrz();
    	return 0;
    }
    
    Výhodou je to že nejsi omezenej na staticky určený počet zaměstnancú.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    18.3.2009 06:00 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
    Jen do určité míry, brzy nashle ;)
    kozzi avatar 18.3.2009 13:22 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
    :-). Třeba bude mít štěstí ;-)
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    18.3.2009 14:24 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
    Nebude lepší z class Zamestanec udělat abstraktní třídu a posléze nepřetypovávat? Př.
    class Zamest {
    public:
     virtual void setNazev() = 0;
     virtual int plat() = 0;
     void spolecne_veci(parametry..);
    }
    
    class Programator : public Zamest{
    public:
     void setNazev() { cout << "aaaaaaaaa"; }
     int plat() { return 10000000; }
     .......
    }
    
    class Uklizecka : public Zamest {
    public:
     void setNazev() { cout << "bbbbbbb"; }
     int plat() { return 5; }
    .........
    }
    ............
    Zamest *pole[100];
    pole[0] = new Uklizecka();
    ......
    
    Takto bych to řesil já;-)
    18.3.2009 23:47 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++

    Ach jo, jak vidim na blbou otazku, blbe odpovedi... Proboha lidi, kdyz uz se pta zacatecnik, tak mu poradte tak, aby mu to alespon k necemu bylo!

    Pokud bych se mel drzet zadani a prihlednu ke stavajicim odpovedim, tak to uz muzete rovnou pouzit toto (radsi explicitne rikam: TAKTO NE!):

    void* pole[SIZE];
    pole[0] = new Jenicek;
    pole[1] = new Marenka;
    ((Jenicek*) pole[0])->vidimSvetylkoVDali((*Marenka)pole[1]);
    

    Divim se, ze se nikdo nezeptal, jak a proc se k jednotlivym prvkum bude pristupovat. Pokud cilem je pouze volat virtualni metody prvku kontejneru, tak je naprosto zbytecne toto vubec resit. Pokud je nutne k jednotlivym prvkum pristupovat odlisne v zavislosti na jejich typu (predpokladam, ze jsou to ruzni potomci jednoho predka), tak to znamena spatny navrh a problem by mel byt vyresen jinak (s vyuzitim virtualnich metod).

    Pokud se tomu opravdu nejde vyhnout, tak pro pretypovani predka na potomka se pouziva dynamic_cast (coz je dle meho nazoru prasarna, ale to je opravdu pouze muj nazor), ktere zarucuje typovou kontrolu, takze reseni by vypadalo asi takto.

    class BlbecVlese { virtual ~BlbecVLese() {} };
    class Jenicek : public BlbecVlese {...};
    class Marenka : public BlbecVLese {...};
    ...
    BLbecVLese* blbci[100];
    blbci[0] = new Jenicek;
    blbci[1] = new Marenka;
    ...
    BlbecVLese* x = blbci[y]; //predpokladany predek 
    Jenicek* j = 0;
    Marenka* m = 0;
    
    if ( 0 != (j = dynamic_cast<Jenicek*>(x)) )
        j->vylezNaStrom();
    else if ( 0 != (m = dynamic_cast<Marenka*>(x)) )
        m->pockejPodStromem();
    else
    {
        jezibaba->sezer(x);
        throw kosti;
    }
    ...
    

    Omlouvam se za konfliktni ton... Nechci rozpoutavat flame. Jen si myslim, ze rady zacatecnikovy by nemely byt ve smyslu: "chci udelat prasarnu  => nekdo mi poradi jeste vetsi prasarnu jak to realizovat" :-)

    kozzi avatar 19.3.2009 01:38 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vytvoření pole objektů, které jsou různí potomci třídy v C++
    :-D. No tak když ono to svádělo mu tak poradit :-D. Jinak plně souhlasím stím že bude špatně navrženej už koncept. A dost pochybuji, že jako začátečník by se měl zaobírat věcmi jako dynamic_cast.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.