abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:00 | Nová verze

    Zulip Server z open source komunikační platformy Zulip (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 9.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:33 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 24.7 open source firewallové a routovací platformy OPNsense (Wikipedie). Jedná se o fork pfSense postavený na FreeBSD. Kódový název OPNsense 24.7 je Thriving Tiger. Přehled novinek v příspěvku na fóru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:11 | Bezpečnostní upozornění

    Binarly REsearch upozorňuje na bezpečnostní problém PKFail (YouTube) v ekosystému UEFI. Stovky modelů zařízení používají pro Secure Boot testovací Platform Key vygenerovaný American Megatrends International (AMI) a jeho privátní část byla při úniku dat prozrazena. Do milionů zařízení (seznam v pdf) po celém světě tak útočníci mohou do Secure Bootu vložit podepsaný malware. Otestovat firmware si lze na stránce pk.fail. Ukázka PoC na Linuxu na Windows na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 02:22 | Nová verze

    Mobilní operační systém /e/OS (Wikipedie) založený na Androidu / LineageOS, ale bez aplikací a služeb od Googlu, byl vydán ve verzi 2.2 (Mastodon, 𝕏). Přehled novinek na GitLabu. Vypíchnuta je rodičovská kontrola.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 01:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila vyhledávač SearchGPT propojující OpenAI modely umělé inteligence a informace z webů v reálném čase. Zatím jako prototyp pro vybrané uživatele. Zapsat se lze do pořadníku čekatelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:11 | Nová verze

    Distribuce Linux Mint 22 „Wilma“ byla vydána. Je založená na Ubuntu 24.04 LTS, ale s desktopovým prostředím Cinnamon (aktuálně verze 6.2), příp. MATE nebo Xfce, balíkem aplikací XApp, integrací balíčků Flatpak a dalšími změnami. Více v přehledu novinekpoznámkách k vydání.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 2
    25.7. 17:44 | Zajímavý článek Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    25.7. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v cgitu. Vypíchnout lze podporu rozšíření v Lua.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 17:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.80.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    25.7. 14:11 | IT novinky

    Apple oznámil, že v beta verzi spustil své Apple Maps na webu. Podporován je také webový prohlížeč Chrome. Ne však na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    Rozcestník

    Dotaz: Hod kostkou C++ wxWidgets

    3.4.2009 20:28 Hlavson
    Hod kostkou C++ wxWidgets
    Přečteno: 1465×

    Čus všichni.. :)
    Potřeboval bych takovou menší radu. Mám za úkol do konce dubna udělat program na generování čísel od 1 do 6... tzv. hod kostkou, všichni znáte  :)

    Děláme to v vx-DevC++ 6.10.2 -> ,když by někdo chtěl hodím odkaz (dá se vygooglit)
    Abych to upřesnil, jedná se o tzv. grafické prostředí, říká náš učitel :-D Mám plochu, kde jsou dvě tlačítka, jedno bude zastupovat generování čísla, druhé vypnutí programu.
    Vypnutí zvládnu, ale generování čísla bohužel ne, ani jsme to neprobírali... bohužel.  :?

    Vygenerované číslo by se mělo zobrazit v ListBoxu... popř jiném zobrazovací komponentě.

    Tady máte potřebné zdrojáky  :)

    http://www.edisk.cz/stahni/41830/hod_kostkou_C___wxWidgets.rar_834.83KB.html

    Díky moc, beru každou radu  :), pokud budou dotazy, jen se ptejte.

    Odpovědi

    3.4.2009 20:57 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hod kostkou C++ wxWidgets
    Čemu nerozumíš na zavolání funkce random() a vzetí výsledku modulo 6, abys dostal 0 až 5? Nebo kde je ten problém s generováním náhodného čísla?
    3.4.2009 22:20 Hlavson
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hod kostkou C++ wxWidgets

    stringstream prev;

     

     

    int a;
    string st;
    prev.clear();
    prev >> a;
    a = (rand() % 6) + 1;
    prev.clear();
    prev << a;
    prev >> st;
    WxListBox1->Append(st);

     

    Teď ještě aby, když se hodí číslo 6 program automaticky hodil znovu (tak jako když hodíte ve skutečnosti znovu) a nebo na zmáčknutí....

    David Watzke avatar 3.4.2009 22:56 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hod kostkou C++ wxWidgets
    Myslíš takhle nějak?
    do {
            prev.clear();
            prev >> a;
            a = (rand() % 6) + 1;
            prev.clear();
            prev << a;
            prev >> st;
            WxListBox1->Append(st);
    } while(a == 6);
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 4.4.2009 12:52 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hod kostkou C++ wxWidgets
    Jak říká Messa, první dva řádky v tom cyklu jsou k ničemu, to jsem včera nějak přehlíd.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.4.2009 13:18 Hlavson
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hod kostkou C++ wxWidgets

    Ano to by šlo, ale v tomhle případě program počítá znovu i když je číslo třeba 5..nechápu proč :-O

    Omlouvám se, pokud sem něco špatně pochopil, říkám nejsem v tomto dostatečně sběhlý.

    4.4.2009 06:31 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hod kostkou C++ wxWidgets
    To je nejake divne. Proc volas .clear() na prave vytvoreny stringstream, ve kterem prave jeste nic neni? Proc z toho stringstreamu ziskavas a, kdyz nejen ze je ten stringstream prazdny, ale navic do toho a vzapeti priradis neco jineho?

    Jinak, mozna by bylo lepsi naucit se (zvyknout si) pro ziskani obsahu stringstreamu pouzivat metodu .str(), at se pak nekdy nedivis, coze to ten operator >> vlastne dela.

    Kdyz se hodi sestka, tak se ma teda automaticky hazet znovu, nebo zase cekat na zmacknuti? Protoze to druhe tam naimplementovane predpokladam uz mas, takze je to asi zbytecna otazka :)
    4.4.2009 13:17 Hlavson
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hod kostkou C++ wxWidgets

    clear proto, že nám učitel tohle prostě nakázal, že jinak tam vždy něco je..... nevím, nejsem v tom tak sběhlý :-)

    a pokud se hodí 6, tak program automaticky vygeneruje další číslo, nemusí se tedy mačkat tlačítko...

    bohužel mi to nějak nejde rozběhnout :-( učím se teprve....

    6.4.2009 20:06 Hlavson
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hod kostkou C++ wxWidgets

    Víte tedy někdo jak na tu 6ku ??

    Jardík avatar 7.4.2009 10:35 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hod kostkou C++ wxWidgets
    V první řadě bich do DevC++ integroval 64bit mingw (budeš tam mít pravděpodobně jen 32bit). Pak zkompilovat/nainstalovat aktuální wxWidgets s podporou unicode (64bit). Potom bych zdrojáky nebalil do proprietárního raru. Nenastavuj na pevno font widgetům. Né každý má "Segoe UI" a né každý má 96dpi, kde 9pt font je akorát. Místo "Segoe UI" použij "MS Shell Dlg 2". Použije se pak výchozí font Windows. Lepší by bylo samozřejmě font nenastavovat, ať se použije výchozí a není to platformě závislé.

    Proč je ta binárka tak zes*aně velká? Vždyť tam máš 5,5 řádku kódu... to používáš prasečinky jako statický linkování?

    Na generování náhodných čísel je v C++ rand() vracející 0 až RAND_MAX. Na to můžeš hodit modulo pro omezení rozsahu.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 7.4.2009 10:42 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hod kostkou C++ wxWidgets
    A normální člověk se nejdříve naučí C++ a pak se vrhne na práci s toolkitem. Když hold neznáš základy, je to blbý. Na tu šestku cyklus:
    opakuj
    {
      do a dej náhodné číslo od 1 do 6
      zobraz číslo
    } dokud a je rovno 6
    
    Konkrétně v C++ bys asi použil do-while. Nezapomeň, že to je "rychlé", takže nepostřehneš, že to vygenerovalo šestku a hned to tam dá další číslo. Lepší by byl nějaký "timer".
    Věřím v jednoho Boha.
    7.4.2009 14:10 Hlavson
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hod kostkou C++ wxWidgets

    Tento ukol jsem dostal zadaný ve škole. Takže takové věci jako je 64bit podpora, či to uváděné statické linkování učitele nezajímají. BTW sám to takhle učí.

    Program už mam hotový, teď už jen taková malá "blbůstka". Při vypisování generovaných čísel se čísla řadí pod sebe. Potřeboval bych, aby bylo každé další číslo bylo generováno nahoře, né dole a to z toho důvodu, že při překročení počtu viditelných řádků, se čísla "schovají" a je nutno posunovat posuvníkem.

    7.4.2009 15:37 Hlavson
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hod kostkou C++ wxWidgets

    Vyřešeno, použito Insert namísto Append :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.