Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »
void EventPumpX11::waitForWork()
{
UISystemX11* uiSystem = UI_SYSTEM();
int fd = uiSystem->_fd;
int fdSize = fd + 1;
fd_set fdSet;
struct timeval tval;
FD_ZERO(&fdSet);
FD_SET(fd, &fdSet);
TimeDelta delay = _delayedWorkTime - Time::now();
if (delay > TimeDelta())
{
// Go to sleep. X11 will wake us to process X events. We also set interval
// to wake up if there are planned tasks to specific time (Timers).
int64_t udelay = delay.inMicroseconds();
tval.tv_sec = (int)(udelay / 1000000);
tval.tv_usec = (int)(udelay % 1000000);
if (tval.tv_usec <= 100) tval.tv_usec = 100;
int ret = ::select(fdSize, &fdSet, NULL, NULL, &tval);
// TODO: Check for select result
}
else
{
// It looks like delayedWorkTime indicates a time in the past, so we
// need to call doDelayedWork now.
_delayedWorkTime = Time();
}
}
kde fd je deskriptor, který jsem obdržel pomocí ConnectionNumber(Display*) (Xlib). O co mi jde, potřeboval bych probudit event loop, když chci z jiného vlákna poslat událost do toho hlavního, které čeká buď na událost z X11 nebo na vypršení časového limitu potřebného pro jiné úkoly (delay).
Myslím, že správná cesta bude vytvořit vlastní file descriptor, na který pošlu 1 byte v případě, že budu chtít probudit event loop, ale nějak nevím jak přesně na to (toto jsem ještě nikdy nedělal). Použít fd_set a do masky dát vlastní fd?
Stačí mi nakopnutí správným směrem ;)
void EventPumpX11::waitForWork()
{
UISystemX11* uiSystem = UI_SYSTEM();
int fd = uiSystem->_fd;
int fdSize = fog_max(fd, uiSystem->_wakeUpPipe[0]) + 1;
fd_set fdSet;
struct timeval tval;
struct timeval* ptval = NULL;
FD_ZERO(&fdSet);
FD_SET(fd, &fdSet);
FD_SET(uiSystem->_wakeUpPipe[0], &fdSet);
if (_delayedWorkTime.isNull())
{
// There are no scheduled tasks, so ptval is NULL and this tells to select()
// that it should wait infitine time.
}
else
{
TimeDelta delay = _delayedWorkTime - Time::now();
if (delay > TimeDelta())
{
// Go to sleep. X11 will wake us to process X events and we also set
// interval to wake up to run planned tasks (usually Timers).
int64_t udelay = delay.inMicroseconds();
tval.tv_sec = (int)(udelay / 1000000);
tval.tv_usec = (int)(udelay % 1000000);
if (tval.tv_usec <= 100) tval.tv_usec = 100;
ptval = &tval;
}
else
{
// It looks like delayedWorkTime indicates a time in the past, so we
// need to call doDelayedWork now.
_delayedWorkTime = Time();
return;
}
}
int ret = ::select(fdSize, &fdSet, NULL, NULL, ptval);
if (ret < 0)
{
fog_debug("Fog::EventPumpX11::waitForWork() - select() failed (errno=%d).", errno);
}
if (ret > 0)
{
if (FD_ISSET(uiSystem->_wakeUpPipe[0], &fdSet))
{
// Dummy c, the actual value is out of our interest.
uint8_t c;
read(uiSystem->_wakeUpPipe[0], &c, 1);
_wakeUpSent.cmpXchg(1, 0);
}
}
}
a Kód pro probuzen9 z jiiného vlákna vypadá takto:
void EventPumpX11::sendWakeUp()
{
if (_wakeUpSent.cmpXchg(0, 1))
{
UISystemX11* uiSystem = UI_SYSTEM();
uint8_t c = 'W';
write(uiSystem->_wakeUpPipe[1], &c, 1);
}
}
požil jsem atomické operace k tomu, abych do pipe neposílal příliš moc, teď tam je normálně jen ten 1 BYTE, který probudí select. Funguje to, ale samořejmě to může obsahovat chyby (zase tak moc jsem to neotestoval)...
Ke kompletnosti ještě vytvoření pipe:
// Create wakeup pipe.
if (pipe(_wakeUpPipe) < 0)
{
fog_debug("Fog::UISystemX11::Can't create wakeup pipe");
goto fail;
}
K zápisu používám _wakeUpPipe[1] a ke čtení _wakeUpPipe[0], doufám, že jsem to pochopil správně...:)
Tiskni
Sdílej: