abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:33 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad vydal zprávy o vývoji cen a trhu elektronických komunikací se zaměřením na rok 2024. Jaká jsou hlavní zjištění? V roce 2024 bylo v ČR v rámci služeb přístupu k internetu v pevném místě přeneseno v průměru téměř 366 GB dat na jednu aktivní přípojku měsíčně – celkově jich tak uživateli bylo přeneseno přes 18 EB (Exabyte). Nejvyužívanějším způsobem přístupu k internetu v pevném místě zůstal v roce 2024 bezdrátový

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-10-01. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Jedná o první verzi postavenou na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.6 svobodného notačního programu MuseScore Studio (Wikipedie). Představení novinek v oznámení v diskusním fóru a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:22 | Komunita

    Společnost DuckDuckGo stojící za stejnojmenným vyhledávačem věnovala 1,1 milionu dolarů (stejně jako loni) na podporu digitálních práv, online soukromí a lepšího internetového ekosystému. Rozdělila je mezi 29 organizací a projektů. Za 15 let rozdala 8 050 000 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 20:11 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.17. Díky 278 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo vydáno openSUSE Leap 16 (cs). Ve výchozím nastavení přichází s vypnutou 32bitovou (ia32) podporou. Uživatelům však poskytuje možnost ji ručně povolit a užívat si tak hraní her ve Steamu, který stále závisí na 32bitových knihovnách. Změnily se požadavky na hardware. Leap 16 nyní vyžaduje jako minimální úroveň architektury procesoru x86-64-v2, což obecně znamená procesory zakoupené v roce 2008 nebo později. Uživatelé se starším hardwarem mohou migrovat na Slowroll nebo Tumbleweed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 16:00 | IT novinky

    Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou investiční (NRI) připravuje nový investiční nástroj zaměřený na podporu špičkových technologií – DeepTech fond. Jeho cílem je posílit inovační ekosystém české ekonomiky, rozvíjet projekty s vysokou přidanou hodnotou, podpořit vznik nových technologických lídrů a postupně zařadit Českou republiku mezi země s nejvyspělejší technologickou základnou.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:55 | Nová verze

    Radicle byl vydán ve verzi 1.5.0 s kódovým jménem Hibiscus. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 03:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila text-to-video AI model Sora 2 pro generování realistických videí z textového popisu. Přesnější, realističtější a lépe ovladatelný než předchozí modely. Nabízí také synchronizované dialogy a zvukové efekty.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    30.9. 23:11 | Nová verze

    UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04-1.0, tj. první stabilní vydání založené na Ubuntu 24.04 LTS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (41%)
     (47%)
     (15%)
     (16%)
     (18%)
     (14%)
     (17%)
     (14%)
     (14%)
    Celkem 158 hlasů
     Komentářů: 9, poslední 24.9. 17:28
    Rozcestník

    Dotaz: select a jak ho vzbudit

    3.5.2009 00:36 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    select a jak ho vzbudit
    Přečteno: 219×
    Chtěl bych se zeptat, jakým způsobem se dá vzbudit select(), který čeká na X11.

    Mám následující kód:
    void EventPumpX11::waitForWork()
    {
      UISystemX11* uiSystem = UI_SYSTEM();
    
      int fd = uiSystem->_fd;
      int fdSize = fd + 1;
      fd_set fdSet;
    
      struct timeval tval;
      FD_ZERO(&fdSet);
      FD_SET(fd, &fdSet);
    
      TimeDelta delay = _delayedWorkTime - Time::now();
      if (delay > TimeDelta())
      {
        // Go to sleep. X11 will wake us to process X events. We also set interval
        // to wake up if there are planned tasks to specific time (Timers).
        int64_t udelay = delay.inMicroseconds();
        tval.tv_sec = (int)(udelay / 1000000);
        tval.tv_usec = (int)(udelay % 1000000);
        if (tval.tv_usec <= 100) tval.tv_usec = 100;
    
        int ret = ::select(fdSize, &fdSet, NULL, NULL, &tval);
        // TODO: Check for select result
      }
      else
      {
        // It looks like delayedWorkTime indicates a time in the past, so we
        // need to call doDelayedWork now.
        _delayedWorkTime = Time();
      }
    }
    
    kde fd je deskriptor, který jsem obdržel pomocí ConnectionNumber(Display*) (Xlib). O co mi jde, potřeboval bych probudit event loop, když chci z jiného vlákna poslat událost do toho hlavního, které čeká buď na událost z X11 nebo na vypršení časového limitu potřebného pro jiné úkoly (delay).

    Myslím, že správná cesta bude vytvořit vlastní file descriptor, na který pošlu 1 byte v případě, že budu chtít probudit event loop, ale nějak nevím jak přesně na to (toto jsem ještě nikdy nedělal). Použít fd_set a do masky dát vlastní fd?

    Stačí mi nakopnutí správným směrem ;)

    Odpovědi

    3.5.2009 03:41 joe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: select a jak ho vzbudit
    Přesně tak, jen přidáš ten další deskriptor (nejlépe asi z pipe()) pomocí FD_SET(fd2, fdSet) a fdSize upravíš na max(fd, fd2) + 1 a po tom selectu otestuješ, na kterých deskriptorech jsou data pomocí FD_ISSET (i ten druhý deskriptor musíš vyprazdňovat). Samozřejmě se to dá přerušit třeba signálem, ale musí člověk přesně vědět, co všechno to může udělat. Přidání dalšího deskriptoru je nejčistší.
    3.5.2009 12:29 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: select a jak ho vzbudit
    díky, dopracoval jsem se k něčemu takovému:
    void EventPumpX11::waitForWork()
    {
      UISystemX11* uiSystem = UI_SYSTEM();
    
      int fd = uiSystem->_fd;
      int fdSize = fog_max(fd, uiSystem->_wakeUpPipe[0]) + 1;
      fd_set fdSet;
    
      struct timeval tval;
      struct timeval* ptval = NULL;
      FD_ZERO(&fdSet);
      FD_SET(fd, &fdSet);
      FD_SET(uiSystem->_wakeUpPipe[0], &fdSet);
    
      if (_delayedWorkTime.isNull())
      {
        // There are no scheduled tasks, so ptval is NULL and this tells to select()
        // that it should wait infitine time.
      }
      else
      {
        TimeDelta delay = _delayedWorkTime - Time::now();
    
        if (delay > TimeDelta())
        {
          // Go to sleep. X11 will wake us to process X events and we also set
          // interval to wake up to run planned tasks (usually Timers).
          int64_t udelay = delay.inMicroseconds();
          tval.tv_sec = (int)(udelay / 1000000);
          tval.tv_usec = (int)(udelay % 1000000);
          if (tval.tv_usec <= 100) tval.tv_usec = 100;
          ptval = &tval;
        }
        else
        {
          // It looks like delayedWorkTime indicates a time in the past, so we
          // need to call doDelayedWork now.
          _delayedWorkTime = Time();
          return;
        }
      }
    
      int ret = ::select(fdSize, &fdSet, NULL, NULL, ptval);
    
      if (ret < 0)
      {
        fog_debug("Fog::EventPumpX11::waitForWork() - select() failed (errno=%d).", errno);
      }
    
      if (ret > 0)
      {
        if (FD_ISSET(uiSystem->_wakeUpPipe[0], &fdSet))
        {
          // Dummy c, the actual value is out of our interest.
          uint8_t c;
          read(uiSystem->_wakeUpPipe[0], &c, 1);
          _wakeUpSent.cmpXchg(1, 0);
        }
      }
    }
    
    a Kód pro probuzen9 z jiiného vlákna vypadá takto:
    void EventPumpX11::sendWakeUp()
    {
      if (_wakeUpSent.cmpXchg(0, 1))
      {
        UISystemX11* uiSystem = UI_SYSTEM();
        uint8_t c = 'W';
    
        write(uiSystem->_wakeUpPipe[1], &c, 1);
      }
    }
    
    požil jsem atomické operace k tomu, abych do pipe neposílal příliš moc, teď tam je normálně jen ten 1 BYTE, který probudí select. Funguje to, ale samořejmě to může obsahovat chyby (zase tak moc jsem to neotestoval)...

    Ke kompletnosti ještě vytvoření pipe:
      // Create wakeup pipe.
      if (pipe(_wakeUpPipe) < 0)
      {
        fog_debug("Fog::UISystemX11::Can't create wakeup pipe");
        goto fail;
      }
    
    K zápisu používám _wakeUpPipe[1] a ke čtení _wakeUpPipe[0], doufám, že jsem to pochopil správně...:)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.