Byla vydána verze 2.12 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.
Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 23.11 Topi. Přehled novinek v Changelogu.
Po 4 měsících vývoje byla vydána nová verze 4.2 multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu a na YouTube.
Byla vydána nová stabilní verze 23.11 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Tapir. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) upozorňuje na hrozbu spojenou s používáním mobilní aplikace WeChat a její čínské verze Weixin (dále jen WeChat). Ta sbírá velký objem uživatelských dat, a právě to by – v kombinaci se způsobem jejich sběru – mohlo sloužit k přesnému zacílení kybernetických útoků.
LibreQoS je svobodná aplikace vhodná pro poskytovatele internetové připojení pro rezervaci a řízení datových toků zákazníků (QoS - Quality of Service, QoE - Quality of Experience). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GPLv2. Aktuální verze je 1.4.
Byla vydána Beta 1 verze KDE 6 (Plasma, Frameworks a Gear) postavené na Qt 6. Testovat lze například v distribuci KDE Neon. Stabilní verze je plánována na konec února 2024. Předchozí velké vydání 5 vylo vydáno téměř před 10 lety (červenec 2014).
Open-source webmail Roundcube se připojil k balíku aplikací Nextcloudu. Převzetí firmou Nextcloud ale plánováno není, pouze integrace a podpoření vývoje.
Stability AI představila SDXL Turbo, tj. umělou inteligenci pro generování obrázků z textového popisu v reálném čase, viz ukázka na YouTube.
Svobodná webová platforma pro sdílení a přehrávání videí PeerTube (Wikipedie) byla vydána v nové major verzi 6. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení a na GitHubu (6.0.0, 6.0.1).
Dobry den, delam aplikaci komunikujici pres UDP sockety. Klient se dostane do teto situace: ceka na data od serveru ve funkci recvfrom() nad blokujim socketem. Aplikace (klient) tedy "stoji" a ceka na data od serveru.
Zaroven v klientovi bezi timer, ktery kdyz zjistit, ze server dlouho neodpovida (tzn. paket se nejspise ztratil), tak posle signal SIGALRM. Ted, ale prichazi muj dotaz: jak lze na signal zareagovat tak, aby klient prestal cekat ve funkci recvfrom() a zacal delat neco jineho (nejspis teda preposlani paketu serveru)?
Jo, to vypada dobre, zkusim to pouzit, zatim dekuji.
OK, tak jsem to zkusil, ale ten select ma jednu (z meho pohledu) chybku. Mne ten signal SIGALRM z timeru prichazi periodicky a vzdy se podiva, zda nahodou necekame na server jiz moc dlouho a pokud ano, nastavi urcitou promennou, ktera bude signalizovat, ze cekame moc dlouho. Jenze ted s tim selectem mi select "spadne" po prvnim prichodu signalu, i kdyz mi jeste zbyva cas, po ktery bych cekal. Jde tomuto nejak zabranit, nebo to vyresit? Dekuji.
Tiskni
Sdílej: