Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Dobry den, delam aplikaci komunikujici pres UDP sockety. Klient se dostane do teto situace: ceka na data od serveru ve funkci recvfrom() nad blokujim socketem. Aplikace (klient) tedy "stoji" a ceka na data od serveru.
Zaroven v klientovi bezi timer, ktery kdyz zjistit, ze server dlouho neodpovida (tzn. paket se nejspise ztratil), tak posle signal SIGALRM. Ted, ale prichazi muj dotaz: jak lze na signal zareagovat tak, aby klient prestal cekat ve funkci recvfrom() a zacal delat neco jineho (nejspis teda preposlani paketu serveru)?
Jo, to vypada dobre, zkusim to pouzit, zatim dekuji.
OK, tak jsem to zkusil, ale ten select ma jednu (z meho pohledu) chybku. Mne ten signal SIGALRM z timeru prichazi periodicky a vzdy se podiva, zda nahodou necekame na server jiz moc dlouho a pokud ano, nastavi urcitou promennou, ktera bude signalizovat, ze cekame moc dlouho. Jenze ted s tim selectem mi select "spadne" po prvnim prichodu signalu, i kdyz mi jeste zbyva cas, po ktery bych cekal. Jde tomuto nejak zabranit, nebo to vyresit? Dekuji.
Tiskni
Sdílej: