Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.
Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Ahoj, je mi jasne, ze takovych dotazu tu je hromada, ale nikde sem nenasel zadnou uspokojivou odpoved... Takze o co jde... pisu takovy stredne slozity programek a pro UI bych chtel pouzit QT. Samozrejme s QT nemam zadne zkusenosti, v praci delam s WPF a obecne .NET . S QT bych chtel pracovat podobne jako s WPF, tz. vytvaret si vlastni widgety, ktere budou zobrazovat moje vlastni tridy(data). No, ale jak na to? Jako IDE mi asi nejvic vyhovuje Eclipse + CDT. Takze sem stahl sem si QT plugin, zalozil projekt, prace s qt byla dobra, ale zase neslo nastavit projektu prilinkovani mojich knihoven a tak podobne... cili, dotaz je asi takovyto>
Jakym zpusobem se dela "profi" vyvoj s QT?
Je ten pristup s tvorbou vlastnich widgetu mozny/spravny?
Jake pouzit IDE abych mohl
- designovat soubory.ui primov tom IDE (neni vubec nutne, bez tohodle se obejdu)
- bylo mozne zavolat pred make moc, aby mi vygeneroval ty soubory co potrebuje QT (tohle sem asi nenapsal uplne odborne, ale ti co qt pouzivaji snad budou vedet)
Diky za kazdou odpoved...
Problém číslo 2 řeší QT Eclipse Integration plugin.
Dá se to ručně dopsat do projektu (*.prj):
INCLUDEPATH+=adresar_hlavicek
LIBS+=-Ladresar_mych_knihoven -lmoje_knihovna
Já používám kdevelop3 a tam se to dá nastavit kliknutím. Možná by bylo lepší prostředí Qt Creator, ale nezkoušel jsem ho.
Qt creator je super, fakt se mi libi, ale mel sem tam stejny problem jako v Eclipse s nastavenim vlastnich knihoven a pak jeste ze nedokaze zobrazovat seznam souboru projektu v stromove strukture, to dost kazi prehlednost...
tak sem nasel zpusob jak prez ui v Eclipse editovat ten pro soubor... mam to nastavene podle manualu takhle...
TEMPLATE = app
TARGET = Diplomka
LIBS += -L/usr/local/lib64 \ -losgWidget \ -losg \ -losgAnimation \ -losgDB \ -losgFX \ -losgGA \ -losgManipulator \ -losgParticle \ -losgShadow \ -losgSim \ -losgTerrain \ -losgText \ -losgUtil \ -losgViewer \ -osgVolume
INCLUDEPATH += core \ gui \ sql \ xml \ opengl \ /usr/local/include \ Source
HEADERS += Source/Common/Logger.h \ ...
SOURCES += Source/Application.cpp \ Source/Common/Logger.cpp \ ...
FORMS +=
RESOURCES +=
ale ty moje pridane knihovny se proste neberou v uvahu... toto vidim pri kompilaci
g++ -c -pipe -g -Wall -W -D_REENTRANT -DQT_GUI_LIB -DQT_CORE_LIB -DQT_SHARED -I/usr/share/qt4/mkspecs/linux-g++ -I. -I/usr/include/qt4/QtCore -I/usr/include/qt4/QtGui -I/usr/include/qt4 -Icore -Igui -Isql -Ixml -Iopengl -I/usr/local/include -ISource -Idebug -I. -o debug/Polygon.o Source/Modeling/Geometry/Shapes/Polygon.cpp
nema nekdo tuseni co by jeste mohlo byt spatne nastavene?
vyreseno...
Tiskni
Sdílej: