Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).
Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech
… více »Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.
Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.
Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »
Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.
Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.
Čau
Programuju Java Applet (pomocí JApplet) a nelíbí se mi implicitní ColorChooser tak sem si naprogramoval svůj. Nedělám s Javou moc dlouho.. no třídu svého ColorChooseru (MyColorChooser) jsem dal do speciálního souboru a protože v něm mám programovaných víc svýcho komponent tak sem to zabalil do třídy MyColors:
<code>
MyColors.java:
public class MyColors{
public class MyColorChooser extends javax.swing.JPanel{
private SpectrumSlider Slider;
...
public MyColorChooser(){
...
}
...
}
public class SpectrumSlider extends javax.swing.JLabel {
float hue, saturation, brightness;
int WIDTH, HEIGHT, SIDE, VERTICALBORDER;
SpectrumSlider(){this(15, 180);}
SpectrumSlider(int a, int b){
super();
...
}
...
}
...
}
</code>
Mno... a v souboru s hlavní třídou - MyJApplet.java mám kód
<code>
private MyColors.MyColorChooser ColorChooser
</code>
To funguje bez problémů.. Tohle však háže chybu <code> ColorChooser = new MyColors.MyColorChooser(); </code> C:\...\NetBeansProjects\MyJApplet\src\MyJApplet.java:110: an enclosing instance that contains MyColors.MyColorChooser is required Nevím co s tím, zdalipak se najde laskavá duše co poradí? Dííík..
Ne ze bych nekdy nejaky aplet napsal ... , ale sdruzovani trid se v jave resi pres baliky (ostatne nepouzivas defaultni balik, ze:). Plati co verejna trida, to soubor.
Vnorene tridy viz odpoved vyse. (Nemas k nim primy pristup, potreboval bys (statickou?) instanci vnejsi tridy, ktera by ti poskytla instanci tridy vnitrni -- to je to, co ti ta hlaska rika.)
Takze pokud to fakt nepotrebujes (neznam konkretne aplety), tak to dej do zvlastnich souboru v jednom baliku (cz.moje.utils whatever).
static, můžete vytvářet jejich instance (analogicky k přístupu ke statickým proměnným nebo volání statických metod) nezávisle na tom, zda máte instanci vnější třídy. Samozřejmě pouze pokud k nim máte přístup, platí obvyklý význam slov public, protected, private. Taková vnořená třída pak pochopitelně nemá přístup k instančním členům vnější třídy.
Vnořená třída, která není static, se nazývá vnitřní třída a je součástí instance vnější třídy. Je to užitečné, ale pokud tomu člověk příliš nerozumí, měl by používat pravidlo každá vnořená třída bude static. Zatímco u statických vnořených tříd má veřejný přístup (public) často smysl, u vnitřních tomu tak nebývá, většinou jsou soukromé (private) jenom pro potřeby vnějších tříd. Každopádně pokud je to opravdu potřeba, lze toto:
public class A {
...
public class B {
...
}
}
---
A a = new A();
A.B b = a.new B()
Ovšem úpěnlivě vás prosím: NEDĚLEJTE TO!
Fakt to moc nepomáhá čtení kódu, tahle konstrukce je hodně neobvyklá.
Yep dík moc, stih sem na to přijít ještě včera :D Ale díky moc
Tiskni
Sdílej: