Byly zveřejněny prezentace a videozáznamy přednášek a fotografie z česko-slovenského setkání poskytovatelů přístupu k internetu, provozovatelů telekomunikačních sítí, registrátorů domén a provozovatelů počítačových sítí a technických nadšenců CSNOG 2023 (Czech and Slovak Network Operators Group) konaného 16. a 17. května ve Zlínu.
Soutěž amatérských robotů Robotický den 2023 proběhne v neděli 4. června v Kongresovém centru Praha.
V Tchaj-peji probíhá počítačový veletrh COMPUTEX 2023. Firmy představují své novinky. Nvidia například superpočítač DGX GH200 AI.
Vyšla nová verze XMPP (Jabber) klienta Gajim. Nejvýznamnější novinkou je integrace OMEMO pluginu přímo do jádra aplikace, takže již není třeba plugin samostatně instalovat. Přehled dalších novinek je dostupný na oficiálních stránkách. Gajim je vytvořen v jazyce Python s využitím knihovny GTK a vedle Linuxu jej lze vyzkoušet i na platformách MacOS a Windows.
Komunita KDE představila stránku KDE for Developers pro vývojáře používající KDE aplikace. Postupně byly představeny stránky pro umělce KDE for Creators, děti KDE for Kids a vědce KDE for Scientists.
Společnost ARM představila platformu Total Compute Solutions 2023 (TCS23) s 5. generací GPU Immortalis-G720, Mali-G720 a Mali-G620 a Armv9.2 CPU Cortex-X4, Cortex-A720 a Cortex-A520 s DSU-120.
Na konferenci Microsoft Build 2023 byl představen Azure Linux container host for Azure Kubernetes Service (AKS). Podrobnosti ve videu s otázkami a odpovědmi. Shrnutí v článku na DevClass.
Na itch.io probíhá Linux Game Jam 2023. Zapojit se a přihlásit hru běžící na Linuxu lze do 6. června do 01:59. Zahrát si lze hry z loňského ročníku.
Na Steamu lze získat zdarma počítačové hry Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War a Hue. Na Epic Games Storu počítačovou hru Fallout: New Vegas - Ultimate Edition.
WordPress (Wikipedie), open source systém pro správu webového obsahu (CMS), zítra slaví 20 let. První verze byla vydána 27. května 2003.
Čau
Programuju Java Applet (pomocí JApplet) a nelíbí se mi implicitní ColorChooser tak sem si naprogramoval svůj. Nedělám s Javou moc dlouho.. no třídu svého ColorChooseru (MyColorChooser) jsem dal do speciálního souboru a protože v něm mám programovaných víc svýcho komponent tak sem to zabalil do třídy MyColors:
<code>
MyColors.java: public class MyColors{ public class MyColorChooser extends javax.swing.JPanel{ private SpectrumSlider Slider; ... public MyColorChooser(){ ... } ... } public class SpectrumSlider extends javax.swing.JLabel { float hue, saturation, brightness; int WIDTH, HEIGHT, SIDE, VERTICALBORDER; SpectrumSlider(){this(15, 180);} SpectrumSlider(int a, int b){ super(); ... } ... } ... }
</code>
Mno... a v souboru s hlavní třídou - MyJApplet.java mám kód
<code>
private MyColors.MyColorChooser ColorChooser
</code>
To funguje bez problémů.. Tohle však háže chybu <code> ColorChooser = new MyColors.MyColorChooser(); </code> C:\...\NetBeansProjects\MyJApplet\src\MyJApplet.java:110: an enclosing instance that contains MyColors.MyColorChooser is required Nevím co s tím, zdalipak se najde laskavá duše co poradí? Dííík..
Ne ze bych nekdy nejaky aplet napsal ... , ale sdruzovani trid se v jave resi pres baliky (ostatne nepouzivas defaultni balik, ze:). Plati co verejna trida, to soubor.
Vnorene tridy viz odpoved vyse. (Nemas k nim primy pristup, potreboval bys (statickou?) instanci vnejsi tridy, ktera by ti poskytla instanci tridy vnitrni -- to je to, co ti ta hlaska rika.)
Takze pokud to fakt nepotrebujes (neznam konkretne aplety), tak to dej do zvlastnich souboru v jednom baliku (cz.moje.utils whatever).
static
, můžete vytvářet jejich instance (analogicky k přístupu ke statickým proměnným nebo volání statických metod) nezávisle na tom, zda máte instanci vnější třídy. Samozřejmě pouze pokud k nim máte přístup, platí obvyklý význam slov public
, protected
, private
. Taková vnořená třída pak pochopitelně nemá přístup k instančním členům vnější třídy.
Vnořená třída, která není static
, se nazývá vnitřní třída a je součástí instance vnější třídy. Je to užitečné, ale pokud tomu člověk příliš nerozumí, měl by používat pravidlo každá vnořená třída bude static
. Zatímco u statických vnořených tříd má veřejný přístup (public
) často smysl, u vnitřních tomu tak nebývá, většinou jsou soukromé (private
) jenom pro potřeby vnějších tříd. Každopádně pokud je to opravdu potřeba, lze toto:
public class A { ... public class B { ... } } --- A a = new A(); A.B b = a.new B()Ovšem úpěnlivě vás prosím: NEDĚLEJTE TO!
Yep dík moc, stih sem na to přijít ještě včera :D Ale díky moc
Tiskni
Sdílej: