Byla vydána verze 3.6 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Byla vydána nová verze 8.8 multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem (DAW) Ardour. Přehled oprav, vylepšení a novinek v oficiálním oznámení.
Byla vydána nová major verze 11.0.0 nástroje mitmproxy určeného pro vytváření interaktivních MITM proxy pro HTTP a HTTPS komunikaci. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Vypíchnuta je plná podpora HTTP/3 a vylepšená podpora DNS.
Richard Hughes na svém blogu představil nejnovější major verzi 2.0.0 nástroje fwupd umožňujícího aktualizovat firmware zařízení na počítačích s Linuxem. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. Přehled podporovaných zařízení, nejnovějších firmwarů a zapojených výrobců na stránkách LVFS (Linux Vendor Firmware Service).
Počítačová hra Kvark (Steam) od studia Perun Creative dospěla do verze 1.0 (𝕏). Běží také na Linuxu.
Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.94 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.94 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
O víkendu 5. a 6. října se koná ne-konference jOpenSpace. Pokud si chcete kouzlo živých přednášek vychutnat společně s námi, sledujte live streamy: sobota a neděle. Začínáme lehce po 9 hodině ranní. Zpracované záznamy jsou obvykle k dispozici do 14 dní na našem YouTube kanále.
Hodiny s unixovým časem dnes odbily 20 000 dnů. Unixový čas je počet sekund uplynulých od půlnoci 1. ledna 1970. Dnes ve 02:00 to bylo 1 728 000 000 sekund, tj. 20 000 dnů.
Notebook NitroPad V56 od společnosti Nitrokey byl oficiálně certifikován pro Qubes OS verze 4. Qubes OS (Wikipedie) je svobodný a otevřený operační systém zaměřený na bezpečnost desktopu.
Čau
Programuju Java Applet (pomocí JApplet) a nelíbí se mi implicitní ColorChooser tak sem si naprogramoval svůj. Nedělám s Javou moc dlouho.. no třídu svého ColorChooseru (MyColorChooser) jsem dal do speciálního souboru a protože v něm mám programovaných víc svýcho komponent tak sem to zabalil do třídy MyColors:
<code>
MyColors.java: public class MyColors{ public class MyColorChooser extends javax.swing.JPanel{ private SpectrumSlider Slider; ... public MyColorChooser(){ ... } ... } public class SpectrumSlider extends javax.swing.JLabel { float hue, saturation, brightness; int WIDTH, HEIGHT, SIDE, VERTICALBORDER; SpectrumSlider(){this(15, 180);} SpectrumSlider(int a, int b){ super(); ... } ... } ... }
</code>
Mno... a v souboru s hlavní třídou - MyJApplet.java mám kód
<code>
private MyColors.MyColorChooser ColorChooser
</code>
To funguje bez problémů.. Tohle však háže chybu <code> ColorChooser = new MyColors.MyColorChooser(); </code> C:\...\NetBeansProjects\MyJApplet\src\MyJApplet.java:110: an enclosing instance that contains MyColors.MyColorChooser is required Nevím co s tím, zdalipak se najde laskavá duše co poradí? Dííík..
Ne ze bych nekdy nejaky aplet napsal ... , ale sdruzovani trid se v jave resi pres baliky (ostatne nepouzivas defaultni balik, ze:). Plati co verejna trida, to soubor.
Vnorene tridy viz odpoved vyse. (Nemas k nim primy pristup, potreboval bys (statickou?) instanci vnejsi tridy, ktera by ti poskytla instanci tridy vnitrni -- to je to, co ti ta hlaska rika.)
Takze pokud to fakt nepotrebujes (neznam konkretne aplety), tak to dej do zvlastnich souboru v jednom baliku (cz.moje.utils whatever).
static
, můžete vytvářet jejich instance (analogicky k přístupu ke statickým proměnným nebo volání statických metod) nezávisle na tom, zda máte instanci vnější třídy. Samozřejmě pouze pokud k nim máte přístup, platí obvyklý význam slov public
, protected
, private
. Taková vnořená třída pak pochopitelně nemá přístup k instančním členům vnější třídy.
Vnořená třída, která není static
, se nazývá vnitřní třída a je součástí instance vnější třídy. Je to užitečné, ale pokud tomu člověk příliš nerozumí, měl by používat pravidlo každá vnořená třída bude static
. Zatímco u statických vnořených tříd má veřejný přístup (public
) často smysl, u vnitřních tomu tak nebývá, většinou jsou soukromé (private
) jenom pro potřeby vnějších tříd. Každopádně pokud je to opravdu potřeba, lze toto:
public class A { ... public class B { ... } } --- A a = new A(); A.B b = a.new B()Ovšem úpěnlivě vás prosím: NEDĚLEJTE TO! Fakt to moc nepomáhá čtení kódu, tahle konstrukce je hodně neobvyklá.
Yep dík moc, stih sem na to přijít ještě včera :D Ale díky moc
Tiskni Sdílej: