Waydroid (Wikipedie, GitHub) byl vydán v nové verzi 1.6.0. Waydroid umožňuje spouštět aplikace pro Android na běžných linuxových distribucích. Běhové prostředí vychází z LineageOS.
Příspěvek na blogu Raspberry Pi představuje novou kompletně přepracovanou verzi 2.0 aplikace Raspberry Pi Imager (YouTube) pro stažení, nakonfigurování a zapsání obrazu operačního systému pro Raspberry Pi na SD kartu. Z novinek lze vypíchnout volitelnou konfiguraci Raspberry Pi Connect.
Memtest86+ (Wikipedie), svobodný nástroj pro kontrolu operační paměti, byl vydán ve verzi 8.00. Přináší podporu nejnovějších procesorů Intel a AMD nebo také tmavý režim.
Programovací jazyk Racket (Wikipedie), tj. jazyk z rodiny jazyků Lisp a potomek jazyka Scheme, byl vydán v nové major verzi 9.0. Hlavní novinku jsou paralelní vlákna (Parallel Threads).
Před šesti týdny bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Minulý týden byly na stránkách Arduina aktualizovány podmínky používání a zásady ochrany osobních údajů. Objevily se obavy, že by otevřená povaha Arduina mohla být ohrožena. Arduino ubezpečuje, že se nic nemění a například omezení reverzního inženýrství v podmínkách používání se týká pouze SaaS cloudové aplikace.
Knihovna libpng, tj. oficiální referenční knihovna grafického formátu PNG (Portable Network Graphics), byla vydána ve verzi 1.6.51. Opraveny jsou 4 bezpečnostní chyby obsaženy ve verzích 1.6.0 (vydána 14. února 2013) až 1.6.50. Nejvážnější z chyb CVE-2025-65018 může vést ke spuštění libovolného kódu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 159 (pdf).
Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.
Virtualizační software Xen (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 4.21. Podrobnosti v poznámkách k vydání a přehledu nových vlastností.
Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).
while index_krivek < len(krivky):
krivka = curve(radius=0.05, color = barvy[index_krivek])
index_bodu_jednotlive_krivky=0
while index_bodu_jednotlive_krivky <= casovy_bod_na_krivce:
krivka.append(pos=(osa_x_krivek, osa_y_jednotlive_krivky, osa_z_jednotlive_krivky))
index_bodu_jednotlive_krivky += 1
index_krivek+=1
Jeho úkolem je vytvořit několik objektů, které se zobrazí jako jednotlivé grafy umístěné vedle sebe v 3D prostoru. V prvním cyklu while vytvářím několikrát za sebou objekt (krivka=curve...) a ten potom v podřízeném cyklu dále rozkresluji (krivka.append...). Problém je, že všechny takto vytvořené objekty mají název "krivka" a po dokončení cyklu už na ně nemám jak odkazovat (např. abych je mohl smazat a překreslit novými). Takže bych potřeboval v rámci cyklu při každé jeho iteraci vytvářet ten objekt s jiným jménem, např. "krivka_1, krivka_2, krivka_3, atd.". Tím bych měl získat řadu objektů s jedinečnými názvy a mohl pak s každým pracovat individuálně. Jak ale vytvořit ty názvy?
Co třeba list:
krivky=[] for i in range(0,pocetKrivek): krivka=curve(...) krivky.append(krivka) assert(len(krivky)==pocetKrivek) krivka[0] krivka[1] # ...
Nebo ještě více pythonovsky
krivky=[curve(...) for i in range(0,pocetKrivek)] krivka[0] krivka[1] #...
koule = []
for i in range(5):
koule[i] = sphere()
#IndexError: list assignment index out of range
koule = [] for i in range(5): koule.append(sphere())Díky, zase jsem se dostal o krůček vpřed.
>>> a = [1,2,3] >>> del a[1] >>> a [1, 3]Podle mne řešíš nějaký neexistující problém, naneštěstí stále netuším jaký. Odpověď ale vždy je, že jména proměnných jsou jen klíče v jakémsi speciálním slovníku, takže cokoli, co chceš dělat s lokálním slovníkem (jmény proměnných), můžeš udělat stejně dobře s jinou datovou strukturou. V tomto případě nejlépe polem.
Tiskni
Sdílej: