Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2025.2. Nově lze zálohovat také na Google Drive a Microsoft OneDrive.
V kinech aktuálně běží animovaný film Kočičí odysea, v originálu Flow, (Wikipedie) vytvořený v Blenderu. Film získal řadu ocenění a má dvě nominace na Oscary 2025. Na ČSFD má 80 %. Režisérem je Gints Zilbalodis. Rozhovor s režisérem na stránkách Blenderu.
Oficiálně byla vydána (Mastodon, 𝕏) třetí RC verze GIMPu 3.0. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu. GIMP je nově k dispozici také ve formátu AppImage.
Nejnovějším projektem Blender Studia je herní projekt DogWalk. Cílem projektu je prozkoumat možnosti a vylepšit spolupráci Blenderu s herním enginem Godot a vytvořit jednoduchou hru. Jde o jejich druhý herní projekt. Prvním byla hra Yo Frankie! (projekt Apricot) postavená na již nevyvíjeném Blender Game Enginu.
Byla vydána verze 0.83 telnet a ssh klienta PuTTY. Podrobnosti v přehledu nových vlastností a oprav chyb a Change Logu. Vypíchnuta je podpora výměny klíčů pomocí postkvantového algoritmus ML-KEM.
Hector "marcan" Martin z Asahi Linuxu skončil jako upstream vývojář linuxového jádra. Štafetu po něm převzal Janne Grunau z Asahi Linuxu.
PlayStation Network (PSN) má již několik hodin, vlastně celou sobotu, masivní výpadek (Stav služby PSN, X).
Vývojáři open source storage platformy TrueNAS oznámili, že s verzí 25.04 s kódovým názvem Fangtooth končí TrueNAS CORE postavený na FreeBSD a TrueNAS SCALE postavený na Linuxu. Jejich společným pokračováním bude TrueNAS Community Edition postavený na Linuxu.
Mapy Google dnes slaví 20 let. Spuštěny byly 8. února 2005. Svět se přesunul od papírových map k digitálním. A ke Street View, Live View, Immersive View, …
Hector "marcan" Martin, vedoucí projektu Asahi Linux aneb Linux na Apple Siliconu, skončil jako upstream vývojář linuxového jádra. Se slovy "už nemám žádnou důvěru v proces vývoje jádra … další vývoj Apple/ARM bude pokračovat downstream" odstranil své jméno ze souboru MAINTAINERS. Důvodem jsou neshody kolem Rustu v linuxovém jádru [Hacker News, No rust code in kernel/dma, please.].
Dobry den, programuji v Jave program na mereni postrehu. Na formulari je obrazek, ten zmeni barvu a uzivatel na nej musi co nejrychleji kliknout. Ja bych potreboval prave zmerit cas mezi zmenou barvy obrazku a kliknutim. Nasel jsem sice tridu javax.swing.Timer, avsak ta podle dokumentace slouzi k vykonani akce po urcite dobe, coz zrovna neni to co potrebuji. Jak byste mi doporucili toto vyresit?
System.currentTimeMillis()
Dekuji, vyzkousim to, mam ale jeste jeden dotaz. V te aplikaci budu mit kod, ktery vytvori nahodne cislo, ktere bude reprezentovat pocet milisekund po kterych se zmeni barva obrazku. Nejak vsak tamu nad tim, kam tento kod umistit. Metoda main() vypada takto:
public static void main(String args[]) { java.awt.EventQueue.invokeLater(new Runnable() { public void run() { new Frame().setVisible(true); } }); }
Do ni ten kod tedy nedam, ale kam potom? Nove vlakno? Pokud ano tak kde ho mam vytvorit a spustit?
public static void main(java.lang.String[] args) { try { /* Set native look and feel */ UIManager.setLookAndFeel(UIManager.getSystemLookAndFeelClassName()); Application app = new Application(); app.setVisible(true); } catch (Throwable exception) { System.err.println("Exception occurred in main()"); exception.printStackTrace(System.out); } }
Tak jsem se zase posunul zase trochu dale: Ve formu mam umisten pouze label a button. V metode obsluhujici udalost stisknuti buttonu vytvorim nove vlakno. V tomto vlaknu chci zmenit text labelu. A to je prave to na co nemuzu jiz delsi dobu prijit jak na to protoze:
jLabel2.setText(text);
mohu pouzit pouze uvnitr tridy Frame (GUI + obsluha tlacitka kde se vytvari nove vlakno) a ne uvnitr tridy MyThread (vlakno ve kterem chci text labelu zmenit).
Nejak z toho popisu nachapu jak bych to mel pouzit. Pro jistotu jeste napisu o co mi vlastne jde. Chci udelat aplikaci na mereni postrehu, na formu bude modry ctverecek, label a tlacitko s napisem start. Jakmile uzivatel klikne na start tak po nahodne dobe (v radek tisicu miliseknud) se ctverecek zmeni na zeleny a uzivatel na nej musi co nejrychleji kliknout. Pote mu bude ukazan cas, za jak dlouho reagoval. V metode obsluhy toho tlacitka chci tedy vytvorit vlakno, ktere to bude mit vsechno starosti: zjisti aktualni cas, prekresli label, vygeneruje nahodnou hodnotu - milisekundy, tolik ms se pocka, updatuje se label, ctverecek zmeni barvu.
Potom budu mit jeste metodu obsluhy kliku na ten ctverecek (label), ve kterem se znovu zjisti cas, odecte se od toho predchoziho a na uzivatele vyskoci okno s tim jaky ma cas reakce.
A ted problemy: Jak tedy mohu ve vlaknu zmenit obsah labelu? Jak mohu predat hodnotu casu z vlakna do metody obsluhy kliku na ctverecek, abych je mohl odecist a vypocitat tak vyslednou hodnotu?
1) S Javou jsem zacal nedavno a ta kostra mi prijde pomerne nesrozumitelna. Kde presne v te kostre by se pak vytvarelo to nove vlakno? V te metode afterPressStart() co je volana z actionPerformed()?
2) V te tride ClickListener jsou k cemu metody mouseEntered, mouseExited, mousePressed a mouseReleased?
3) Vsiml jsem si dobre ze ty komponenty vytvarite jako jedinacky? Mohu se zeptat proc?
4) Mohl byste me prosim odkazat na nejaky clanek (nejlepe cesky) o tom událostmi řízeném programování?
5) Proc v metode main() nemate ten kod s java.awt.EventQueue.invokeLater(psal jsem o par prispevku vyse)? Myslel jsem, ze je pro GUI aplikace nutny.
6) UIManager.setLookAndFeel(UIManager.getSystemLookAndFeelClassName()) by melo nastavit vzhled aplikace podle nastaveni systemu, ze? je mozne ze u me ta aplikace vypada stale stejne a stale ne jako ostatni aplikace?
Dekuji za trpelivost:)
Swing si většinu věcí ohledně vláken ošetří ve standartních situacích sám. Vlákna si většinou vytvoří sám. (Obdobně AWT).V jakých situacích si Swing sám vytváří vlákna? Normálně ovladače událostí vyvolává ve vláknu
AWT-EventQueue-#
, a pokud v tomto kódu programátor volá déle trvající kód, GUI během jeho provádění zamrzne – proto je potřeba pro operace, které mohou trvat delší dobu a zablokovat GUI, vytvářet nové vlákno.
Vidim, ze uz to sem nekdo napsal, ale taky se mi nezdalo to s temi vlakny. Takto jsem tedy napsal obsluhu udalosti kliknuti na tlacitko (zatim jen jednodusene):
private void jButton1ActionPerformed(java.awt.event.ActionEvent evt) { int rnd = (int) ((Math.random() * 10000) % 4000); jLabel2.setText("rnd = " + rnd); try { Thread.sleep(rnd); } catch (InterruptedException ex) { JOptionPane.showMessageDialog(null,"DBG","Thread.currentThread().sleep(rnd);", JOptionPane.WARNING_MESSAGE ); } JOptionPane.showMessageDialog(null,"DBG","Time is out", JOptionPane.WARNING_MESSAGE ); }
A ted kdyz kliknu na tlacitko, tak zustane zamackle, cele GUI zamrzne na nahodne urcenou dobu (mensi nez 4 vteriny) a az potom vse odmrzne, zmeni se Label2 a vyskoci dialog. Je tedy nutne pouzit nove vlakno?
A jeste jedna vec - proc se Label2 updatuje az po tom co vse odmrze a ne predtim nez vse zamrzne? Settext je totiz v kodu pred sleep, tak by mi to tak prislo logictejsi...
Celé GUI zamrzne z důvodu, že voláním Thread.sleep(rnd); uspíte vlákno event dispatcheru. To je to, které se stará o zpracování událostí, překreslování a další věci.
javax.swing.Timer timer = new javax.swing.Timer(rnd, new ActionListener() {
@Override
public void actionPerformed(ActionEvent e) {
// save time
// repaint
}
});
timer.setRepeats(false);
timer.start();
Použití timeru ze swingu zajistí, že k vykonání přebarvení a uložení času dojde po zadané době a ve vlákně event dispatcheru. Není potřeba nic uspávat, není potřeba řešit nějaké vytváření vláken.
Dekuju mnohokrat:) Kdyz mi pak tady nekdo poradil, ze mam pouzit Timer (ze Swingu) tak uz jsem byl na nejlepsi ceste k tomu to konecne sam udelat. Ted budu mit moznost si to i zkontrolovat podle Vaseho reseni, dekuji.
Tiskni
Sdílej: