Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
Dobrý den, potřebuji ve své aplikaci nastavit oddělání dekorací komponenty JFrame po stisku tlačítka. Toho jsem chtěl dosáhnout tímto kódem:
setUndecorated(true);
Pokud tento řádek použiji v konstruktoru, vše je v pořádku a zobrazené okno je bez dekorací. Pokud ho použiji v obsluze stisku tlačítka, dostanu chybu
java.awt.IllegalComponentStateException: The frame is displayable.
V dokumentaci píší: Disables or enables decorations for this frame. This method can only be called while the frame is not displayable. Jak ale poznám, kdy je a kdy není frame displayable?
isDisplayable()
. V dokumentaci té metody se zároveň dozvíte, co to znamená.
Tu dokumentaci jsem cetl, ale stale mi z toho neni jasne jak dosahnout oddelani dekoraci u jiz zobrazeneho JFramu.
A component is made undisplayable either when it is removed from a displayable containment hierarchy or when its containment hierarchy is made undisplayable. A containment hierarchy is made undisplayable when its ancestor window is disposed.Tzn. u vnořených komponent musíte komponentu vyjmout, top-level komponenta se nastaví do stavu undisplayable voláním metody
dispose()
.
No jo, jenze ja chci odstranit dekorace u komponenty JFrame, ktera stoji v hierarchii nejvyse. Kdyz v ni zavolam metodu dispose() tak se frame zavre. Jak to tedy vyresit?
Jak to tedy vyresit?Přesně tak, jak je to napsané v dokumentaci. Zavolat
dispose()
, čímž se odstraní všechny asociované zdroje (okna apod.), a zůstane pouze abstraktní reprezentace formuláře v paměti. Následně pak zavolat pack()
nebo setVisible(true)
pro opětovné přeložení abstraktní reprezentace do GUI prvků.
Jinak dokumentace runtime knihovny Javy je volně dostupná třeba na http://java.sun.com/javase/6/docs/api/, stačí si ji přečíst. Zatím se pořád ptáte na věci, které jsou napsané přímo v dokumentaci metody, na kterou se ptáte.
Tiskni Sdílej: