abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Humor

    Linus Torvalds na YouTube kanálu Linus Tech Tips staví dokonalý linuxový počítač.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.17 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.18. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna a Linux Kernel Newbies. Vypíchnout lze například podporu protokolu PSP (PSP Security Protocol, PSP encryption of TCP connections).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 25.11 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Xantusia. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:22 | Komunita

    Richard Hughes na Mastodonu oznámil, že se společnost Framework Computer stala sponzorem služby LVFS (Linux Vendor Firmware Service) umožňující aktualizovat firmware zařízení na počítačích s Linuxem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    28.11. 18:55 | Humor

    Jak na webu co nejšíleněji zadávat datum? Jak to uživatelům co nejvíce znepříjemnit? V Bad UX World Cup 2025 (YouTube) se vybíraly ty nejšílenější UX návrhy. Vítězným návrhem se stal Perfect Date.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    28.11. 12:44 | Zajímavý software

    Společnost Collabora vydala (YouTube) na LibreOffice založený desktopový kancelářský balík Collabora Office. Pro Windows, macOS a Linux. Se stejným uživatelským rozhraním jako Collabora Online. Svůj desktopový kancelářský balík s rozhraním LibreOffice pojmenovala Collabora Office Classic.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    28.11. 12:00 | Nová verze

    Glen MacArthur vydal AV Linux (AVL) a MX Moksha (MXM) 25. S linuxovým jádrem Liquorix. AV Linux (Wikipedie) je linuxová distribuce optimalizována pro tvůrce audio a video obsahu. Nejnovější AV Linux vychází z MX Linuxu 25 a Debianu 13 Trixie. AV Linux přichází s desktopovým prostředím Enlightenment 0.27.1 a MX Moksha s prostředím Moksha 0.4.1 (fork Enlightenmentu).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.11. 17:55 | Nová verze

    Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.11. 14:33 | IT novinky

    Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    27.11. 12:22 | Zajímavý software

    Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (47%)
     (19%)
     (18%)
     (23%)
     (16%)
     (24%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 418 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník

    Dotaz: Java

    10.8.2009 15:28 L.A.
    Java
    Přečteno: 396×

    Dobry den, delam program na prohlizeni obrazku. Na zacatku mi nasledujici metoda nacte vsechny obrazky. V seznamu imageNames jsou jmena vsech obrazku v urcite slozce.

    private void loadImages()
        {
            mediaTracker = new MediaTracker(this);
            Toolkit toolkit = Toolkit.getDefaultToolkit();
    
            for (String imageName : imageNames)
                images.add(toolkit.getImage(imageName));
    
            for (int i = 0; i < 10; i++)
                mediaTracker.addImage(images.get(i), i);
    
            try
            {
                for (int i = 0; i<10; i++)
                    mediaTracker.waitForID(i);
            } catch (InterruptedException ex)
            {
                ex.printStackTrace();
            }
        }
    

    Pres mediaTracker.addImage() a mediaTracker.waitForID() nactu a pridam pouze prvnich 10 obrazku - kdybych nacetl vsechny tak zbytecne zaplacam RAM a trvalo by to hoodne dlouho.

    Potom mam metodu pro zobrazeni nasledujiciho obrazku po stisku sipky doprava:

    private void drawNextImage()
        {
            if ((++imageIndex) == images.size())
                imageIndex = 0;
            // ic je Canvas do ktereho obrazek vykresluji
            ic.drawLoadedImage(images.get(imageIndex));
            ...
            mediaTracker.addImage(images.get(imageIndex+10), imageIndex+10);
            try
            {
                mediaTracker.waitForID(imageIndex+10);
            } catch (InterruptedException ex)
            {
                ex.printStackTrace();
            }
    
            if ((imageIndex - 10) >=  0)
                mediaTracker.removeImage(images.get(imageIndex - 10), imageIndex - 10);
        }
    

    V promenne imageIndex je index aktualniho zobrazeneho obrazku. V te metode si tedy pripravim nasledujici jeste nenacteny obrazek, tzn ten na indexu imageIndex+10 a zaroven ten o 10 mist dozadu (pokud je to mozne) odstranim. Mam tedy v pameti nacteno vzdy jen male mnozstvi obrazku, ne vsechny.

    Program testuji v adresari, kde mam 65 fotek, zadna asi 2MB. Prvnich 10 fotek je uz prednactenych, takze se vzdy po stisku sipky doprava zobrazi velmi rychle, u 11. fotky je uz poznat rozdil a vzdy kolem 30. fotky dostanu toto:

    Exception in thread "Image Fetcher 1" java.lang.OutOfMemoryError: Java heap space
            at java.awt.image.DataBufferInt. init (DataBufferInt.java:41)
            at java.awt.image.Raster.createPackedRaster(Raster.java:458)
            at java.awt.image.DirectColorModel.createCompatibleWritableRaster(DirectColorModel.java:1015)
            at sun.awt.image.ImageRepresentation.createBufferedImage(ImageRepresentation.java:230)
            at sun.awt.image.ImageRepresentation.setPixels(ImageRepresentation.java:484)
            at sun.awt.image.ImageDecoder.setPixels(ImageDecoder.java:120)
            at sun.awt.image.JPEGImageDecoder.sendPixels(JPEGImageDecoder.java:97)
            at sun.awt.image.JPEGImageDecoder.readImage(Native Method)
            at sun.awt.image.JPEGImageDecoder.produceImage(JPEGImageDecoder.java:119)
            at sun.awt.image.InputStreamImageSource.doFetch(InputStreamImageSource.java:246)
            at sun.awt.image.ImageFetcher.fetchloop(ImageFetcher.java:172)
            at sun.awt.image.ImageFetcher.run(ImageFetcher.java:136)
    

    Pak mohu jeste dolistovat k cca 40. fotce - to dava smysl, protoze 10 fotek dopredu je prednactenych a pote se fotky uz vubec nezobrazuji. Pro jednoduchost jeste neresim to ze nacitam fotky z indexu, ktery uz neexistuje (je vetsi nebo roven images.size())

    Proto otazka - jak mam tu pamet uvolnovat, abych predesel OutOfMemoryError?

    Odpovědi

    10.8.2009 16:50 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java
    Treba zariadit, aby sa nikde nerzali referencie na tie objekty; v Tvojom pripade patrne v objekte MediaTracker. Treba si uvedomit, ze obrazok v programe obsahuje dekomprimovane bitmapove udaje vo formate ARGB a je teda omnoho vacsi ako JPEG/PNG subor na disku.

    Pozri tiez toto:

    http://code.google.com/p/javagems/source/browse/trunk/srcs/gems/easteregg/shower/Shower.java
    10.8.2009 17:48 L.A.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java

    No prave kvuli tomu, aby se dany objekt obrazku z MediaTrackeru odstranil volam toto:

    mediaTracker.removeImage(image, index);

    K cemu pak ta metoda slouzi? V tom kodu Shower.java jsem nenasel nic co by mi s timto pomohlo, mel jste tam na mysli neco konktretniho?

    10.8.2009 18:01 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java
    Skus znizit hranicu 10 obrazkov, ale nastavit vacsi heap pomocou -Xmx; inac povedane, je mozne ze ani tych 10 obrazkov sa do defaultneho heapu nezmesti.
    10.8.2009 18:54 L.A.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java

    Ok, zkusil jsem tu hranici 10 snizit na 1, takze nacitam pouze jeden obrazek dopredu. Takto to zvladlo 37 fotek (predtim 30) a na 38 zase ta chyba.

    Nechal jsem hranici stale na 1 jeda a program spustil s -Xmx1024m coz by melo programu poskytnout giga pameti, jestli jsem to dobre pochopil - takto to zvladlo 56 fotek, 57 hodila moji oblibenou chybu. Jak je prosim mozny, ze takovy programek na prohlizeni obrazku s predbufferovanim jednoho obrazku sezere 1GB RAM? Jedine prijatelne vysvetleni je asi to, ze ty nactanene obrazky stale zustavaji v pameti, co myslite?

    Doted jsem automatickou spravu pameti v Jave bral jakou velkou vyhodu oproti treba C++, ale nyni mi pekne komplikuje zivot... Nejake navrhy?

    10.8.2009 19:13 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java
    Ale do premennej images nacitavas vsetky obrazky...
    10.8.2009 19:58 L.A.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java

    Tak jsem seznam objektu Image odstranil, obrazky nacitam az v pripade potreby podle seznamu imageNames a vypada to, ze to pomohlo. Ja ten problem porad daval za vinu MediaTrackeru a on az to mohl obycejny seznam objektu Image... zajimave.

    10.8.2009 20:07 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java
    Nic zaujimave na tom nieje; ten zoznam jednoducho drzal zive referencie na vsetky objekty Image; akekolvek ich odstranovanie z trackera ich uvolneniu z pamate nemohlo pomoct. Mozem sa Ti zarucit, ze garbage collection v Jave funguje sakramensky dobre.

    Este odporucam pozriet si javadoc k Tookit.getImage() a Image.flush().
    10.8.2009 21:01 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Java
    No spise nez zajimave je to naprosto normalni :) To, ze jsi odstranil obrazek z MediaTrackeru je sice fajn, ale v kolekci images na ten obrazek porad zustaval odkaz, takze ho GC nemohl odstranit. Jinak to, co se ti prave prihodilo, je typicky priklad "memory leakage" v Jave.
    Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.