Byla vydána nová verze 5.18 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 12.5.6. Tor na verzi 0.4.8.6.
Šifrovací nástroj VeraCrypt v menším vydání 1.26.7 nejen opravuje chyby a aktualizuje podporované algoritmy (podrobnosti v poznámkách vydání), ale také přestává podporovat původní svazky TrueCrypt.
V sobotu 7. října proběhne Maker Faire Liberec, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Mastodon vydal výroční zprávu za rok 2022 (pdf).
Ubuntu Summit 2023 proběhne od 3. do 5. listopadu v Rize.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.12.0. Podrobný přehled novinek v Changelogu.
Linux ve Scratchi. Ne Linux v linuxové distribuci Linux From Scratch, ale Linux bežící v emulátoru procesoru RISC-V ve vizuálním programovacím jazyce Scratch.
Dnes ve 12 hodin začal další ročník CTF (Capture the Flag) soutěže The Catch: "Tentokrát nás kolegové z Forenzní laboratoře zavedou na loď plnou sofistikovaných síťových technologiích, kde soutěžící budou muset zvládnout náročné úkoly. Loď nese jméno našeho skvělého kolegy Josefa Vericha – síťového guru. Tradičně se soutěž koná v říjnu – měsíci kybernetické bezpečnosti."
Konference LinuxDays 2023 proběhne již tento víkend 7. a 8. října v prostorách Fakulty informačních technologií Českého vysokého učení v Praze (FIT ČVUT). Na programu je spousta zajímavých přednášek a workshopů.
Netflix v pátek 29. září odeslal poslední film na DVD (YouTube). Společnost dnes známá jako streamovací služba začala před 25 lety jako půjčovna filmů na DVD. Zákazník si DVD objednal na webových stránkách, odesláno mu ale bylo klasickou poštou. Po zhlédnutí jej vložil do obálky a poslal zpět.
Dobry den, delam program na prohlizeni obrazku. Na zacatku mi nasledujici metoda nacte vsechny obrazky. V seznamu imageNames jsou jmena vsech obrazku v urcite slozce.
private void loadImages() { mediaTracker = new MediaTracker(this); Toolkit toolkit = Toolkit.getDefaultToolkit(); for (String imageName : imageNames) images.add(toolkit.getImage(imageName)); for (int i = 0; i < 10; i++) mediaTracker.addImage(images.get(i), i); try { for (int i = 0; i<10; i++) mediaTracker.waitForID(i); } catch (InterruptedException ex) { ex.printStackTrace(); } }
Pres mediaTracker.addImage() a mediaTracker.waitForID() nactu a pridam pouze prvnich 10 obrazku - kdybych nacetl vsechny tak zbytecne zaplacam RAM a trvalo by to hoodne dlouho.
Potom mam metodu pro zobrazeni nasledujiciho obrazku po stisku sipky doprava:
private void drawNextImage() { if ((++imageIndex) == images.size()) imageIndex = 0; // ic je Canvas do ktereho obrazek vykresluji ic.drawLoadedImage(images.get(imageIndex)); ... mediaTracker.addImage(images.get(imageIndex+10), imageIndex+10); try { mediaTracker.waitForID(imageIndex+10); } catch (InterruptedException ex) { ex.printStackTrace(); } if ((imageIndex - 10) >= 0) mediaTracker.removeImage(images.get(imageIndex - 10), imageIndex - 10); }
V promenne imageIndex je index aktualniho zobrazeneho obrazku. V te metode si tedy pripravim nasledujici jeste nenacteny obrazek, tzn ten na indexu imageIndex+10 a zaroven ten o 10 mist dozadu (pokud je to mozne) odstranim. Mam tedy v pameti nacteno vzdy jen male mnozstvi obrazku, ne vsechny.
Program testuji v adresari, kde mam 65 fotek, zadna asi 2MB. Prvnich 10 fotek je uz prednactenych, takze se vzdy po stisku sipky doprava zobrazi velmi rychle, u 11. fotky je uz poznat rozdil a vzdy kolem 30. fotky dostanu toto:
Exception in thread "Image Fetcher 1" java.lang.OutOfMemoryError: Java heap space at java.awt.image.DataBufferInt. init (DataBufferInt.java:41) at java.awt.image.Raster.createPackedRaster(Raster.java:458) at java.awt.image.DirectColorModel.createCompatibleWritableRaster(DirectColorModel.java:1015) at sun.awt.image.ImageRepresentation.createBufferedImage(ImageRepresentation.java:230) at sun.awt.image.ImageRepresentation.setPixels(ImageRepresentation.java:484) at sun.awt.image.ImageDecoder.setPixels(ImageDecoder.java:120) at sun.awt.image.JPEGImageDecoder.sendPixels(JPEGImageDecoder.java:97) at sun.awt.image.JPEGImageDecoder.readImage(Native Method) at sun.awt.image.JPEGImageDecoder.produceImage(JPEGImageDecoder.java:119) at sun.awt.image.InputStreamImageSource.doFetch(InputStreamImageSource.java:246) at sun.awt.image.ImageFetcher.fetchloop(ImageFetcher.java:172) at sun.awt.image.ImageFetcher.run(ImageFetcher.java:136)
Pak mohu jeste dolistovat k cca 40. fotce - to dava smysl, protoze 10 fotek dopredu je prednactenych a pote se fotky uz vubec nezobrazuji. Pro jednoduchost jeste neresim to ze nacitam fotky z indexu, ktery uz neexistuje (je vetsi nebo roven images.size())
Proto otazka - jak mam tu pamet uvolnovat, abych predesel OutOfMemoryError?
No prave kvuli tomu, aby se dany objekt obrazku z MediaTrackeru odstranil volam toto:
mediaTracker.removeImage(image, index);
K cemu pak ta metoda slouzi? V tom kodu Shower.java jsem nenasel nic co by mi s timto pomohlo, mel jste tam na mysli neco konktretniho?
Ok, zkusil jsem tu hranici 10 snizit na 1, takze nacitam pouze jeden obrazek dopredu. Takto to zvladlo 37 fotek (predtim 30) a na 38 zase ta chyba.
Nechal jsem hranici stale na 1 jeda a program spustil s -Xmx1024m coz by melo programu poskytnout giga pameti, jestli jsem to dobre pochopil - takto to zvladlo 56 fotek, 57 hodila moji oblibenou chybu. Jak je prosim mozny, ze takovy programek na prohlizeni obrazku s predbufferovanim jednoho obrazku sezere 1GB RAM? Jedine prijatelne vysvetleni je asi to, ze ty nactanene obrazky stale zustavaji v pameti, co myslite?
Doted jsem automatickou spravu pameti v Jave bral jakou velkou vyhodu oproti treba C++, ale nyni mi pekne komplikuje zivot... Nejake navrhy?
images
nacitavas vsetky obrazky...
Tak jsem seznam objektu Image odstranil, obrazky nacitam az v pripade potreby podle seznamu imageNames a vypada to, ze to pomohlo. Ja ten problem porad daval za vinu MediaTrackeru a on az to mohl obycejny seznam objektu Image... zajimave.
Tookit.getImage()
a Image.flush()
.
Tiskni
Sdílej: