Byla vydána (𝕏) nová verze 2025.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Dánské ministerstvo pro digitální záležitosti má v plánu přejít na Linux a LibreOffice [It's FOSS News].
V úterý Google vydal Android 16. Zdrojové kódy jsou k dispozici na AOSP (Android Open Source Project). Chybí (zatím?) ale zdrojové kódy specifické pro telefony Pixel od Googlu. Projekty jako CalyxOS a GrapheneOS řeší, jak tyto telefony nadále podporovat. Nejistá je podpora budoucích Pixelů. Souvisí to s hrozícím rozdělením Googlu (Google, Chrome, Android)?
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.
Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.
Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.
Zdravim, jsem pravidelny navstevnik lide chatu -> mitnost pc. Chodim tam pres lide-gw pythonovou branu a ted me napadlo udelat nejakou proxy, ktera by fungovala jako takovy filtr vstupu, ktery by kontrolovaly prislusne moduly a teprve pak poustely do klienta. Avsak jsem zatim tvoril neuspesne :-(
Traffic probiha podle vseho pouze od klienta do proxy ( netusim jestli to leze i do brany a fuc ), ale od lide brany mi tam do proxy zadny traffic nejde, cili je zrejme neco spatne...
Login klienta do brany lide-gw je defaultne:
server = localhost
port = 13801
proxy jsem vytvoril na 127.0.0.1:13802
zde je kod: http://www.pastebin.cz/preview/384657616a64f3
lide-gw brana hlasi, ze se proxy pripoji (jede v terminalu), ale klientovi se pripojit nepodari, to je vse, co vam k tomu mohu rict, nevi nekdo, kde je chyba? :-(
Predem dekuji za odpovedi...
my $conn = Connection(); my $lide = $conn->accept();Nejdřív čekáte na spojení na jednom portu...
my $proxy = Proxy(); my $local = $proxy->accept();Pak na druhém...
while( my $input = <$lide> ) { chomp $input; print "$input\n"; my $l = <$local>; chomp $l; print $l $input; }Pak čtete řádek z prvního, pak z druhýho socketu (tohle pořadí máte nějak zaručeno, nebo si koledujete o deadlock), a pak printujete kam??? $1 asi těžko bude nějaký file descriptor, takže by to mělo celkem solidně řvát. Navíc používat $1 jako proměnnou je dost blbej nápad.
die "Can't connected to lide.cz!\n";Tohle je asi dost od věci, protože se to ani v jednom případě nikam nepřipojuje.
No ja jsem omylem hodil predchozi verzi, soucasna je: http://www.pastebin.cz/23778
Aco to ma delat? tento script by mel byt takovym mostem mezi lidegw branou a IRC klientem.
V soucasne dobe to dela to, ze se to napoji na lide branu, prijme data od klienta, ale to je tak vsechno, bud se tomuto mostu nedari odeslat data lidegw brane, nebo neni schopen ty data od ni prijimat a posilat klientovi...
Lidewg brana hlasi connected, tento perlovsky most hlasi connected obema socketum ( uz jsem ten vypis connected z kodu odstranil ), avsak klient se nedokaze prihlasit...
btw od klienta mi prijdou tyto data:
PASS ...
USER ...
NICK ...
Nenapada vas nekoho, jak to zprovoznit? :-(
Všimnul jsem si ale, že vůbec neukončuješ zprávy posílaný socketům, tak se ti všechny zprávy z "proxy" hromadí do 1. neukončené zprávy pro "lidegw" a proto na cílovém serveru není "nic vidět".
Kod verim, ze je zmateny, poneavdz tohle zkousim prvne, nikdy jsem takovou lokalni proxy nezkousel
A dotaz? Ja osobne doufam, ze staci uz jen kousicek k tomu, aby to fungovalo, tak bych chtel nakopnout takze znovu:
1) cil - udelat lokalni proxy, neboli takovy most mezi pythonovou lide-gw branou, ktera slouzi k vytvoreni socketu pro komunikaci lide chatu s IRC klientem.
defaultni login na tuto branu je server: localhost; port: 13801;
2) chovani soucasneho scriptu: pythonova brana hlasi prijem noveho spojeni ( tedy od teto lokalni proxy ), oba sockety byly zdarne vytvoreny a proxy prijima data od IRC klienta. To je ale vse - tato lokalni proxy pravdepodobne neodesila data od klienta k lide brane, nebo nedokaze prevzit data z lide brany ( anebo oboji ze ) :-/
3) soucasny kod:
#!/usr/bin/perl
use strict;
use IO::Socket;
sub Connection {
my $conn = new IO::Socket::INET (
PeerAddr => 'localhost',
PeerPort => '13801',
Proto => 'tcp',
Type => SOCK_STREAM,
);
if ( ! $conn ) {
die "Can't connected to lide.cz!\n";
} else {
return $conn;
}
}
sub Proxy {
my $conn = new IO::Socket::INET (
LocalAddr => '127.0.0.1',
LocalPort => '13802',
Proto => 'tcp',
Resue => 1,
Listen => 1,
);
if ( ! $conn ) {
die "Can't created a proxy!\n";
} else {
return $conn;
}
}
my $conn = Connection();
my $server = Proxy();
my $proxy = $server->accept();
my $lidegw = $conn->accept();
$conn->blocking(0);
$server->blocking(0);
while ( my $lide = <$lidegw> or my $local = <$proxy> ) {
chomp $lide;
chomp $local;
if ( $lide != '' ) {
print "from lidegw: $lide\n";
print $server "$lide\r\n";
} else {
print "from klient: $local\n";
print $conn "$local\r\n";
}
}
$lidegw
, zejména
...
my $lidegw = $conn->accept();
...
while ( my $lide = <$lidegw> or my $local = <$proxy> ) {
chomp $lide;
chomp $local;
if ( $lide != '' ) {
print "from lidegw: $lide\n";
print $server "$lide\r\n";
} else {
protože to nedává smysl, na tom socketu nic nenaslouchá.
Tiskni
Sdílej: