Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).
Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.
U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.
Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.
Byla vydána nová verze 3.38 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.10 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 28 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Byl vydán Debian 13.2, tj. druhá opravná verze Debianu 13 s kódovým názvem Trixie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 13 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.
Google představil platformu Code Wiki pro rychlejší porozumění existujícímu kódu. Code Wiki pomocí AI Gemini udržuje průběžně aktualizovanou strukturovanou wiki pro softwarové repozitáře. Zatím jenom pro veřejné. V plánu je rozšíření Gemini CLI také pro soukromé a interní repozitáře.
Zdravim, jsem pravidelny navstevnik lide chatu -> mitnost pc. Chodim tam pres lide-gw pythonovou branu a ted me napadlo udelat nejakou proxy, ktera by fungovala jako takovy filtr vstupu, ktery by kontrolovaly prislusne moduly a teprve pak poustely do klienta. Avsak jsem zatim tvoril neuspesne :-(
Traffic probiha podle vseho pouze od klienta do proxy ( netusim jestli to leze i do brany a fuc ), ale od lide brany mi tam do proxy zadny traffic nejde, cili je zrejme neco spatne...
Login klienta do brany lide-gw je defaultne:
server = localhost
port = 13801
proxy jsem vytvoril na 127.0.0.1:13802
zde je kod: http://www.pastebin.cz/preview/384657616a64f3
lide-gw brana hlasi, ze se proxy pripoji (jede v terminalu), ale klientovi se pripojit nepodari, to je vse, co vam k tomu mohu rict, nevi nekdo, kde je chyba? :-(
Predem dekuji za odpovedi...
my $conn = Connection(); my $lide = $conn->accept();Nejdřív čekáte na spojení na jednom portu...
my $proxy = Proxy(); my $local = $proxy->accept();Pak na druhém...
while( my $input = <$lide> ) {
chomp $input;
print "$input\n";
my $l = <$local>;
chomp $l;
print $l $input;
}
Pak čtete řádek z prvního, pak z druhýho socketu (tohle pořadí máte nějak zaručeno, nebo si koledujete o deadlock), a pak printujete kam??? $1 asi těžko bude nějaký file descriptor, takže by to mělo celkem solidně řvát. Navíc používat $1 jako proměnnou je dost blbej nápad.
die "Can't connected to lide.cz!\n";Tohle je asi dost od věci, protože se to ani v jednom případě nikam nepřipojuje.
No ja jsem omylem hodil predchozi verzi, soucasna je: http://www.pastebin.cz/23778
Aco to ma delat? tento script by mel byt takovym mostem mezi lidegw branou a IRC klientem.
V soucasne dobe to dela to, ze se to napoji na lide branu, prijme data od klienta, ale to je tak vsechno, bud se tomuto mostu nedari odeslat data lidegw brane, nebo neni schopen ty data od ni prijimat a posilat klientovi...
Lidewg brana hlasi connected, tento perlovsky most hlasi connected obema socketum ( uz jsem ten vypis connected z kodu odstranil ), avsak klient se nedokaze prihlasit...
btw od klienta mi prijdou tyto data:
PASS ...
USER ...
NICK ...
Nenapada vas nekoho, jak to zprovoznit? :-(
Všimnul jsem si ale, že vůbec neukončuješ zprávy posílaný socketům, tak se ti všechny zprávy z "proxy" hromadí do 1. neukončené zprávy pro "lidegw" a proto na cílovém serveru není "nic vidět".
Kod verim, ze je zmateny, poneavdz tohle zkousim prvne, nikdy jsem takovou lokalni proxy nezkousel 
A dotaz? Ja osobne doufam, ze staci uz jen kousicek k tomu, aby to fungovalo, tak bych chtel nakopnout
takze znovu:
1) cil - udelat lokalni proxy, neboli takovy most mezi pythonovou lide-gw branou, ktera slouzi k vytvoreni socketu pro komunikaci lide chatu s IRC klientem.
defaultni login na tuto branu je server: localhost; port: 13801;
2) chovani soucasneho scriptu: pythonova brana hlasi prijem noveho spojeni ( tedy od teto lokalni proxy ), oba sockety byly zdarne vytvoreny a proxy prijima data od IRC klienta. To je ale vse - tato lokalni proxy pravdepodobne neodesila data od klienta k lide brane, nebo nedokaze prevzit data z lide brany ( anebo oboji ze ) :-/
3) soucasny kod:
#!/usr/bin/perl
use strict;
use IO::Socket;
sub Connection {
my $conn = new IO::Socket::INET (
PeerAddr => 'localhost',
PeerPort => '13801',
Proto => 'tcp',
Type => SOCK_STREAM,
);
if ( ! $conn ) {
die "Can't connected to lide.cz!\n";
} else {
return $conn;
}
}
sub Proxy {
my $conn = new IO::Socket::INET (
LocalAddr => '127.0.0.1',
LocalPort => '13802',
Proto => 'tcp',
Resue => 1,
Listen => 1,
);
if ( ! $conn ) {
die "Can't created a proxy!\n";
} else {
return $conn;
}
}
my $conn = Connection();
my $server = Proxy();
my $proxy = $server->accept();
my $lidegw = $conn->accept();
$conn->blocking(0);
$server->blocking(0);
while ( my $lide = <$lidegw> or my $local = <$proxy> ) {
chomp $lide;
chomp $local;
if ( $lide != '' ) {
print "from lidegw: $lide\n";
print $server "$lide\r\n";
} else {
print "from klient: $local\n";
print $conn "$local\r\n";
}
}
$lidegw, zejména
...
my $lidegw = $conn->accept();
...
while ( my $lide = <$lidegw> or my $local = <$proxy> ) {
chomp $lide;
chomp $local;
if ( $lide != '' ) {
print "from lidegw: $lide\n";
print $server "$lide\r\n";
} else {
protože to nedává smysl, na tom socketu nic nenaslouchá.
Tiskni
Sdílej: