Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
java.util.Timer a java.util.TimerTask.
V konstruktoru "aplikační" třídy odděděné od TimerTask vytvářím novou instanci Timer a následně provedu schedule(this,0,delay); neboli spouštím periodické opakování metody run z té samé třídy. To také funguje jak má. Nyní bych ale chtěl periodické provádění přerušit a později opět spustit.
Pokud ale provedu timer.cancel(); a později se znovu pokusím úlohu naplánovat, logicky a zcela očekávaně to skončí IllegalStateException, přesně podle javadoc. Zkusil jsem tedy před opětovným naplánováním vytvořit novou instanci Timer a naplánovat již nad novým timerem, ale problém stále trvá.
Nemá někdo s tímto zkušenosti. Popřípadě ocením i jiné možnosti opakování úlohy s možným přerušením a znovuspuštěním.
Řešení dotazu:
try {
final Lock locker = new ReentrantLock();
final ScheduledExecutorService scheduler =
Executors.newScheduledThreadPool(1);
final Runnable beeper = new Runnable() {
public void run() {
locker.lock();
System.out.println("some job");
locker.unlock();
}
};
final ScheduledFuture> jobHandler =
scheduler.scheduleWithFixedDelay(beeper, 1, 5, TimeUnit.SECONDS);
TimeUnit.SECONDS.sleep(6);
System.out.println("zastavujem");
locker.lock();
TimeUnit.SECONDS.sleep(12);
System.out.println("poustime");
locker.unlock();
TimeUnit.SECONDS.sleep(12);
System.out.println("koncime");
jobHandler.cancel(false);
scheduler.shutdown();
} catch (InterruptedException ex) {
Logger.getLogger(Main.class.getName()).log(Level.SEVERE, null, ex);
}
Tiskni
Sdílej: