abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Knihovna libpng, tj. oficiální referenční knihovna grafického formátu PNG (Portable Network Graphics), byla vydána ve verzi 1.6.51. Opraveny jsou 4 bezpečnostní chyby obsaženy ve verzích 1.6.0 (vydána 14. února 2013) až 1.6.50. Nejvážnější z chyb CVE-2025-65018 může vést ke spuštění libovolného kódu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 12:22 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 159 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.11. 22:33 | Zajímavý software

    Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    21.11. 19:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.11. 13:11 | IT novinky

    Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    21.11. 06:11 | Komunita

    Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    21.11. 05:55 | Komunita

    První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    20.11. 22:00 | IT novinky

    Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    20.11. 21:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.11. 12:44 | IT novinky

    Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (19%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (23%)
     (15%)
     (16%)
    Celkem 389 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dotaz: zrychlení opakovaného volání virtuálních funkcí pomocí boost::bind?

    14.11.2009 22:34 vencas | skóre: 32
    zrychlení opakovaného volání virtuálních funkcí pomocí boost::bind?
    Přečteno: 188×
    Zdravím,

    chci se zeptat (než to budu pořádně zkoušet a měřit), jestli je možné urychlit časté a opakované volání virtuální funkce na objektu tak, že udělám virtuální funkci vracející pointer na nevirtuální funkci, která se příště bude (přes ten pointer) volat přímo, nevirtuálně. Využiju k tomu navázání pointeru na instanci pomocí boost::bind.

    Původní scénář:
    struct A{
       virtual int compute(int foo){ /* výpočet A */ }
    };
    struct B: public A{
       virtual int compute(int foo){ /* výpočet B */ }
    };
    
    vector<objekt*> objekty; // naplnit pole etc.
    
    for(int i=0; i<100000; i++){
       // tady se pro každý objekt v každém kroku resolvuje virtuální funkce, přitom výsledek pro kažedý objekt vždy stejný
       BOOST_FOREACH(const objekt*, objekty){ sum+=objekt->compute(bar); }
    }
       
    
    kde je nějaká množina objektů, na kterých se compute mnohokrát opakovaně volá.

    Nový scénář:
    struct A{
       typedef boost::function<int(int)> computePtrT;
       computePtrT compuptePtr;
       int computeA(int foo){ /* výpočet A */ } // neni virtualni!
       virtual computePtrT getComputePtr(){ return boost::bind(&A::computeA,this,_1); }
    };
    struct B: public A{
       int computeB(int foo){ /* výpočet B */ } // neni virtualni
       virtual computePtrT getComputePtr(){ return boost::bind(&B::computeB,this,_1); }
    };
    
    for(int i=0; i<100000; i++){
       BOOST_FOREACH(const objekt*, objekty){
          // při prvním cyklu se voláním virtuální funkce nastaví pointer na nevirtuální funkci (computeA nebo computeB)
          if(!objekt->computePtr) objekt->computePtr=objekt->getComputePtr();
          sum+=objekt->computePtr(bar);
       }
    }
    
    Díky za komentáře.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    14.11.2009 23:06 Jirka P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zrychlení opakovaného volání virtuálních funkcí pomocí boost::bind?
    Silně pochybuji - dokonce myslím, že zrychlení není možné, protože samotný boost::function při volání používá virtuální funkci.
    15.11.2009 16:36 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zrychlení opakovaného volání virtuálních funkcí pomocí boost::bind?
    Tak jsem to zkoušel, a kód byl dokonce pomalejší. (Myslel jsem nejdřív, že bude třeba změnit program na mnoha místech, tak jsem s tím nechtěl nejdřív hned experimentovat, ale šlo to vcelku snadno.) Díky.
    14.11.2009 23:06 Jirka P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zrychlení opakovaného volání virtuálních funkcí pomocí boost::bind
    Silně pochybuji - dokonce myslím, že zrychlení není možné, protože samotný boost::function při volání používá virtuální funkci.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.