abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:00 | IT novinky

    Programovací jazyk JavaScript (Wikipedie) dnes slaví 30 let od svého oficiálního představení 4. prosince 1995.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Bezpečnostní upozornění

    Byly zveřejněny informace o kritické zranitelnosti CVE-2025-55182 s CVSS 10.0 v React Server Components. Zranitelnost je opravena v Reactu 19.0.1, 19.1.2 a 19.2.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 02:44 | Komunita

    Bylo rozhodnuto, že nejnovější Linux 6.18 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS). Ta je aktuálně plánována do prosince 2027. LTS jader je aktuálně šest: 5.10, 5.15, 6.1, 6.6, 6.12 a 6.18.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:22 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.23.0, tj. první z nové řady 3.23, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 18:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 6.0 webového aplikačního frameworku napsaného v Pythonu Django (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:55 | Nová verze

    Po více než 7 měsících vývoje od vydání verze 6.8 byla vydána nová verze 6.9 svobodného open source redakčního systému WordPress. Kódové jméno Gene bylo vybráno na počest amerického jazzového klavíristy Gene Harrise (Ray Brown Trio - Summertime).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    včera 05:11 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za listopad (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | Nová verze

    Google Chrome 143 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 143.0.7499.40 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 13 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.12. 19:33 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,2 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,42 %. Procesor AMD používá 66,72 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.12. 15:22 | IT novinky

    Canonical oznámil (YouTube), že nově nabízí svou podporu Ubuntu Pro také pro instance Ubuntu na WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (47%)
     (19%)
     (18%)
     (23%)
     (15%)
     (25%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 426 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 2.12. 18:34
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dotaz: zrychlení opakovaného volání virtuálních funkcí pomocí boost::bind?

    14.11.2009 22:34 vencas | skóre: 32
    zrychlení opakovaného volání virtuálních funkcí pomocí boost::bind?
    Přečteno: 197×
    Zdravím,

    chci se zeptat (než to budu pořádně zkoušet a měřit), jestli je možné urychlit časté a opakované volání virtuální funkce na objektu tak, že udělám virtuální funkci vracející pointer na nevirtuální funkci, která se příště bude (přes ten pointer) volat přímo, nevirtuálně. Využiju k tomu navázání pointeru na instanci pomocí boost::bind.

    Původní scénář:
    struct A{
       virtual int compute(int foo){ /* výpočet A */ }
    };
    struct B: public A{
       virtual int compute(int foo){ /* výpočet B */ }
    };
    
    vector<objekt*> objekty; // naplnit pole etc.
    
    for(int i=0; i<100000; i++){
       // tady se pro každý objekt v každém kroku resolvuje virtuální funkce, přitom výsledek pro kažedý objekt vždy stejný
       BOOST_FOREACH(const objekt*, objekty){ sum+=objekt->compute(bar); }
    }
       
    
    kde je nějaká množina objektů, na kterých se compute mnohokrát opakovaně volá.

    Nový scénář:
    struct A{
       typedef boost::function<int(int)> computePtrT;
       computePtrT compuptePtr;
       int computeA(int foo){ /* výpočet A */ } // neni virtualni!
       virtual computePtrT getComputePtr(){ return boost::bind(&A::computeA,this,_1); }
    };
    struct B: public A{
       int computeB(int foo){ /* výpočet B */ } // neni virtualni
       virtual computePtrT getComputePtr(){ return boost::bind(&B::computeB,this,_1); }
    };
    
    for(int i=0; i<100000; i++){
       BOOST_FOREACH(const objekt*, objekty){
          // při prvním cyklu se voláním virtuální funkce nastaví pointer na nevirtuální funkci (computeA nebo computeB)
          if(!objekt->computePtr) objekt->computePtr=objekt->getComputePtr();
          sum+=objekt->computePtr(bar);
       }
    }
    
    Díky za komentáře.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    14.11.2009 23:06 Jirka P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zrychlení opakovaného volání virtuálních funkcí pomocí boost::bind?
    Silně pochybuji - dokonce myslím, že zrychlení není možné, protože samotný boost::function při volání používá virtuální funkci.
    15.11.2009 16:36 vencas | skóre: 32
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zrychlení opakovaného volání virtuálních funkcí pomocí boost::bind?
    Tak jsem to zkoušel, a kód byl dokonce pomalejší. (Myslel jsem nejdřív, že bude třeba změnit program na mnoha místech, tak jsem s tím nechtěl nejdřív hned experimentovat, ale šlo to vcelku snadno.) Díky.
    14.11.2009 23:06 Jirka P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zrychlení opakovaného volání virtuálních funkcí pomocí boost::bind
    Silně pochybuji - dokonce myslím, že zrychlení není možné, protože samotný boost::function při volání používá virtuální funkci.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.