abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:22 | IT novinky

    Nezisková organizace Internet Security Research Group (ISRG) vydala Výroční zprávu za rok 2024 (pdf). Organizace stojí za certifikační autoritou Let's Encrypt, projektem Prossimo, jehož cílem je používání paměťově bezpečného kódu v kritické internetové infrastruktuře a službou Divvi Up řešící telemetrii respektující soukromí uživatelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Zajímavý software

    Vývojáři PeerTube, tj. svobodné alternativy k videoplatformám velkých technologických společností, představili mobilní aplikaci PeerTube (Google Play, App Store). Zdrojové kódy jsou k dispozici na Framagitu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:55 | IT novinky

    Google představil Gemini 2.0, tj. novou verzi svého modelu umělé inteligence (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:44 | Zajímavý článek

    Prosincové číslo časopisu MagPi od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: MagPi 148 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 01:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.27 frameworku Flutter (Wikipedie) pro vývoj mobilních, webových i desktopových aplikací a nová verze 3.6 souvisejícího programovacího jazyka Dart (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.12. 21:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) listopadová aktualizace aneb nová verze 1.96 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.96 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.12. 16:55 | Nová verze

    OpenMandriva ROME, tj. průběžně aktualizovaná (rolling) edice linuxové distribuce OpenMandriva, byla vydána ve verzi 24.12.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.12. 02:11 | Nová verze

    U příležitosti oslav sedmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 13.33. Nová verze přináší rychlejší vykreslování vektorových map a vylepšení/doladění nového stylu pro OpenAndroMaps/Mapsforge mapy. Kdo by rád OSM mapy v "prémiovém" barevném schématu a nechce čekat až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.

    Martin Tůma | Komentářů: 57
    10.12. 23:44 | IT novinky

    Tým Google Quantum AI představil kvantový čip Willow se 105 qubity.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Rozcestník

    Dotaz: color space

    17.1.2010 21:51 bajo | skóre: 3
    color space
    Přečteno: 346×
    Vedel by mi niekto hodit neake zdrojaky, agoritmi, ci uz vlastne alebo link na nete pre klucuvanie obrazu alebo segmentaciu, potreboval by som iba vidiet ako to robia iny a porovnat s mojimi algoritmami, kedze v tejto oblasti som zaciatocnik a nepoznam este vela algoritmov a teorii pre pracu s obrazom. Dobre by bolo, keby pracovali s farebnym priestorom HSV, nie RGB. Ale budem povdacny za hoc-co, coho by som sa mohol chytit.. Je jedno v akom jazyku, ale ked uz tak c++. Dakujem.

    Odpovědi

    18.1.2010 01:15 vch | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: color space
    Treba ITK.
    18.1.2010 06:09 dark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: color space
    Moc nechápu otázku. Chceš porovnat nebo použít algoritmy pro jakou činnost? Pokud chceš pracovat na pixelové úrovni, tak stačí jen přečíst pixel data z nějakého kontejneru, kde jsou uložené (QImage, gtk_pixbuf, cairo_image_t, atd...). Žádná knihovna zatím neumožňuje ukládat obrázky jako HSV data, ale RGB <-> HSV konverze je jednoduchá.

    Podívej se na knihovny jako imlib2, qimageblitz, cximage, atd. (nebo třeba i na fog). Na netu se toho válí hodně i s rozumnou licencí.
    19.1.2010 09:23 bajo | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: color space
    samozrejme ze neukoadam obrazky ako HSV, pracujem v OpenGL Shaders, obraz ziskavam z kamery, ktory transformujem priamo do pamate grafickej karty ako RGB. V Shadery analyzujem dany obraz. Mam tam spravenu jednoduchu konverziu RGBtoHSV. Takze dany obraz sa snazim dalej analyzovat v priestore HSV. Ako prve robim klucovanie. Takym stilom, ze si myskou naklikam 3 farby, ktore mi zoberie z 3 pixelov z pozicii na ktore kliknem myskov do obrazu. Tie farby transformujem do HSV a dam do Shadera, kde bezi obraz. Tam dalej neak porovnavam tie farby s obrazom a snazim sa vyklucovat ten obraz. Napriklad neaku pasku zo zeme. A tu potrebujem si pozriet neake podobne overene algoritmi, ako sa take veci robia v skutocnosti, alebo len podobne veci, ktore robili iny, budem menej tapat v nezname a menej si vymyslat, ak mi pomozete. :) dakujem.
    20.1.2010 16:43 dark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: color space
    Aha, tak to neporadim, ale o filtrovani obrazu se toho da urcite sehnat dost, popripade koupit nejakou literaturu;)
    stativ avatar 18.1.2010 08:05 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: color space
    Nevím co konkrétně chceš dělat, ale obvykle je nejjednodušší (a postačující) nějakým algoritmem přiřadit váhy jednotlivým pixelům (v závislosti na barvě nebo čemkoliv jiném) a pak případně použít threshold a odstranit šum.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    3.2.2010 17:20 Nikola Pajkovský | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: color space
    zkus OpenCV
    Save the whales. Feed the hungry. Free the mallocs

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.