abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 07:00 | IT novinky

    Komunikační software Signal (Wikipedie) v nové beta verzi umožňuje komunikaci mezi uživateli bez prozrazení telefonního čísla. Telefonní číslo je ale nadále nutné zadat při registraci do Signalu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 00:22 | Nová verze

    Google Chrome 122 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 122.0.6261.57 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Opraveno bylo 12 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 123.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 123 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Komunita

    Open source stavebnice STEMFIE nově podporuje TT motory. Videoukázka na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 07:00 | Zajímavý software

    Společnost Valve uvolnila zdrojové kódy svého zvukového frameworku Steam Audio SDK pod open source licencí Apache 2.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.2. 23:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.10 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi a zpracování digitálních fotografií primárně ve formátů RAW RawTherapee (Wikipedie). Vedle zdrojových kódů je k dispozici také balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    19.2. 14:33 | Komunita

    MojeFedora.cz informuje, že ovladač Nvidia už není v GNOME Software. Před 7 lety se zjednodušil způsob, jak nainstalovat proprietární ovladače Nvidia do Fedory. Pokud jste po instalaci souhlasili s repozitáři třetích stran, přidal se speciální repozitář z RPMFusion, který balíčky s ovladačem obsahoval. Zároveň byla přidána integrace s GNOME Software, takže stačilo dát hledat v katalogu softwaru "nvidia" a ovladač šlo nainstalovat

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 83
    19.2. 12:44 | Zajímavý software

    Castle Game Engine je multiplatformní open source 2D i 3D herní engine pro vývoj her v programovacím jazyce Pascal (Proč v Pascalu?). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Videoukázky na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    19.2. 12:22 | Komunita

    DevConf.CZ 2024, jedna z největších akcí zaměřených na Linux a open source ve střední Evropě, proběhne od 13. do 15. června v Brně. Do 3. března lze přihlásit přednášku nebo workshop.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.2. 16:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Kolik máte nálepek na víku notebooku?
     (17%)
     (59%)
     (5%)
     (3%)
     (5%)
     (10%)
    Celkem 348 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 15.2. 10:39
    Rozcestník

    Dotaz: orientace/natoceni trojuhelniku v pythonu (screenlets.drawing)

    9.2.2010 07:54 Radim
    orientace/natoceni trojuhelniku v pythonu (screenlets.drawing)
    Přečteno: 159×
    Zdravim, zajimalo by me, jestli je mozne pri/po nakresleni trojuhelniku metodou draw_triangle() (nebo jakehokoliv jineho objektu) zmenit jeho orientaci. Proste aby nemusela byt zakladna vodorovna, ale treba svisla (=rotace o 90 stupnu). Samotna metoda draw_triabgle to neumoznuje, pokud jsem se dobre dival. Narazil jsem na metodu transform v modulu cairo, ale nepodarilo se mi zjistit o ni nic dalsiho. Alternativne, je mozne si pomoci car nadefinovat nejaky uzavreny tvar, ktery je pak mozno vyplnit barvou? (v tom pripade prosim o jednoduchy priklad). Diky Radim

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Řešení 1× (Radim (tazatel))
    9.2.2010 11:03 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: orientace/natoceni trojuhelniku v pythonu (screenlets.drawing)
    Neznám screenlets, ale pokud používáš ke kreslení Cairo, tak ano a ano.

    Jakékoli transformace jsou metody Contextu, takže uděláš cr.rotate()

    http://www.cairographics.org/documentation/pycairo/reference/context.html#cairo.Context.rotate

    a od té chvíle kreslíš pootočeně. Není nutno používat rovnou nejobecnější metodu transform, když chceš akorát rotaci...

    Vyplnění uděláš úplně stejně jako nakreslení obrysu, jen na cestu namísto stroke() použiješ fill(). Chceš-li nakreslit obrys i vyplnit, musíš pro první operace použít stroke_preserve()/fill_preserve(), aby se současná cesta po použití nezahodila.

    Projdi si toto:

    http://www.cairographics.org/samples/

    (příklady jsou v C, ale jelikož jsou to sekvence volání metod, tak je přepis do čehokoli triviální).
    10.2.2010 01:09 Radim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: orientace/natoceni trojuhelniku v pythonu (screenlets.drawing)
    Diky, mrknu na to. R

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.