abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:11 | Nová verze

    Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 15:11 | Nová verze

    Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Humor

    Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 11:33 | Zajímavý článek Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.9. 21:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.9. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.9. 12:22 | Nová verze

    Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.9. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (47%)
     (53%)
     (0%)
     (7%)
     (13%)
     (7%)
     (20%)
     (7%)
     (13%)
    Celkem 15 hlasů
     Komentářů: 1, poslední včera 13:49
    Rozcestník

    Dotaz: orientace/natoceni trojuhelniku v pythonu (screenlets.drawing)

    9.2.2010 07:54 Radim
    orientace/natoceni trojuhelniku v pythonu (screenlets.drawing)
    Přečteno: 197×
    Zdravim, zajimalo by me, jestli je mozne pri/po nakresleni trojuhelniku metodou draw_triangle() (nebo jakehokoliv jineho objektu) zmenit jeho orientaci. Proste aby nemusela byt zakladna vodorovna, ale treba svisla (=rotace o 90 stupnu). Samotna metoda draw_triabgle to neumoznuje, pokud jsem se dobre dival. Narazil jsem na metodu transform v modulu cairo, ale nepodarilo se mi zjistit o ni nic dalsiho. Alternativne, je mozne si pomoci car nadefinovat nejaky uzavreny tvar, ktery je pak mozno vyplnit barvou? (v tom pripade prosim o jednoduchy priklad). Diky Radim

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Řešení 1× (Radim (tazatel))
    9.2.2010 11:03 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: orientace/natoceni trojuhelniku v pythonu (screenlets.drawing)
    Neznám screenlets, ale pokud používáš ke kreslení Cairo, tak ano a ano.

    Jakékoli transformace jsou metody Contextu, takže uděláš cr.rotate()

    http://www.cairographics.org/documentation/pycairo/reference/context.html#cairo.Context.rotate

    a od té chvíle kreslíš pootočeně. Není nutno používat rovnou nejobecnější metodu transform, když chceš akorát rotaci...

    Vyplnění uděláš úplně stejně jako nakreslení obrysu, jen na cestu namísto stroke() použiješ fill(). Chceš-li nakreslit obrys i vyplnit, musíš pro první operace použít stroke_preserve()/fill_preserve(), aby se současná cesta po použití nezahodila.

    Projdi si toto:

    http://www.cairographics.org/samples/

    (příklady jsou v C, ale jelikož jsou to sekvence volání metod, tak je přepis do čehokoli triviální).
    10.2.2010 01:09 Radim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: orientace/natoceni trojuhelniku v pythonu (screenlets.drawing)
    Diky, mrknu na to. R

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.