abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:22 | Nová verze

    Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Nová verze

    Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:00 | Komunita

    Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | IT novinky

    Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 20:33 | IT novinky

    Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:55 | Komunita

    MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.9. 17:33 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 211. sraz, který proběhne v pátek 19. září od 18:00 ve Studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Na srazu proběhne přednáška Jiřího Eischmanna o nové verzi prostředí GNOME 49. Nemáte-li možnost se zúčastnit osobně, přednáškový blok bude opět streamován živě na server VHSky.cz a následně i zpřístupněn záznam.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.9. 01:33 | IT novinky

    Microsoft se vyhnul pokutě od Evropské komise za zneužívání svého dominantního postavení na trhu v souvislosti s aplikací Teams. S komisí se dohodl na závazcích, které slíbil splnit. Unijní exekutivě se nelíbilo, že firma svazuje svůj nástroj pro chatování a videohovory Teams se sadou kancelářských programů Office. Microsoft nyní slíbil jasné oddělení aplikace od kancelářských nástrojů, jako jsou Word, Excel a Outlook. Na Microsoft si

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (81%)
     (6%)
     (4%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
    Celkem 187 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 10.9. 13:00
    Rozcestník

    Dotaz: c++0x, std::function

    Jardík avatar 15.2.2010 19:41 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    c++0x, std::function
    Přečteno: 474×
    Stala se mi taková věc. Něco jsem programoval a použil jsem tam callbacky ve stylu
    std::function<void (EraseResult)> OnEraseDone;
    
    std::thread eraseDisc(bool quick, OnEraseDone callback)
    {
      std::thread th(std::bind(&Device::_eraseThread, this, callback));
      return std::move(th);
    }
    
    void _eraseThread(OnEraseDone callback)
    {
      // blabla
    }
    
    Callbacky mi tak hezky fungovaly, ale jen do té doby, než jsem místo obyčejné funkce jako callback chtěl použít pointer na metodu:
    // v metodě objektu typu Test
    std::thread th = eraseDisc(true, OnEraseDone(&Test::eraseDone, this));
    
    Kompilátor nahlásí slušnou 100 řádkovou chybu, ze které se zdá, že takový konstruktor std::function nemá a std::bind mi taky nepomůže. Otázkou tedy je, co použít místo std::function (GCC 4.4 ještě neumí lambda funkce, tak ty taky ne, boost knihovnu taky nee), nebo poradit, co dělám špatně.
    Věřím v jednoho Boha.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    15.2.2010 20:51 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
    Use the std::mem_fn, Jardiku!
    Jardík avatar 15.2.2010 21:29 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
    Takováto odpověď mi nestačí. mem_fn jenom obsáhne ten pointer na metodu, ale né objekt, na který se to má volat a je třeba ho poté uvést, což není to, co potřebuju.
    Věřím v jednoho Boha.
    15.2.2010 21:40 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
    To, co potřebuješ, je bind (nějak takhle):
    eraseDisc(true, boost::bind(&Objekt::metoda, this));
    
    Skoro jistě (nechce se mi to zjišťovat) je to v C++0x taky (asi se to bude jmenovat std::bind), najdi si to.

    Nebo můžeš bejt frikulín, a jít do lambdy (bez záruky jak na syntax, tak na funkčnost v nějakým kompilátoru):
    eraseDisc(true, []{ this->metoda(); } );
    
    Na std::function je konvertovatelný buď func-pointer, nebo funktor.
    Jardík avatar 15.2.2010 22:23 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
    V dotazu jsem snad psal, že GCC lambdy zatím nemá (je sice SVN branch, který je má, ale extra kompilovat gcc se mi moc nechce).
    Věřím v jednoho Boha.
    15.2.2010 21:44 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function

    Tahleta dnesni mladez ...

    std::bind(std::mem_fn(&Test::eraseDone), this)
    Jardík avatar 15.2.2010 22:30 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
    Tak na tohle mem_fn() nepotřebuju, to zvládne bind() i bez toho. Problém však je, že výsledek nemůžu přiřadit do std::function<void (EraseResult)>
    Věřím v jednoho Boha.
    15.2.2010 22:46 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function

    Jo aha, vy tam mate jeste jeden volnej parametr... s vama je teda prace!

    #include <functional>
    #include <string>
    #include <iostream>
    
    
    struct test
    {
            void run(const std::string& message)
            {
                    std::cout << message << "\n";
            }
    };
    
    int main(int argc, char** argv)
    {
            using namespace std::placeholders;
    
            test t;
            std::function<void (const std::string&)> f = std::bind(&test::run, &t, _1);
    
            f("Hola hola");
    }

    (Mate recht, jde to i bez std::mem_fn, musim se podivat, proc mne to bez nej kdysi neslo...)

    15.2.2010 22:46 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
    Jestli to má mít ještě parametry, tak:

    std::bind(&Test::eraseDone, this, std::placeholders::_1)
    Jardík avatar 15.2.2010 22:57 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: c++0x, std::function
    To je ono :-) Děkuju.
    Věřím v jednoho Boha.
    16.2.2010 10:57 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše OT: was Re: c++0x, std::function
    Koukam ze uz jsi to vyresil. Stejne si ale neodpustim jednu OT poznamku, kterou si jeste pamatuju jeste ze skoly. Nas prednasejici se jednou rozpovidal na tema jakej straslivej opruz byl implementovat member pointery v jeho kompilatoru. Kompilator musi pripravit kod, kterej za behu rozhodne jestli je metoda virtualni nebo ne, jestli nahodou neni zdedena od virtualniho predka a pod. Te to prej desna magie a v zavislosti na implementaci zabira member pointer 6-12B na 32bit platformach. Je to jedna z nejtezsich veci pro impementatory C++ kompilatoru. Ja jsem si z toho vzal ponauceni ze nikdy member pointer pouzivat nebudu, ze mi staci trida command s metorou run.
    16.2.2010 13:28 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: was Re: c++0x, std::function
    Upřímně řečeno, z takovéhle logiky se mi otvírá kudla v kapse. Když to převyprávím, tak prostě nějaký přednášející něco implementoval, nešlo mu to, tak to prohlásil za opruz, a učí to studenty nepoužívat.

    K jednotlivým bodům:
    Kompilator musi pripravit kod, kterej za behu rozhodne jestli je metoda virtualni nebo ne, jestli nahodou neni zdedena od virtualniho predka a pod.
    Nikoliv, kompilátor nic takového dělat nemusí. Ani nemůže, protože za běhu v programu taková informace prostě není (ledaže by si ji tam ten implementátor speciálně kvůli tomuhle přidal, ale v takovém případě je pochybné mluvit o tom jako o opruzu - implementátor si za ten opruz může sám, a to i v případě, kdy chce dodržet nějaké ABI). Pokud jde o ukazatele na metodu, je situace celkem jednoduchá - asi nejjednodušší implementace je dvojice (pointer na funkci, offset pro this) s tím, že pro volání virtuální funkce ap. kompilátor vygeneruje kód
    Ret synthesized_thunk(T* that, Args... args) {
      that->real_function(args);
    }
    
    a tuhle funkci použije do toho PMF.
    zabira member pointer 6-12B na 32bit platformach
    To není vůbec k divení, takových věcí je víc.
    Je to jedna z nejtezsich veci pro impementatory C++ kompilatoru
    Implementoval ten váš expert RTTI? Výjimky? Linker? To jsou všechno věci těžší, anebo pracnější, a zcela určitě jejich datové struktury zabírají víc, než pouhých 12 B.
    Ja jsem si z toho vzal ponauceni ze nikdy member pointer pouzivat nebudu
    Uniká mi logika tohohle kroku. I když to nebudete používat, implementovat se to bude pořád stejně (těžce nebo lehce, to je jedno).
    ze mi staci trida command s metorou run.
    ... čímž se ochudíte o jakýkoli generický kód, který spolupracuje s funktory.

    Disclaimer: Tento příspěvek rozhodně nemá vyvolat dojem, že PMF by se měly používat nějak masově. IMHO jsou PMF v C++ jedním z reliktů C (v tomto případě ukazatelů na funkce) a jejich použití přináší např. výkonnostní problémy, na druhou stranu není jednoduché a nepodporuje znovupoužitelnost kódu.
    16.2.2010 13:54 dark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: was Re: c++0x, std::function
    A co toto, celkem jednoduché a fungovalo mi to zatím všude:)

    Member Function Pointers and the Fastest Possible C++ Delegates
    Jardík avatar 17.2.2010 22:34 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OT: was Re: c++0x, std::function
    O tom já přece vím, ale já chtěl c++0x řešení :-)
    Věřím v jednoho Boha.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.