Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.3 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovky v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.
Lennart Poettering se na Mastodonu rozepsal o novince v systemd, na které pracuje: systemd bude umět nabootovat z obrazu disku staženého pomocí HTTP v rámci initrd.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2025.2. Nově lze zálohovat také na Google Drive a Microsoft OneDrive.
V kinech aktuálně běží animovaný film Kočičí odysea, v originálu Flow, (Wikipedie) vytvořený v Blenderu. Film získal řadu ocenění a má dvě nominace na Oscary 2025. Na ČSFD má 80 %. Režisérem je Gints Zilbalodis. Rozhovor s režisérem na stránkách Blenderu.
Oficiálně byla vydána (Mastodon, 𝕏) třetí RC verze GIMPu 3.0. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu. GIMP je nově k dispozici také ve formátu AppImage.
Nejnovějším projektem Blender Studia je herní projekt DogWalk. Cílem projektu je prozkoumat možnosti a vylepšit spolupráci Blenderu s herním enginem Godot a vytvořit jednoduchou hru. Jde o jejich druhý herní projekt. Prvním byla hra Yo Frankie! (projekt Apricot) postavená na již nevyvíjeném Blender Game Enginu.
Byla vydána verze 0.83 telnet a ssh klienta PuTTY. Podrobnosti v přehledu nových vlastností a oprav chyb a Change Logu. Vypíchnuta je podpora výměny klíčů pomocí postkvantového algoritmus ML-KEM.
Hector "marcan" Martin z Asahi Linuxu skončil jako upstream vývojář linuxového jádra. Štafetu po něm převzal Janne Grunau z Asahi Linuxu.
PlayStation Network (PSN) má již několik hodin, vlastně celou sobotu, masivní výpadek (Stav služby PSN, X).
Vývojáři open source storage platformy TrueNAS oznámili, že s verzí 25.04 s kódovým názvem Fangtooth končí TrueNAS CORE postavený na FreeBSD a TrueNAS SCALE postavený na Linuxu. Jejich společným pokračováním bude TrueNAS Community Edition postavený na Linuxu.
zdravim,
lze nejak jednoduse nove zkompilovany kernel testovat, napr. ho nejak nabootovat ve virtualboxu?
Nebo obecna otazka, jak to delaji vyvojari kernelu? Nedokazu si predstavit, ze pri kazde zmene nainstaluji novy kernel a pak rebootuji a cekaji co bude?!?
na UML jsem se trochu dival, primo doc v jadre je k tomu docela salodlouhy pokus, zajima me jak ten vyvoj jadra ty jednotlivci delaji.
chapu ze pracuji u toho s gitem, ale kdyz udelaji nejake zmeny a zkompiluji kernel, tezko si mohu predstavit, pak rebootuji pocitac a cekaji co se bude dit a takhle stale dokola?!? to asi ne, ani se mi nechce verit, ze k vyvoji se pouziva virtualbox ve kterem si hraji jako na pisecku, to uz snad spise nejake openvz nebo ten UML.
Hledal jsem na kernelnewbies, ale nikde jsem tam nenasel jak si tohle ulehcit bez rebootovani.
Linux boot specific: When using these options, you can use a given Linux kernel without installing it in the disk image. It can be useful for easier testing of various kernels. -kernel bzImage Use bzImage as kernel image. -append cmdline Use cmdline as kernel command line -initrd file Use file as initial ram disk.Jinak k omezení čekání se dá taky použít kexec.
Tiskni
Sdílej: