Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
narazil jsem na problém a nevím jak se pohnout z místa :-/
K jedné úloze z teorie sítí potřebuju napsat funkci, která vrátí permutaci všech prvků seznamu, kterej se jí předá jako parametr. Ať jsem nad tím koumal jak chtěl, řešení vždycky vedlo k rekurzi. Problém nastane, pokud je seznam relativně velký. Program spadne na výjimku "RuntimeError: maximum recursion depth exceeded in cmp"
def permute(lst):
if lst == []:
return [[]]
else:
return [[el]+chunk for el in lst for chunk in permute([ x for x in lst if x != el])]
Dá se tý rekurzi nějak vyhnout nebo dá se spustit python s větším zásobníkem ?
Na druhou stranu ten kód už nevypadá tak elegantně, resp. zatím se mi nepodařilo přesně vyčíst ten algoritmus. Nebyla by nějaká jednodušší verze ? Já vím, to už chci moc
Ok, na to generování podle pořadového čísla se juknu. Díky.
def permute(lst): if not lst: yield [] else: for item in lst: for chunk in permute([x for x in lst if x != item]): yield [item] + chunkAk by som mal tento program vylepsovat, tak by som ho prepisal tak, aby nevratil iterovany zoznam zoznamov, ale iterovany zoznam toho co dostal na vstupe (cize ak agrumentom bude string - vratil by zoznam stringov, ak tuple, zoznam tuplov...)
$ cat permutations.py #! /usr/bin/env python3 import sys import itertools for item in itertools.permutations(sys.argv[1:]): print("".join(item)) $ ./permutations.py A B C ABC ACB BAC BCA CAB CBA
Tiskni Sdílej: