abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:00 | IT novinky

    ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:11 | Nová verze

    Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.

    lukve | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nová verze

    Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:00 | Humor

    Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 09:55 | IT novinky

    Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    9.11. 19:22 | Pozvánky

    Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i

    … více »
    bkralik | Komentářů: 4
    9.11. 05:00 | Nová verze

    Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.11. 23:11 | Zajímavý software

    Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    8.11. 22:44 | IT novinky

    Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (22%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 340 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: různá velikost .so při kompilaci dohromady / po kusech?

    30.3.2010 21:33 vencas | skóre: 32
    různá velikost .so při kompilaci dohromady / po kusech?
    Přečteno: 162×
    Zdravím,

    kompiluju sdílenou knihovnu (plugin) z mnoha zdrojových souborů. Zkouším to 2 různými způsoby:
    1. každý zdroják se zkompiluje do objektu, všechny se pak dohromady slinkují. Protože je hodně kóu v hlavičkových souborech (c++, šablony atd), je to dost pomalé.
    2. Udělá se jeden zdroják, který #includuje všechny zdrojové soubory (které se v 1. případě kompilovaly zvlášť) a kompiluje se to všechno dohromady. g++ si ukousne 6GB RAM, ale je to o mnoho rychlejší než 1.
    Nerozumím však tomu, proč se liší velikost výsledného pluginu - v prvním případě je několikanásobně větší (třeba 20MB vs. 120MB). Měl jsem za to, že linker by měl vyeliminovat symboly, které jsou definovány vícekrát (předpokládám že většinou instanciace šablon). Používám linker ld nebo gold (je to nastejno).

    Umíte to někdo vysvětlit? Samozřejmě mě zajímá, jak případně zajistit, aby byl výsledek 1. menší.

    Díky.

    Odpovědi

    30.3.2010 22:08 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: různá velikost .so při kompilaci dohromady / po kusech?
    Použil si strip (prípadne kompiloval tak, aby tam neboli debugovacie informácie)?

    Inak nejaký rozdiel môže vzniknúť tým, že keď je to v jednom súbore, tak sa môžu použiť niektoré optimalizácie, ktoré sa nemôžu použiť, ak sa to kompiluje zvlášť (to ale neznamená, že to bude menšie, napr. kvôli tomu, že sa niektoré funkcie zmenia na inline, môže byť výsledný kód väčší).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.