Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.
Virtualizační software Xen (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 4.21. Podrobnosti v poznámkách k vydání a přehledu nových vlastností.
Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).
Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.
První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.
Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
n procesov a aby kazdy potomok vypisal cislo od 0 po 4. Preco to ale nebezi naraz(paralelne?)
pid_t pid[n+1];
for(p = 0; p < n; p++)
{
pid[p] = fork();
switch(pid[p])
{
case -1:
/* fork error */
PANIC("fork");
break;
case 0:
child = true;
for(int i = 0; i < 5; i++) { printf("%d\n", i); fflush(stdout); }
break;
default:
waitpid(pid[p], NULL, 0);
child = false;
break;
}
if(child) break;
}
printf("--- (%d) => (%d)\n", getppid(), getpid());
Toto je vystup:
0
1
2
3
4
--- (12622) => (12623)
0
1
2
3
4
--- (12622) => (12624)
0
1
2
3
4
--- (12622) => (12625)
0
1
2
3
4
--- (12622) => (12626)
0
1
2
3
4
--- (12622) => (12627)
--- (3683) => (12622)
3683 je bash.
Dakujem za radu
Řešení dotazu:
default:
waitpid(pid[p], NULL, 0);
Ak tomu dobre rozumiem, tak sa hlavny proces najprv zdvoji (fork),
a pocka waitpid kym synovsky proces skonci.
A az potom pokracuje vo vykonavani cyklu
n vlakien:
for(p = 0; p < n; p++)
{
pid[p] = fork();
switch(pid[p])
{
case -1:
/* fork error */
PANIC("fork");
break;
case 0:
child = true;
break;
default:
child = false;
break;
}
if(child) break;
}
if(child)
{
sleep(5);
//do_child_job(p);
}
if(parent)
{
for(p = 0; p < n; p++)
{
printf("parent\n");
waitpid(pid[p], NULL, 0);
}
Problem je vsak, ze ked napriklad 1. child proces nieco robi dlhsie, tak waitpid zablokuje hlavny proces cakanim na skoncenie a az potom sa zavola waitpid na dalsie procesy. Comu ale uz vobec nerozumiem, preco sa tento kod sprava tak, ze da takyto vystup:
parent // tu caka tych 5 sekund
parent // dalsie 4 riadky uz vypise okamzite
parent
parent
parent
Slo by asi pouzit WNOHANG vo waitpid namiesto 0, ale potom hlavny proces skonci a nepocka na skoncenie deti.
Ako teda zabezpecit, ze hlavny proces nebude blokovany child procesmy, ale zaroven pocka, kym vsetky skoncia?
static void sigchld_hdl(int sig)
{
running_children--;
printf("sigchld_hdl\n"); fflush(stdout);
/* Wait for all dead processes.
* We use a non-blocking call to be sure this signal handler will not
* block if a child was cleaned up in another part of the program. */
while (waitpid(-1, NULL, WNOHANG) > 0)
{
}
if(running_children == 0) // toto je vlastne na upratanie po detoch, ked uz vsetky su skoncene
{
printf("--QUITING\n"); fflush(stdout);
fclose(fp);
if (msgctl(msqid, IPC_RMID, NULL) == -1)
PANIC("msgctl");
exit(EXIT_SUCCESS);
}
}
potom v main()
struct sigaction act;
memset (&act, 0, sizeof(act));
act.sa_handler = sigchld_hdl;
if (sigaction(SIGCHLD, &act, 0)) {
perror ("sigaction");
return 1;
}
for(p = 0; p < n; p++)
{
pid[p] = fork();
switch(pid[p])
{
case -1:
/* fork error */
PANIC("fork");
break;
case 0:
child = true;
break;
default:
child = false;
running_children++;
printf("adding child: %ld\n", running_children); fflush(stdout);
break;
}
if(child) break;
}
if(child)
{
printf("(%d) cakam...\n", getpid()); fflush(stdout);
msg_rcv(READY_TO_START);
printf("(%d) child\n", getpid()); fflush(stdout);
exit(EXIT_SUCCESS);
// sleep(1);
}
if(parent)
{
for(p = 0; p < n; p++)
{
printf("parent\n"); fflush(stdout);
waitpid(pid[p], NULL, WNOHANG);//WNOHANG
msg_snd(READY_TO_START, READY_TO_START_TRUE);
}
while (running_children>0) {
sleep(1);
printf("sleeping, running children: %ld\n", running_children); fflush(stdout);
}
}
Toto teda vacsinou funguje, avsak niekedy sa to zasekne na tom poslednom while(running_children>0) a vystup je takyto:
$ ./philosophers 5
(26467) >> sending message(1): 1
(26467) >> sending message(2): 0
adding child: 1
(26468) cakam...
adding child: 2
(26469) cakam...
adding child: 3
(26470) cakam...
adding child: 4
(26471) cakam...
adding child: 5
parent
(26467) >> sending message(3): 0
parent
(26468) >> receiving message(3): 0
(26468) child
(26469) >> receiving message(3): 0
(26469) child
sigchld_hdl
(26467) >> sending message(3): 0
parent
(26467) >> sending message(3): 0
parent
(26470) >> receiving message(3): 0
(26470) child
(26471) >> receiving message(3): 0
(26471) child
(26472) cakam...
sigchld_hdl
(26467) >> sending message(3): 0
parent
(26467) >> sending message(3): 0
(26472) >> receiving message(3): 0
(26472) child
sigchld_hdl
sleeping, running children: 2
sleeping, running children: 2
sleeping, running children: 2
sleeping, running children: 2
sleeping, running children: 2
sleeping, running children: 2
sleeping, running children: 2
sleeping, running children: 2
sleeping, running children: 2
^C
Chape to niekto?
Dakujem
Problém už byl vyřešen, ale neodpustím si terminologickou poznámku:
Nasledujuci kod spusti pekne n vlakien:
Syscall fork() nevytváří vlákna ale procesy. Vlákna by se vytvářela pomocí pthread_create().
Tiskni
Sdílej: