Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.
Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.
Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a
… více » #> chrt -r 99 ./program
nebo takhle:
#> nice -20 ./program
nebo normálně:
#> ./program
vždy se rozptyl času potřebného k vykonání smyčky pohybuje okolo 9.99+-0.04ms. Tj. jedna smyčka proběhne průměrně o 9.99ms jinak dlouho než nějaká jiná smyčka. Není mi jasné, proč ani chrt ani nice nemá na rozptyl vliv. Jádro je 2.6.31.6-rt19-1-amd64 #1 SMP PREEMPT RT .
Máte tip, jak otestovat, zdali rt-preemt funguje a pakliže ano, proč nefunguje chrt?
./cyclictest -t1 -p 80 -n -i 10000 -l 10000 policy: fifo: loadavg: 0.02 0.17 0.10 1/158 17841 T: 0 (17147) P:80 I:10000 C: 10000 Min: 6 Act: 8 Avg: 8 Max: 31
(Pro ty šťastné, kteří o téhle hrůze nevědí: http://en.wikipedia.org/wiki/System_Management_Mode#Entering_SMM - pozor, je to k zblití)
Tohle je nutné ověřit; asi bych zkusil něco jako vypisovat místo měření jenom čistý systémový čas, stroj ničím jiným nezatěžovat a sledovat, jak moc čas skáče. Pokud poskakuje moc, tak je zle a daný motherboard se prostě nehodí pro realtime operace. (Respektive, možná by šlo přeflashovat BIOS nějakým otevřeným firmwarem, ale hádám, že to skončí mrtvou deskou.)
Když to nepůjde jinak, což zbastlit nějaký mezikus s Atmelem, PICem nebo tak (pokud bude stíhat, ale snad by mohl) a do PC-čka posílat už připravená data?
Tiskni
Sdílej: