abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:44 | Komunita

    V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:44 | Zajímavý projekt

    Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 14:22 | Zajímavý článek

    Github publikoval Octoverse 2025 (YouTube), tj. každoroční přehled o stavu open source a veřejných softwarových projektů na GitHubu. Každou sekundu se připojil více než jeden nový vývojář. Nejpoužívanějším programovacím jazykem se stal TypeScript.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:55 | Komunita

    Kit je nový maskot webového prohlížeče Firefox.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 00:11 | Nová verze

    Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.5. Přehled novinek s náhledy v oznámení na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.11. 23:55 | IT novinky

    Německo zvažuje, že zaplatí místním telekomunikačním operátorům včetně Deutsche Telekom, aby nahradili zařízení od čínské firmy Huawei. Náklady na výměnu by mohly přesáhnout dvě miliardy eur (bezmála 49 miliard Kč). Jeden scénář počítá s tím, že vláda na tento záměr použije prostředky určené na obranu či infrastrukturu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    6.11. 18:00 | Komunita

    Po dvaceti letech skončil leader japonské SUMO (SUpport.MOzilla.org) komunity Marsf. Důvodem bylo nasazení sumobota, který nedodržuje nastavené postupy a hrubě zasahuje do překladů i archivů. Marsf zároveň zakázal použití svých příspěvků a dat k učení sumobota a AI a požádal o vyřazení svých dat ze všech učebních dat.

    karkar | Komentářů: 8
    6.11. 11:00 | IT novinky

    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahajuje sektorové šetření v oblasti mobilních telekomunikačních služeb poskytovaných domácnostem v České republice. Z poznatků získaných na základě prvotní analýzy provedené ve spolupráci s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) ÚOHS zjistil, že vzájemné vztahy mezi operátory je zapotřebí detailněji prověřit kvůli možné nefunkčnosti některých aspektů konkurence na trzích, na nichž roste tržní podíl klíčových hráčů a naopak klesá význam nezávislých virtuálních operátorů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    6.11. 10:55 | Humor

    Různé audity bezpečnostních systémů pařížského muzea Louvre odhalily závažné problémy v oblasti kybernetické bezpečnosti a tyto problémy přetrvávaly déle než deset let. Jeden z těchto auditů, který v roce 2014 provedla francouzská národní agentura pro kybernetickou bezpečnost, například ukázal, že heslo do kamerového systému muzea bylo „Louvre“. 😀

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    6.11. 01:00 | Komunita

    Z upstreamu GNOME Mutter byl zcela odstraněn backend X11. GNOME 50 tedy poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (48%)
     (18%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (21%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 322 hlasů
     Komentářů: 15, poslední 2.11. 08:25
    Rozcestník

    Dotaz: socket

    17.6.2010 13:57 Sten Fil | skóre: 4
    socket
    Přečteno: 297×
    Ahoj,

    mam na linuxu client, server TCP komunikaci.



    Server Listen socket:

    socket, bind, listen.



    Client socket:

    socket, connect



    Neprovadim zadne dodatecne nastaveni setsockopt



    1. Server otevre listen socket

    2. Pomoci select ceka na pripojeni klienta.

    3. Po prichodu pozadavku na spojeni se provadi pred provedenim accept nejake akce na jejichz zaklade dojde k prijmu nebo odmitnuti clienta.



    Zajimave je, ze jeste pred provedenim accept na serveru je v klientu uspesne proveden connect i write dat na server.



    Je toto chovani normalni?

    Da se mu nejak zabranit?



    Diky za vase odpovedi.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Řešení 1× (Sten Fil (tazatel))
    17.6.2010 18:20 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: socket
    Mě to nepřijde nenormální. U mě se "to" chová stejně. Nejspíš si server sám začne povídat s tolika klienty, na kolik stačí backlog. Stejně, když nad tím tak přemýšlím, co bys chtěl s klientem dělat jiného než ho přijmout (accept()), i když (zrovna v tomto konkrétním případě) ho poté případně odmítneš okamžitým close()? Tím chci říct, že když se spojení nakonec stejně acceptne, je asi optimální si s klientem začít povídat (poslat potvrzující paket) hned a nečekat na ten accept.

    BTW. v manuálové stránce accept(2) je zmínka, že protokolem vyžadujícím explicitní potvrzení přijetí je třeba DECNet - z toho bych vyvozoval, že se to u TCP chová spíše tak, jak naznačuji.
    Řešení 1× (Sten Fil (tazatel))
    18.6.2010 18:16 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: socket
    To co popisuješ je chování funkce listen, takže bych řekl, že je to chování normální. Netuším jak tomu zabránit.
    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
    Řešení 1× (Sten Fil (tazatel))
    19.6.2010 11:24 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: socket
    Je toto chovani normalni?
    Pokud vím, tak toto chování neporušuje specifikované chování ani jedné z vyjmenovaných funkcí ani protokolu TCP.

    Fyzicky se děje to, že connect naváže spojení na úrovni TCP a write někam do toho spojení zapíše data (která pak zůstanou viset v nějakém bufferu buď na klientovi nebo na serveru). To ale ničemu nevadí.

    Podle specifikace se můžete spolehnout pouze na to, že server z těch dat nepřečte ani bajt, dokud nezavolá accept (navázání spojení na obou stranách) a že pokud klient poslal nejprv A a pak B, tak server který přečetl B tak také před tím přečetl A (proudové chování).
    Da se mu nejak zabranit?

    Nevím o tom a hlavně byste se o to neměl pokoušet. Pokud potřebujete nějak synchronizovat klienta se serverem tak si na to udělejte nějaký mechanizmus nad tím TCP (posílejte si synchronizační zprávy).
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.