abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Zajímavý software

    Hru Warhammer: Vermintide 2 (ProtonDB) lze na Steamu získat zdarma napořád, když aktivaci provedete do pondělí 24. listopadu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 19:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | IT novinky

    Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 06:11 | Komunita

    Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:55 | Komunita

    První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    20.11. 22:00 | IT novinky

    Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    20.11. 21:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.11. 12:44 | IT novinky

    Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    20.11. 12:33 | IT novinky

    Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.11. 05:11 | IT novinky

    Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (46%)
     (19%)
     (18%)
     (23%)
     (15%)
     (23%)
     (16%)
     (17%)
    Celkem 385 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník

    Dotaz: socket

    17.6.2010 13:57 Sten Fil | skóre: 4
    socket
    Přečteno: 298×
    Ahoj,

    mam na linuxu client, server TCP komunikaci.



    Server Listen socket:

    socket, bind, listen.



    Client socket:

    socket, connect



    Neprovadim zadne dodatecne nastaveni setsockopt



    1. Server otevre listen socket

    2. Pomoci select ceka na pripojeni klienta.

    3. Po prichodu pozadavku na spojeni se provadi pred provedenim accept nejake akce na jejichz zaklade dojde k prijmu nebo odmitnuti clienta.



    Zajimave je, ze jeste pred provedenim accept na serveru je v klientu uspesne proveden connect i write dat na server.



    Je toto chovani normalni?

    Da se mu nejak zabranit?



    Diky za vase odpovedi.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    Řešení 1× (Sten Fil (tazatel))
    17.6.2010 18:20 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: socket
    Mě to nepřijde nenormální. U mě se "to" chová stejně. Nejspíš si server sám začne povídat s tolika klienty, na kolik stačí backlog. Stejně, když nad tím tak přemýšlím, co bys chtěl s klientem dělat jiného než ho přijmout (accept()), i když (zrovna v tomto konkrétním případě) ho poté případně odmítneš okamžitým close()? Tím chci říct, že když se spojení nakonec stejně acceptne, je asi optimální si s klientem začít povídat (poslat potvrzující paket) hned a nečekat na ten accept.

    BTW. v manuálové stránce accept(2) je zmínka, že protokolem vyžadujícím explicitní potvrzení přijetí je třeba DECNet - z toho bych vyvozoval, že se to u TCP chová spíše tak, jak naznačuji.
    Řešení 1× (Sten Fil (tazatel))
    18.6.2010 18:16 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: socket
    To co popisuješ je chování funkce listen, takže bych řekl, že je to chování normální. Netuším jak tomu zabránit.
    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
    Řešení 1× (Sten Fil (tazatel))
    19.6.2010 11:24 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: socket
    Je toto chovani normalni?
    Pokud vím, tak toto chování neporušuje specifikované chování ani jedné z vyjmenovaných funkcí ani protokolu TCP.

    Fyzicky se děje to, že connect naváže spojení na úrovni TCP a write někam do toho spojení zapíše data (která pak zůstanou viset v nějakém bufferu buď na klientovi nebo na serveru). To ale ničemu nevadí.

    Podle specifikace se můžete spolehnout pouze na to, že server z těch dat nepřečte ani bajt, dokud nezavolá accept (navázání spojení na obou stranách) a že pokud klient poslal nejprv A a pak B, tak server který přečetl B tak také před tím přečetl A (proudové chování).
    Da se mu nejak zabranit?

    Nevím o tom a hlavně byste se o to neměl pokoušet. Pokud potřebujete nějak synchronizovat klienta se serverem tak si na to udělejte nějaký mechanizmus nad tím TCP (posílejte si synchronizační zprávy).
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.