Co způsobilo včerejší nejhorší výpadek Cloudflare od roku 2019? Nebyl to kybernetický útok. Vše začalo změnou oprávnění v jednom z databázových systémů a pokračovalo vygenerováním problém způsobujícího konfiguračního souboru a jeho distribucí na všechny počítače Cloudflare. Podrobně v příspěvku na blogu Cloudflare.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.
Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).
Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.
U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.
socket, bind, listen.socket, connectŘešení dotazu:
accept()), i když (zrovna v tomto konkrétním případě) ho poté případně odmítneš okamžitým close()? Tím chci říct, že když se spojení nakonec stejně acceptne, je asi optimální si s klientem začít povídat (poslat potvrzující paket) hned a nečekat na ten accept.
BTW. v manuálové stránce accept(2) je zmínka, že protokolem vyžadujícím explicitní potvrzení přijetí je třeba DECNet - z toho bych vyvozoval, že se to u TCP chová spíše tak, jak naznačuji.
Je toto chovani normalni?Pokud vím, tak toto chování neporušuje specifikované chování ani jedné z vyjmenovaných funkcí ani protokolu TCP. Fyzicky se děje to, že connect naváže spojení na úrovni TCP a write někam do toho spojení zapíše data (která pak zůstanou viset v nějakém bufferu buď na klientovi nebo na serveru). To ale ničemu nevadí. Podle specifikace se můžete spolehnout pouze na to, že server z těch dat nepřečte ani bajt, dokud nezavolá accept (navázání spojení na obou stranách) a že pokud klient poslal nejprv A a pak B, tak server který přečetl B tak také před tím přečetl A (proudové chování).
Da se mu nejak zabranit?Nevím o tom a hlavně byste se o to neměl pokoušet. Pokud potřebujete nějak synchronizovat klienta se serverem tak si na to udělejte nějaký mechanizmus nad tím TCP (posílejte si synchronizační zprávy).
Tiskni
Sdílej: