Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.3 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovky v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.
Lennart Poettering se na Mastodonu rozepsal o novince v systemd, na které pracuje: systemd bude umět nabootovat z obrazu disku staženého pomocí HTTP v rámci initrd.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2025.2. Nově lze zálohovat také na Google Drive a Microsoft OneDrive.
V kinech aktuálně běží animovaný film Kočičí odysea, v originálu Flow, (Wikipedie) vytvořený v Blenderu. Film získal řadu ocenění a má dvě nominace na Oscary 2025. Na ČSFD má 80 %. Režisérem je Gints Zilbalodis. Rozhovor s režisérem na stránkách Blenderu.
Oficiálně byla vydána (Mastodon, 𝕏) třetí RC verze GIMPu 3.0. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu. GIMP je nově k dispozici také ve formátu AppImage.
Nejnovějším projektem Blender Studia je herní projekt DogWalk. Cílem projektu je prozkoumat možnosti a vylepšit spolupráci Blenderu s herním enginem Godot a vytvořit jednoduchou hru. Jde o jejich druhý herní projekt. Prvním byla hra Yo Frankie! (projekt Apricot) postavená na již nevyvíjeném Blender Game Enginu.
Byla vydána verze 0.83 telnet a ssh klienta PuTTY. Podrobnosti v přehledu nových vlastností a oprav chyb a Change Logu. Vypíchnuta je podpora výměny klíčů pomocí postkvantového algoritmus ML-KEM.
Hector "marcan" Martin z Asahi Linuxu skončil jako upstream vývojář linuxového jádra. Štafetu po něm převzal Janne Grunau z Asahi Linuxu.
PlayStation Network (PSN) má již několik hodin, vlastně celou sobotu, masivní výpadek (Stav služby PSN, X).
Vývojáři open source storage platformy TrueNAS oznámili, že s verzí 25.04 s kódovým názvem Fangtooth končí TrueNAS CORE postavený na FreeBSD a TrueNAS SCALE postavený na Linuxu. Jejich společným pokračováním bude TrueNAS Community Edition postavený na Linuxu.
self.MainWindow.statusBar().showMessage(u'Seznam aktualizován')
Když to udělám v threadu2, ukončí se program s chybou, že nemůžu přistupovat ke GUI z jiného threadu. Naopak, když dám while cyklus (jestli vlákno ještě žije) do hlavního, defaultního threadu, tak se GUI objeví, až když ten while skončí a to i přesto, že se ten cyklus nachází za self.MainWindow.show()
.
Ještě doplním, nové vlákno zakládám takhle:
self.thread2 = threading.Thread(target = self.test_internetu)
a startuji
self.thread2.start()
Poradí někdo, jak to vyřešit? Jsem v tomhle nováček. Děkuji předem
Řešení dotazu:
self.thread = MainThread(self) self.changeStartButton(0) self.connect(self.thread, QtCore.SIGNAL("output"), self.updateUi) self.connect(self.thread, QtCore.SIGNAL("failed"), self.failed) self.connect(self.thread, QtCore.SIGNAL("newValue"), self.progressBar.setValue) self.connect(self.thread, QtCore.SIGNAL("finished()"), self.changeStartButton)
class MainThread(QtCore.QThread): def __init__(self, parent): QtCore.QThread.__init__(self, parent) self.progress = IterateProgress(self,parent.progressBar) self.parent = parent def prepare(self,setting): self.setting = setting def run(self): print 'RUN' try: output_list = tomography(self.setting, self.progress) # vlastní program !!! except KeyboardInterrupt: self.emit(QtCore.SIGNAL("newValue"),0) return except: self.emit(QtCore.SIGNAL("failed")) self.emit(QtCore.SIGNAL("newValue"),0) raise return else: self.emit(QtCore.SIGNAL("output"),output_list)
Tiskni
Sdílej: