abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:55 | Humor

    Jak na webu co nejšíleněji zadávat datum? Jak to uživatelům co nejvíce znepříjemnit? V Bad UX World Cup 2025 (YouTube) se vybíraly ty nejšílenější UX návrhy. Vítězným návrhem se stal Perfect Date.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Zajímavý software

    Společnost Collabora vydala (YouTube) na LibreOffice založený desktopový kancelářský balík Collabora Office. Pro Windows, macOS a Linux. Se stejným uživatelským rozhraním jako Collabora Online. Svůj desktopový kancelářský balík s rozhraním LibreOffice pojmenovala Collabora Office Classic.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:00 | Nová verze

    Glen MacArthur vydal AV Linux (AVL) a MX Moksha (MXM) 25. S linuxovým jádrem Liquorix. AV Linux (Wikipedie) je linuxová distribuce optimalizována pro tvůrce audio a video obsahu. Nejnovější AV Linux vychází z MX Linuxu 25 a Debianu 13 Trixie. AV Linux přichází s desktopovým prostředím Enlightenment 0.27.1 a MX Moksha s prostředím Moksha 0.4.1 (fork Enlightenmentu).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:55 | Nová verze

    Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | IT novinky

    Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 12:22 | Zajímavý software

    Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Komunita

    Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 04:44 | Komunita

    Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    26.11. 14:55 | IT novinky

    Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 50
    26.11. 14:11 | Humor

    Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (47%)
     (20%)
     (18%)
     (23%)
     (16%)
     (24%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 415 hlasů
     Komentářů: 17, poslední 19.11. 21:57
    Rozcestník

    Dotaz: Přetypování pointeru na některý intový typ

    19.8.2010 14:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Přetypování pointeru na některý intový typ
    Přečteno: 464×
    Ahoj,
    Píšu v C++ (resp. Qt) třídu která obsahuje sekvenční kontejner, kam uživatel registruje nějaké hodnoty (ná základěě kterých se pak emitují signály, atd, no to je jedno...).
    Potřebuju ale, aby měl možnost mít ty hodnoty s něčím asociované, čili ke každé přidám buď nějaký integer a/nebo pointer.
    Takže zhruba mám tyhle tři možnosti:
    void register(const Hodnota& hodnota, long int n = 0);
    void register(const Hodnota& hodnota, long int n = 0, void *ptr = NULL);
    void register(const Hodnota& hodnota, void *ptr = NULL);
    
    U prvního případu by si uživatel, pokud by chtěl použít pointery, to musel přetypovat. To by fungovalo jak na 32 tak na 64 bit, ale nepřijde mi to jako zrovna čisté řešení.
    Druhý případ je kompromis, který mi zas ale nabourává KISS API.
    V třetím případě by si zas uživatel musel, pokud by chtěl použít číselný identifikátory, přetypovat čísla na pointer, což taky není zrovna dvakrát nejčistší.

    Jaké je podle vás nejlepší řešení?
    Díky.

    Řešení dotazu:


    Odpovědi

    19.8.2010 14:57 mikro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přetypování pointeru na některý intový typ
    Skoda, ze si neuviedol, ako vyzera volajuci tej register() -- podla coho sa urcuje, ci je to cislo alebo pointer. Ak teda pominieme moznost zvlast registerValue() and registerMemory() a silou mocou to chceme zaobalit do jednej entity, tak mi napada ako najcistejsi

    union { unsigned long n; void* ptr; } nieco;

    a pouzivat potom toto. Ale moc sa mi to nepaci, skor toto cele smrdi zlym navrhom, ukladat pointery a cisla do jedneho kontajnera?
    19.8.2010 15:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přetypování pointeru na některý intový typ
    Skoda, ze si neuviedol, ako vyzera volajuci tej register()
    Protože to nevím, ten může vypadat buhví jak ;-)

    Hmm, ten union by asi šel, no, ale kiss api to asi dvakrát nebude...
    19.8.2010 15:15 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přetypování pointeru na některý intový typ

    U těchto základních typů stačí klasická union

    Pro složitější typy je vhodnější Boost Any nebo Boost Variant, resp. (ne úplně intiutivně použitelný) QVariant

    Na druhou stranu si nejsem jistý, jestli je to vůbec vhodně navržené rozhraní

    19.8.2010 15:18 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přetypování pointeru na některý intový typ
    Ještě bych dodal, že číselný typ o velikosti pointeru je std::ptrdiff_t (signed), resp. std::size_t (unsigned), oboje z cstddef
    19.8.2010 15:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přetypování pointeru na některý intový typ
    Ha! Našel jsem qptrdiff, to vypadá dobře...
    19.8.2010 17:20 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přetypování pointeru na některý intový typ
    Asi bych to udělal takto:
    void registerInt(const Hodnota& hodnota, size_t n = 0);
    void registerPtr(const Hodnota& hodnota, void *ptr = NULL);
    
    Jinak pozor, long je v 64bitovém Windows 32bitový typ! size_t, ptrdiff_t jsou vhodné typy na přetypování.
    19.8.2010 17:37 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přetypování pointeru na některý intový typ
    Stačí bez výchozích hodnot. Kompilátor totiž bez zadání té hodnoty stejně nebude vědět, kterou z přetížených verzí použít.
    19.8.2010 17:58 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přetypování pointeru na některý intový typ
    __dark__ napsal dvě různé funkce, ne přetížené.
    Ale já stejně použiju qptrdiff, respektive quintptr. Nakopla mě k tomu tvoje zmínka o std::ptrdiff_t, takže díky ;-)

    21.8.2010 01:36 zulu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Přetypování pointeru na některý intový typ
    Prostě pointer, tak si to může asociovat s čím chce, tečka.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.