Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Byla vydána nová major verze 8.0.0 svobodného systému pro detekci a prevenci průniků a monitorování bezpečnosti počítačových sítí Suricata (Wikipedie). Přehled novinek v oficiálním oznámení a v aktualizované dokumentaci.
Mastodon (Wikipedie) - sociální síť, která není na prodej - byl vydán ve verzi 4.4. Přehled novinek s náhledy a videi v oznámení na blogu.
username | sql/email | ldap/kvota ----------------------------------------- usr1 | e@email.com | 500 usr2 | d@email.com | 500 usr3 | c@email.com | 500 usr4 | b@email.com | 500 usr5 | a@email.com | 500 Teď se rozhodnu seřadit je podle kvóty a pak podle emalu, tzn. ldap vrátí první 3, ty pak se ty tři seřadí jako c@..., d@..., e@... Správně by ale měl výpis vypadat takto: usr5 | a@email.com | 500 usr4 | b@email.com | 500 usr3 | c@email.com | 500Doufám v nějakou dobrou duši, která mi s tím pomůže
(-------PHP APLIKACE--------)--(centrální db v mysql) | | | (ftp/mysql) (mail/ldap) (*/*)...
(-------PHP APLIKACE--------)--(centrální db v mysql) || (-------Backend manager-----) | | | (ftp/mysql) (mail/ldap) (*/*)...A v centrální DB si kešuj všechny potřebné informace. Update centrální DB pak spouštěj buď periodicky nebo občas při dotazu či nejlépe ať si každá služba aktualizuje svá data sama (pár scriptů to obstará; = backend manager). Krom toho, že se ti výrazně zrychlí "PHP APLIKACE", tak si ušetříš starosti s přílišnou různorodostí služeb, resp. je vytlačíš stranou, kde nestraší.
Starost s nedostupností služeb bych viděl jako celkem podstatný argument pro kešování.I jako argument proti. Třeba služba ftp je nedostupná pro aplikaci php z důvodu částečného výpadku spojení, ale uživatelé ftp normálně používají a můžou si měnit hesla. PHP aplikace ale ftp službu nevidí a tak veškeré úpravy bude provádět lokálně. Ve chvíli kdy bude služba dostupná i pro php aplikaci nastane konflikt: aktualizovat cache podle služby nebo službu podle cache. Jinak to s těmi částečnými dotazy je výborný nápad, asi to udělám tak, děkuju.
PHP aplikace ale ftp službu nevidí a tak veškeré úpravy bude provádět lokálně.Cache bude z pohledu aplikace read-only, takže nic takového nemůže nastat. Úpravy se udělají normálaně přímo s danou službou, jakoby žádná cache nebyla. Uživatel dostane potvrzení o úspěšnosti přímo od služby. Je to takové kolečko, které se otočí s každou provedenou úpravou.
Tiskni
Sdílej: