Noví Bulánci byli oficiálně vydáni. V roce 2021 bylo na Startovači na podporu vývoje této hry vybráno 7,3 miliónů Kč. Hra je zatím určena jenom pro Windows, díky Protonu ale běží také na Linuxu.
ChatGPT může vidět, slyšet a mluvit.
Upscaler je open source nástroj pro zvýšení rozlišení a vylepšení obrázků pomocí AI. Vývoj probíhá na GitLabu. Instalovat lze také z Flathubu. Stejně jako Upscayl je Upscaler postaven nad Real-ESRGAN.
GNUnet (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 0.20.0. Jedná se o framework pro decentralizované peer-to-peer síťování, na kterém je postavena řada aplikací.
V Dublinu o víkendu proběhla dvanáctá iterace multimediální konference Video Dev Days, kterou pravidelně pořádá nezisková organizace VideoLAN. Záznamy přednášek z prvního a druhého dne jsou dostupné na YouTube.
LibrePCB, tj. svobodný multiplatformní softwarový nástroj pro návrh desek plošných spojů (PCB), dospěl po pěti letech vývoje do verze 1.0.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v aktualizované dokumentaci. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GPLv3.
Facebook má nové logo. Poznáte rozdíl?
Byla vydána nová verze 7.2 v Javě napsané aplikace pro komplexní návrh rozmístění nábytku a dalšího vybavení v interiérech Sweet Home 3D. Vyzkoušet lze online verzi. Před dvěma týdny vyšla placená verze pro chytré telefony a tablety (App Store, Google Play).
Zítra 23. září proběhne Maker Faire Mladá Boleslav, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Byla vydána beta verze Ubuntu 23.10 s kódovým názvem Mantic Minotaur. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Dle plánu by Ubuntu 23.10 mělo vyjít 12. října 2023.
username | sql/email | ldap/kvota ----------------------------------------- usr1 | e@email.com | 500 usr2 | d@email.com | 500 usr3 | c@email.com | 500 usr4 | b@email.com | 500 usr5 | a@email.com | 500 Teď se rozhodnu seřadit je podle kvóty a pak podle emalu, tzn. ldap vrátí první 3, ty pak se ty tři seřadí jako c@..., d@..., e@... Správně by ale měl výpis vypadat takto: usr5 | a@email.com | 500 usr4 | b@email.com | 500 usr3 | c@email.com | 500Doufám v nějakou dobrou duši, která mi s tím pomůže
(-------PHP APLIKACE--------)--(centrální db v mysql) | | | (ftp/mysql) (mail/ldap) (*/*)...
(-------PHP APLIKACE--------)--(centrální db v mysql) || (-------Backend manager-----) | | | (ftp/mysql) (mail/ldap) (*/*)...A v centrální DB si kešuj všechny potřebné informace. Update centrální DB pak spouštěj buď periodicky nebo občas při dotazu či nejlépe ať si každá služba aktualizuje svá data sama (pár scriptů to obstará; = backend manager). Krom toho, že se ti výrazně zrychlí "PHP APLIKACE", tak si ušetříš starosti s přílišnou různorodostí služeb, resp. je vytlačíš stranou, kde nestraší.
Starost s nedostupností služeb bych viděl jako celkem podstatný argument pro kešování.I jako argument proti. Třeba služba ftp je nedostupná pro aplikaci php z důvodu částečného výpadku spojení, ale uživatelé ftp normálně používají a můžou si měnit hesla. PHP aplikace ale ftp službu nevidí a tak veškeré úpravy bude provádět lokálně. Ve chvíli kdy bude služba dostupná i pro php aplikaci nastane konflikt: aktualizovat cache podle služby nebo službu podle cache. Jinak to s těmi částečnými dotazy je výborný nápad, asi to udělám tak, děkuju.
PHP aplikace ale ftp službu nevidí a tak veškeré úpravy bude provádět lokálně.Cache bude z pohledu aplikace read-only, takže nic takového nemůže nastat. Úpravy se udělají normálaně přímo s danou službou, jakoby žádná cache nebyla. Uživatel dostane potvrzení o úspěšnosti přímo od služby. Je to takové kolečko, které se otočí s každou provedenou úpravou.
Tiskni
Sdílej: