abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:22 | Nová verze

    Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 15:11 | Nová verze

    Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Humor

    Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 11:33 | Zajímavý článek Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.9. 21:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.9. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.9. 12:22 | Nová verze

    Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.9. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.9. 21:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (43%)
     (57%)
     (0%)
     (7%)
     (14%)
     (7%)
     (21%)
     (7%)
     (14%)
    Celkem 14 hlasů
     Komentářů: 1, poslední včera 13:49
    Rozcestník

    Dotaz: Reprezentace hrací desky se šestiúhelníkovými poli

    21.10.2010 12:28 Jiri | skóre: 3
    Reprezentace hrací desky se šestiúhelníkovými poli
    Přečteno: 496×
    Trochu teoretičtější úloha. Jak reprezentovat hrací desku se šestiúhelníkovými poli? První, co mě napadá, jsou objekty, které by obsahovaly ukazatele na své sousedy.

    Nešlo by to ale nějak líp?

    Odpovědi

    21.10.2010 12:40 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reprezentace hrací desky se šestiúhelníkovými poli
    Je nejaký špeciálny dôvod, prečo nestačí obyčajné pole?
    mess avatar 21.10.2010 13:26 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reprezentace hrací desky se šestiúhelníkovými poli
    Pokud se podívám na tento obrázek, tak mohla vyhovovat klasická matice dlaždic (pokud to chceš mít názorné). Jen tě může mást, že sloupečky budou v reálu klikaté. Šestiúhelníkový tvar způsobí jen to, že si budeš muset dávat pozor na to, jak počítáš indexy, až budeš zjišťovat, které dvě dlaždice spolu sousedí.
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    21.10.2010 13:44 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reprezentace hrací desky se šestiúhelníkovými poli
    Klasické dvourozměrné pole založené na soustavě souřadnic, jen osy nebudou kolmé, ale budou svírat úhel 60°. Takže jedna možnost je, že A[x,y] bude sousedit s A[x+1,y], A[x-1,y], A[x,y+1], A[x-1,y+1], A[x,y-1] a A[x+1,y-1].
    24.10.2010 13:39 Jiri | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reprezentace hrací desky se šestiúhelníkovými poli
    Zajímavé tipy! Díky!

    A teď něco dalšího: Jak reprezentovat úsečky, ze kterých jsou ty šestiúhelníky nakresleny? Každá úsečka (kromě těch na okraji hracího plánu) se na každém konci větví na dvě další. Každá je samozřejmě taky hranicí mezi dvěma šestiúhelníkovými poli.
    24.10.2010 14:24 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Reprezentace hrací desky se šestiúhelníkovými poli
    Středy těch úseček tvoří podobnou trojúhelníkovou síť jako středy šestiúhelníků, jen je potřeba čtvrtinu vynechat - např. při určité volbě počátku to budou právě ty uzly, které mají obě souřadnice sudé. Vyjádření relací sousednosti (hrana - hrana, hrana - pole) si laskavý čtenář odvodí za cvičení.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.