Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Byla vydána nová stabilní verze 6.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 124. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu. Vypíchnout lze Spořič paměti (Memory Saver) automaticky hibernující karty, které nebyly nějakou dobu používány nebo vylepšené Odběry (Feed Reader).
OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.
Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.
R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.
IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.
Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.
Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.
Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.
/* Tohle je jako časově náročná funkce z knihovny */
void NapisStoTecek(void (* callback)(int)) {
int i;
for (i = 0; i < 100; i++) {
/* Jednou za deset teček zavolej parametr */
if (!(i % 10)) callback(i);
/* Vypisuj tečky */
putchar('.');
}
}
/* Funkce volaná z knihovny, ale definovaná v aplikačním kódu */
void parametr(int procent) {
printf("\nHotovo na %i%%\n", procent);
}
/* Hlavní program */
int main(void) {
NapisStoTecek(parametr);
return 0;
}
že fce jsou obalené ve tříděA jak konkrétně? Jestli je
parametr
třídní funkce, tak pak má ve skutečnosti jako první parametr odkaz na this
. Jestli si dobře pamatuji, tak v C++ jsou na tohle oblíbené šablony + funktory (třídy s operátorem ()
).
Dodaný příklad funguje – jak vypadá ten, co se vzpouzí?
Příklad syntaxe obou variant (statická metoda a pointer na metodu):
#include <iostream> class cls; typedef void (*callback1)(char); typedef void (cls::*callback2)(char); class cls { public: cls() {} static void cb1(char c) { std::cout << c; } void cb2(char c) { std::cout << c; } void use1(callback1 f) { (*f)('A'); } void use2(callback2 f) { (this->*f)('B'); } }; int main() { cls X; X.use1(cls::cb1); X.use2(&cls::cb2); std::cout << std::endl; return 0; }
static
.
int (Trieda::*callback)(int)
a potom ju zavolat cez retval = this->*callback(int);
.
#include <iostream> /*Abstarct class as interface in the library */ class cosiPrintable { public: virtual void cosiDo(int procent) = 0; //or {}; }; /*Library functions*/ class libraryFunctions { private: libraryFunctions(); libraryFunctions(libraryFunctions &instance); public: static void NapisStoTecek(cosiPrintable *cosi) { int i; for (i = 0; i < 100; i++) { /* Jednou za deset teček zavolej parametr */ if (!(i % 10)) cosi->cosiDo(i); /* Vypisuj tečky */ std::cout << "."; std::cout.flush(); } cosi->cosiDo(100); } }; //--------- END OF THE LIBRARY ---------------- /* My implementation */ class myPrint : public cosiPrintable{ public: virtual void cosiDo(int procent) { std::cout << std::endl << "Hotovo na " << procent << " %" << std::endl; } }; /* Hlavní program */ int main(void) { myPrint myPrintInstance; libraryFunctions::NapisStoTecek(&myPrintInstance); return 0; }
Tiskni Sdílej: