Byla vydána verze 4.0.0 programovacího jazyka Ruby (Wikipedie). S Ruby Box a ZJIT. Ruby lze vyzkoušet na webové stránce TryRuby. U příležitosti 30. narozenin, první veřejná verze Ruby 0.95 byla oznámena 21. prosince 1995, proběhl redesign webových stránek.
Všem čtenářkám a čtenářům AbcLinuxu krásné Vánoce.
Byla vydána nová verze 7.0 linuxové distribuce Parrot OS (Wikipedie). S kódovým názvem Echo. Jedná se o linuxovou distribuci založenou na Debianu a zaměřenou na penetrační testování, digitální forenzní analýzu, reverzní inženýrství, hacking, anonymitu nebo kryptografii. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Vývojáři postmarketOS vydali verzi 25.12 tohoto před osmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell on Mobile, KDE Plasma Mobile, Phosh a Sxmo.
Byla vydána nová verze 0.41.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 6.1 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.
Byla vydána nová verze 5.5 (novinky) skriptovacího jazyka Lua (Wikipedie). Po pěti a půl letech od vydání verze 5.4.
Byla vydána nová verze 5.4.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie). Z novinek lze vypíchnout vylepšenou podporu Waylandu. Nejnovější darktable by měl na Waylandu fungovat stejně dobře jako na X11.
Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
/* Tohle je jako časově náročná funkce z knihovny */
void NapisStoTecek(void (* callback)(int)) {
int i;
for (i = 0; i < 100; i++) {
/* Jednou za deset teček zavolej parametr */
if (!(i % 10)) callback(i);
/* Vypisuj tečky */
putchar('.');
}
}
/* Funkce volaná z knihovny, ale definovaná v aplikačním kódu */
void parametr(int procent) {
printf("\nHotovo na %i%%\n", procent);
}
/* Hlavní program */
int main(void) {
NapisStoTecek(parametr);
return 0;
}
že fce jsou obalené ve tříděA jak konkrétně? Jestli je
parametr třídní funkce, tak pak má ve skutečnosti jako první parametr odkaz na this. Jestli si dobře pamatuji, tak v C++ jsou na tohle oblíbené šablony + funktory (třídy s operátorem ()).
Dodaný příklad funguje – jak vypadá ten, co se vzpouzí?
Příklad syntaxe obou variant (statická metoda a pointer na metodu):
#include <iostream>
class cls;
typedef void (*callback1)(char);
typedef void (cls::*callback2)(char);
class cls {
public:
cls() {}
static void cb1(char c) { std::cout << c; }
void cb2(char c) { std::cout << c; }
void use1(callback1 f) { (*f)('A'); }
void use2(callback2 f) { (this->*f)('B'); }
};
int main()
{
cls X;
X.use1(cls::cb1);
X.use2(&cls::cb2);
std::cout << std::endl;
return 0;
}
static.
int (Trieda::*callback)(int) a potom ju zavolat cez retval = this->*callback(int);.
#include <iostream>
/*Abstarct class as interface in the library */
class cosiPrintable {
public:
virtual void cosiDo(int procent) = 0; //or {};
};
/*Library functions*/
class libraryFunctions {
private:
libraryFunctions();
libraryFunctions(libraryFunctions &instance);
public:
static void NapisStoTecek(cosiPrintable *cosi)
{
int i;
for (i = 0; i < 100; i++) {
/* Jednou za deset teček zavolej parametr */
if (!(i % 10))
cosi->cosiDo(i);
/* Vypisuj tečky */
std::cout << ".";
std::cout.flush();
}
cosi->cosiDo(100);
}
};
//--------- END OF THE LIBRARY ----------------
/* My implementation */
class myPrint : public cosiPrintable{
public:
virtual void cosiDo(int procent) {
std::cout << std::endl << "Hotovo na " << procent << " %" << std::endl;
}
};
/* Hlavní program */
int main(void) {
myPrint myPrintInstance;
libraryFunctions::NapisStoTecek(&myPrintInstance);
return 0;
}
Tiskni
Sdílej: