Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.
V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
Řešení dotazu:
tableChanged(), nebo jí dáte jinak vědět, že se data změnila? setModel() jenom zaregistruje správné posluchače, ale pokud vím, neřeší změnu dat.
AbstractTableModel. Nebo bude nutné podobnou funkci vytvořit – prostě je nutné tabulce říct, že se změnil počet řádků i jejich obsah.
tableModel.fireTableDataChanged();Ale stejně mě ty vždy vyhodí výjimku že jsem mimo rozsah pole, tj. tabulka vola metodu tableModelu getValueAt() s rowIndexem vetsim, nežli je počet záznamu v ArrayListu. Dyštak ještě přikládá, výjimku co to háže, ale mě z ní stále vychází, že tabulka neví o změněném počtu řádků.
Exception in thread "AWT-EventQueue-0" java.lang.IndexOutOfBoundsException: Index: 1, Size: 1 at java.util.ArrayList.RangeCheck(ArrayList.java:547) at java.util.ArrayList.get(ArrayList.java:322) at gui.UzivateleTableModel.getValueAt(UzivateleTableModel.java:31) at javax.swing.JTable.getValueAt(JTable.java:2686) at javax.swing.JTable.prepareRenderer(JTable.java:5703) at javax.swing.plaf.basic.BasicTableUI.paintCell(BasicTableUI.java:2072) at javax.swing.plaf.basic.BasicTableUI.paintCells(BasicTableUI.java:1974) at javax.swing.plaf.basic.BasicTableUI.paint(BasicTableUI.java:1770) at javax.swing.plaf.ComponentUI.update(ComponentUI.java:143) at javax.swing.JComponent.paintComponent(JComponent.java:752) at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1029) at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:862) at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1038) at javax.swing.JViewport.paint(JViewport.java:747) at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:862) at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1038) at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:862) at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1038) at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:862) at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1038) at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:862) at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1038) at javax.swing.JLayeredPane.paint(JLayeredPane.java:567) at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:862) at javax.swing.JComponent.paintToOffscreen(JComponent.java:5131) at javax.swing.BufferStrategyPaintManager.paint(BufferStrategyPaintManager.java:278) at javax.swing.RepaintManager.paint(RepaintManager.java:1224) at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1015) at java.awt.GraphicsCallback$PaintCallback.run(GraphicsCallback.java:21) at sun.awt.SunGraphicsCallback.runOneComponent(SunGraphicsCallback.java:60) at sun.awt.SunGraphicsCallback.runComponents(SunGraphicsCallback.java:97) at java.awt.Container.paint(Container.java:1780) at java.awt.Window.paint(Window.java:3375) at javax.swing.RepaintManager.paintDirtyRegions(RepaintManager.java:796) at javax.swing.RepaintManager.paintDirtyRegions(RepaintManager.java:713) at javax.swing.RepaintManager.seqPaintDirtyRegions(RepaintManager.java:693) at javax.swing.SystemEventQueueUtilities$ComponentWorkRequest.run(SystemEventQueueUtilities.java:125) at java.awt.event.InvocationEvent.dispatch(InvocationEvent.java:209) at java.awt.EventQueue.dispatchEvent(EventQueue.java:597) at java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForFilters(EventDispatchThread.java:269) at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(EventDispatchThread.java:184) at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(EventDispatchThread.java:174) at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(EventDispatchThread.java:169) at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(EventDispatchThread.java:161) at java.awt.EventDispatchThread.run(EventDispatchThread.java:122)PS: Teď mě ještě napadá, nemůže to mít nějakou souvislost s vlákny, že se gui operace neprovádí v
SwingUtilities.ivokeLater()?
private void zobrazUzivatele() {
UzivateleCol.getInstance().getUzivatele(null);
tableModel.setData(UzivateleCol.getInstance());
tableModel.fireTableDataChanged();
}
private void nastavTableModel() {
/* nastavíme tabulce nový table model pro práci s uživateli */
tabulka.setModel(tableModel);
//tableModel.fireTableStructureChanged();
tableModel.fireTableDataChanged();
}
AbstractTableModel, stačí se podívat do JavaDocu, že těch metod fireTable* tam je více a přečíst si jejich dokumentaci.
tableChanged(null), mělo by se s modelem začít úplně od začátku. Jinak měnit model tabulky za běhu je trochu divné, měl byste měnit data v tom modelu.
setVisible?
Tiskni
Sdílej: