Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2024, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách Fakulty informačních technologií Českého vysokého učení v Praze (FIT ČVUT). Na programu je spousta zajímavých přednášek.
Elon Musk na akci We, Robot (YouTube, 𝕏) představil Robotaxi, Robovan a vylepšeného Tesla Bota (Optimus).
Internet Archive je offline (𝕏, Bluesky, Mastodon). Unikly údaje 31 milionů uživatelů. Probíhal / probíhá na něj DDoS útok.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu rozepsala o hraní AAA her na Asahi Linuxu. Na YouTube je záznam její včerejší přednášky na XDC 2024 (X.Org Developer's Conference).
Vláda schválila Národní polovodičovou strategii: Česká republika má velký potenciál stát se významným hráčem v oblasti výroby čipů, zejména v evropském měřítku. Využít tento potenciál je cílem Národní polovodičové strategie, kterou připravilo Ministerstvo průmyslu a obchodu ve spolupráci s experty, a která navazuje na evropský Akt o čipech.
V lete vyšiel Aeonwave 4.0, ktorý niekoľkonásobne menej vyťažuje procesor pri interpretácií priestorového zvuku než OpenAL Soft. Autor hľadá prispievateľov do knižnice libaaxopenal za účelom pridania ALC_EXT_EFX rozšírení využívaných napr. v hre Doom 3 cez port Dhewm3 v Linuxe.
Linuxová distribuce Ubuntu 24.10 „Oracular Oriole“ byla vydána. Jde o průběžné vydání s podporou 9 měsíců. Obsahuje mj. Linux 6.11 či GNOME 47 s několika odkazy na první vydání Ubuntu (4.10 „Warty Warthog“) před 20 lety. K dispozici jsou také oficiální deriváty s odlišnými výchozími desktopovými prostředími anebo balíky aplikací.
Deno (Wikipedie), běhové prostředí (runtime) pro JavaScript, TypeScript a WebAssembly, bylo vydáno v nové major verzi 2.0 (YouTube). Důležité změny v Migration Guide.
Apache Tomcat (Wikipedie) slaví 25 let. Při té příležitosti byla vydána nová verze 11.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 24.09.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. O3DE má nového maskota: Odie.
Řešení dotazu:
tableChanged()
, nebo jí dáte jinak vědět, že se data změnila? setModel()
jenom zaregistruje správné posluchače, ale pokud vím, neřeší změnu dat.
AbstractTableModel
. Nebo bude nutné podobnou funkci vytvořit – prostě je nutné tabulce říct, že se změnil počet řádků i jejich obsah.
tableModel.fireTableDataChanged();Ale stejně mě ty vždy vyhodí výjimku že jsem mimo rozsah pole, tj. tabulka vola metodu tableModelu getValueAt() s rowIndexem vetsim, nežli je počet záznamu v ArrayListu. Dyštak ještě přikládá, výjimku co to háže, ale mě z ní stále vychází, že tabulka neví o změněném počtu řádků.
Exception in thread "AWT-EventQueue-0" java.lang.IndexOutOfBoundsException: Index: 1, Size: 1 at java.util.ArrayList.RangeCheck(ArrayList.java:547) at java.util.ArrayList.get(ArrayList.java:322) at gui.UzivateleTableModel.getValueAt(UzivateleTableModel.java:31) at javax.swing.JTable.getValueAt(JTable.java:2686) at javax.swing.JTable.prepareRenderer(JTable.java:5703) at javax.swing.plaf.basic.BasicTableUI.paintCell(BasicTableUI.java:2072) at javax.swing.plaf.basic.BasicTableUI.paintCells(BasicTableUI.java:1974) at javax.swing.plaf.basic.BasicTableUI.paint(BasicTableUI.java:1770) at javax.swing.plaf.ComponentUI.update(ComponentUI.java:143) at javax.swing.JComponent.paintComponent(JComponent.java:752) at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1029) at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:862) at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1038) at javax.swing.JViewport.paint(JViewport.java:747) at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:862) at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1038) at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:862) at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1038) at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:862) at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1038) at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:862) at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1038) at javax.swing.JLayeredPane.paint(JLayeredPane.java:567) at javax.swing.JComponent.paintChildren(JComponent.java:862) at javax.swing.JComponent.paintToOffscreen(JComponent.java:5131) at javax.swing.BufferStrategyPaintManager.paint(BufferStrategyPaintManager.java:278) at javax.swing.RepaintManager.paint(RepaintManager.java:1224) at javax.swing.JComponent.paint(JComponent.java:1015) at java.awt.GraphicsCallback$PaintCallback.run(GraphicsCallback.java:21) at sun.awt.SunGraphicsCallback.runOneComponent(SunGraphicsCallback.java:60) at sun.awt.SunGraphicsCallback.runComponents(SunGraphicsCallback.java:97) at java.awt.Container.paint(Container.java:1780) at java.awt.Window.paint(Window.java:3375) at javax.swing.RepaintManager.paintDirtyRegions(RepaintManager.java:796) at javax.swing.RepaintManager.paintDirtyRegions(RepaintManager.java:713) at javax.swing.RepaintManager.seqPaintDirtyRegions(RepaintManager.java:693) at javax.swing.SystemEventQueueUtilities$ComponentWorkRequest.run(SystemEventQueueUtilities.java:125) at java.awt.event.InvocationEvent.dispatch(InvocationEvent.java:209) at java.awt.EventQueue.dispatchEvent(EventQueue.java:597) at java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForFilters(EventDispatchThread.java:269) at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(EventDispatchThread.java:184) at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(EventDispatchThread.java:174) at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(EventDispatchThread.java:169) at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(EventDispatchThread.java:161) at java.awt.EventDispatchThread.run(EventDispatchThread.java:122)PS: Teď mě ještě napadá, nemůže to mít nějakou souvislost s vlákny, že se gui operace neprovádí v
SwingUtilities.ivokeLater()?
private void zobrazUzivatele() { UzivateleCol.getInstance().getUzivatele(null); tableModel.setData(UzivateleCol.getInstance()); tableModel.fireTableDataChanged(); } private void nastavTableModel() { /* nastavíme tabulce nový table model pro práci s uživateli */ tabulka.setModel(tableModel); //tableModel.fireTableStructureChanged(); tableModel.fireTableDataChanged(); }
AbstractTableModel
, stačí se podívat do JavaDocu, že těch metod fireTable*
tam je více a přečíst si jejich dokumentaci.
tableChanged(null)
, mělo by se s modelem začít úplně od začátku. Jinak měnit model tabulky za běhu je trochu divné, měl byste měnit data v tom modelu.
setVisible
?
Tiskni Sdílej: