Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Monado, tj. multiplatformní open source implementace standardu OpenXR specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro virtuální realitu (VR) a rozšířenou realitu (AR), bylo vydáno ve verzi 25.1.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
function latoocarfian (a, b, c, d, lps)
%priklad: (-1.066, 2.089, 0.765, 0.744, 900000)
scale = 1000.0; % meritko
pan = [400.0, 300.0]; % posun po bitmape
width = 800; % sirka bitmapy
height = 600; % vyska bitmapy
bmp = zeros(height, width);
x1 = 0.1;
y1 = 0.1;
for i = 1:lps
x2 = sin(b*y1)+c*sin(x1*b);
y2 = sin(a*x1)+d*sin(y1*a);
x1 = x2;
y1 = y2;
row = ceil(y1*scale+pan(2))+1;
col = ceil(x1*scale+pan(1))+1;
if (0 < row) & (row <= height) & (0 < col) & (col <= width)
bmp(row, col) += 1;
end
#tady kontroluju min a max
end
imagesc(bmp)
end
Problém je, že místo jakéhokoliv obrazu se mi vykreslí jen pár teček. V poli bmp mají hodnotu 1 (čímž se vylučují špatné parametry systému - pokud by se např. špatně zaokrouhlovalo a systém běžel jen v těch pár tečkách, měly by vysoké hodnoty). Na okomentovaném místě jsem si kontroloval minima a maxima indexů, zdály se v pořádku. Kde může být chyba? Jinak běží to docela dlouho, pro testování bych doporučil odstranit jednu až dvě nuly z počtu iterací (parametr lps).
Řešení dotazu:
V poli bmp mají hodnotu 1 (čímž se vylučují špatné parametry systému - pokud by se např. špatně zaokrouhlovalo a systém běžel jen v těch pár tečkách, měly by vysoké hodnoty).U mě má na konci po 90000 iteracích prvek bmp(301,401) hodnotu 88409.
bmp(row, col) ?? Ten cyklus je rizeny promenou "i", ale v tom cyklu vubec nic nezavisi na "i"!! Zkuste treba neco ve smyslu x1= linspace(x_min,x_max,n_nodes); a v cyklu x2=konst*x1(i);
Tiskni
Sdílej: