Byla vydána verze 1.91.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo druhou veřejnou soutěž v programu TWIST, který podporuje výzkum, vývoj a využití umělé inteligence v podnikání. Firmy mohou získat až 30 milionů korun na jeden projekt zaměřený na nové produkty či inovaci podnikových procesů. Návrhy projektů lze podávat od 31. října do 17. prosince 2025. Celková alokace výzvy činí 800 milionů korun.
Google v srpnu oznámil, že na „certifikovaných“ zařízeních s Androidem omezí instalaci aplikací (včetně „sideloadingu“) tak, že bude vyžadovat, aby aplikace byly podepsány centrálně registrovanými vývojáři s ověřenou identitou. Iniciativa Keep Android Open se to snaží zvrátit. Podepsat lze otevřený dopis adresovaný Googlu nebo petici na Change.org.
Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
Ahoj,
najpv poviem že v gtk neviem programovať, robím iba jeden plugin do gimpu a robím tam okno na zadávanie parametrov.
Zatiaľ to funguje vcelku dobre, hlavný prvok je slider (posuvník) aj ten funguje - ale korektne iba ked ho umiestnim ležato - ma dlžku cca 4 cm - paráda.
Ale kod ho dam vertikálne, tak prakticky nemá žiadnu dlžku (výšku), prakticky je to len bežec, ktorý sa nemá kam posúvať.
Takže otázka je kde určím výšku toho prvku. Hľadál som na nete, ale chýba mi základný prehľad ako gtk vlastne funguje.
Bežec je umiestnený v main_hbox a pred ním (v main_hbox) je ešte label. Výška toho main_hbox, nie je nikde definovaná.
Čo s tým? (Verím že je to triviálna otázka)
Vďaka
tu je časť kodu:
 slider_adj = gtk_adjustment_new (1.0, 0.0, 3.0, 0.1, 1.0, 0);
 slider = gtk_vscale_new (GTK_ADJUSTMENT (slider_adj));
 gtk_box_pack_start (GTK_BOX (main_hbox), slider, TRUE, TRUE, 0);
 gtk_widget_show (slider);
slider_adj = gtk_adjustment_new (1.0, 0.0, 4.0, 0.01, 0.1, 0); slider = gtk_vscale_new (GTK_ADJUSTMENT (slider_adj)); gtk_scale_set_digits(GTK_SCALE (slider), 2) ; gtk_range_set_inverted(GTK_SCALE (slider),TRUE) ; <------ale, hádže mi to hlášku: warning: passing argument 1 of ‘gtk_range_set_inverted’ from incompatible pointer type nepomohol by si mi aj s týmto? Z manuálových stránok neviem vyjsť. Vďaka
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                