Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
double getFi() {
final double signRe = signum(re);
final double signIm = signum(im);
if (signRe == 0.0d) {
if (signIm == 0.0d) {
return 0.0d;
} else if (signIm == 1.0d) {
return PI05;
} else {
return -PI05;
}
}
if (signIm == 0.0d) {
if (signRe == 0.0d) {
return 0.0d;
} else if (signRe == 1.0d) {
return 0.0d;
} else {
return -PI;
}
}
double result;
if (abs(im) <= abs(re)) {
result = atan(im / re);
if (signRe == 1.0d) {
if (signIm == 1.0d) {
//upper right - no change
} else {
//lower right - no change
}
} else {
if (signIm == 1.0d) {
//upper left
result = PI + result;
} else {
//lower left
result = -PI + result;
}
}
} else {
result = atan(re / im);
if (signIm == 1.0d) {
result = PI05 - result;
} else {
result = -PI05 - result;
}
}
return result;
}
Důležité je, že ta moje implementace vrací hodnoty v rozsahu <-Pi, Pi>, zatímco ta "ukázková" (triviální) jen v rozsahu <-Pi/2, Pi/2>, což způsobuje přesně tu chybu ve vykreslování, kterou jste ukázal.
Poznámky:
Complex
používám názvy vnitřních proměnných re
, im
místo Re
, Im
PI05
je konstanta s hodnotou Math.PI * 0.5d
getFi()
je zase možná až příliš složitá; důležité ale je, že vrací správné hodnotyJFrame
až po tom stisku tlačítka. A o stisku tlačítka se dozvíte tak, že na to tlačítko "navěsíte" listener - ale tady vás opět odkážu na ten tutorial, konkrétně na kapitolu Writing Event Listeners.
Tiskni
Sdílej: